پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
۱۶:۰۱:۱۵
فرمانداری شهرستان آران و بیدگل

تزریق ۱۸ هزار و ۴۰۰ واکسن کرونا در دوز اول و ۶ هزار و ۳۵۰ واکسن کرونا در دوز دوم

نشست وبینار ستاد کرونا و طرح شهید سلیمانی استان اصفهان

به گزارش روابط عمومی فرمانداری آران و بیدگل دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل در حاشیه نشست وبینار ستاد کرونا و طرح شهید سلیمانی استان اصفهان که به صورت وبینار و با حضور سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دکتر عباس رضایی استاندار اصفهان و نیز سردار فدا فرمانده حضرت صاحب‌الزمان(عج) برگزار […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری آران و بیدگل دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل در حاشیه نشست وبینار ستاد کرونا و طرح شهید سلیمانی استان اصفهان که به صورت وبینار و با حضور سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دکتر عباس رضایی استاندار اصفهان و نیز سردار فدا فرمانده حضرت صاحب‌الزمان(عج) برگزار شد، گفت: در شهرستان آران و بیدگل ۳۸ قرارگاه بسیج در ۴۸ محله شهرستان در قالب قرارگاه شهید سردار سلیمانی در طرح مردمی کردن سلامت محله محور به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه این طرح، مردمی کردن مدیریت و مقابله با شیوع کرونا تلقی می‌شود و می‌تواند به عنوان عاملی در قطع مجدد زنجیره شیوع کرونا عمل بکند، خاطرنشان کرد: اجرای این طرح باعث دسترسی آسان‌تر و بهتر بیماران کرونایی به خدمات مورد نیاز و افزایش رضایتمندی شهروندان در حوزه سلامت جسمی و روانی آنان می‌شود.

دکتر بایبوردی اظهار داشت: اجرای طرح سلامت محله محور در شهرستان آران و بیدگل، بهبود طرح غربالگری و شناسایی زودهنگام بیماران مبتلا به کووید ۱۹ را در پی دارد و یک نوع آموزش همگانی ارتقای سلامت و حضور نیروهای مردمی در مقابله با ویروس کروناست.

وی مجریان این طرح را بازوان پرتوان کادر پزشکی و پرستاری در مقابله با ویروس کرونا نام برد که توسط بسیج و با محوریت فرمانداری و مدیریت شبکه بهداشت و درمان و نیز بسیجیان در حال اجراست.

فرماندار و فرمانده قرارگاه طرح سلامت محله محور شهرستان آران و بیدگل، مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ از طریق مشارکت‌های مردمی و بهره‌گیری از نیروهای بسیجی و مردمی را از اهداف این طرح نام برده و تشریح کرد: تشدید نظارت بر پروتکل‎های بهداشتی، تست گسترده، هدفمند و هوشمند، بیماریابی فعال، آموزش و اطلاع‌رسانی، حفاظت از گروه‌های آسیب‌پذیر، تعیین و اعلام هوشمند و هدفمند محدودیت‌ها و تقویت فرآیند درمان سرپایی و کاهش موارد بستری مبتلایان به کووید ۱۹ از جمله اهداف راهبردی این طرح در شهرستان آران و بیدگل است.

وی با بیان اینکه طرح غربالگری محله‌محور با هدف تبدیل «هر خانه یک پایگاه سلامت»، ستاد مقابله با کرونای شهرستان آران و بیدگل را در این طرح یاری می‌کند، افزود: «سواد تاب‌آوری در مقابل خطرات کرونایی» و «سواد ارتقای بهداشت و سلامت عمومی» در شرایط کنونی ضرورت دارد.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل به تزریق ۱۸ هزار و ۴۰۰ دوز اول واکسن کرونا و ۶ هزار و ۳۵۰ دوز دوم واکسن کرونا در این شهرستان گفت: در شهرک‌های صنعتی شهرستان آران و بیدگل به صورت روزانه، ۱۶۴ هزار عدد ماسک و ۸۳ کیلوگرم اکسیژن تنفسی تولید می‌شود.

فرماندار و رئیس ستاد مدیریت و مقابله با کرونای شهرستان آران و بیدگل در ادامه با اشاره به روند افزایشی بیماران بستری و سرپایی کرونا در پیک پنجم گفت: «صیانت از جان مردم» و «صیانت از سلامت مردم»اولویت‌های مهم کارگزاران دولت در شرایط کرونایی است.

وی در ادامه سخنانش با تبریک «روز پزشک» و «روز داروساز» و تقدیر از خدمات آنان گفت:  پزشکان و داروسازان به عنوان «فرشتگان نجات»، «مدافعان حریم بهداشت و سلامت مردم» و «پیشقراولان ترویج سلامت و روان» شهروندان محسوب می‌شوند و مجموعه کادر بهداشتی-درمانی، پزشکان و داروسازان شهرستان آران و بیدگل یکی از دانش‌بنیان‌ترین، هوشمندانه‎ترین و دانش‌پایه‌ترین کارگزاران ایران اسلامی در بخش درمان هستند.

دکتر بایبوردی بهترین هدیه مردم به پزشکان، پرستاران و داروسازان را رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا، شستشوی مکرر دستان، زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از سفرهای غیرضرور اعلام کرد و گفت: راهبرد اساسی و اصلی دولت سیزدهم، انجام واکسیناسیون عمومی و سراسری تا اوایل زمستان امسال است.

 

برچسب ها :
مطالب مشابه
فرماندار شهرستان آران و بیدگل از دهکده اقتصاد مقاومتی این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ علی‌اکبر رضایی فرماندار به همراه مسئول قرارگاه جهادی بسیج سازندگی از روند اجرای دهکده اقتصاد مقاومتی این شهرستان بازدید کرد. ساخت نیروگاه خورشیدی، کاشت نخل خرما و احداث باغ زیتون از جمله پروژه‌های قرارگاه جهادی و محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی است که به منظور توانمندسازی اقشار کم‌برخوردار […]

۹ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ صبح امروز چهارشنبه ۸ فروردین‌ماه، با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار و جمعی از مسئولان، دومین جلسه قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان در سالن ۴دی فرمانداری برگزار شد. بررسی آخرین وضعیت عفاف و حجاب در اماکن و مراکز گردشگری شهرستان و ارائه گزارش اعضاء در خصوص وضعیت […]

۸ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ صبح امروز سه‌شنبه ۷ فروردین‌ماه، علی‌اکبر رضایی فرماندار به همراه رؤسای ادارات شهرستان آران و بیدگل به مناسبت عید نوروز، با حجت‌الاسلام ابوالفضل سلیمانی امام جمعه این شهر، دیدار و گفت‌وگو کردند.

۷ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران  بیدگل؛ جلسه قرارگاه عفاف و حجاب به ریاست علی‌اکبر رضایی فرماندار شهرستان آران و بیدگل و با حضور اعضای قرارگاه و به صورت وبیناری با قرارگاه عفاف و حجاب استان (قرارگاه ارتقاء سلامت و امنیت اجتماعی شهید شاه‌سنایی) با دستور کار؛ ارائه گزارش اقدامات انجام شده دستگاه‌های ذیربط […]

۵ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 12 =