شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
۰۳:۱۹:۳۸
فرمانداری شهرستان آران و بیدگل

جلسه هماهنگی صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی شهرستان آران و بیدگل

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ دکترعلی‌اکبر رضایی فرماندار در جلسه بررسی و رفع مسائل و مشکلات صدور اسناد اراضی کشاورزی شهرستان آران و بیدگل، یکی از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم را موضوع سنددار کردن اراضی کشاورزی در سطح کشور دانست و افزود: اجرای طرح جامع حدنگاری و سنددار شدن اراضی کشاورزی، […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ دکترعلی‌اکبر رضایی فرماندار در جلسه بررسی و رفع مسائل و مشکلات صدور اسناد اراضی کشاورزی شهرستان آران و بیدگل، یکی از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم را موضوع سنددار کردن اراضی کشاورزی در سطح کشور دانست و افزود: اجرای طرح جامع حدنگاری و سنددار شدن اراضی کشاورزی، بسیاری از مشکلات این حوزه را کاهش می دهد.

وی ایجاد هماهنگی و همدلی بیشتر بین سازمانهای مربوطه در راستای افزایش سرعت اجرای قانون سنددار کردن اراضی کشاورزی را مهم دانست و گفت: صدور سند مالکیت اراضی کشاورزی باعث رسمی شدن مالکیت زارعان و شناسایی حدود اراضی هر کشاورز می‌شود.

رضایی تصریح کرد: سنددار شدن اراضی کشاورزی علاوه بر قانونی شدن حق مالکیت کشاورزان، آثار مثبت دیگری چون جلوگیری‌ از تغییر کاربری اراضی کشاورزی، حل اختلاف بین کشاورزان را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به رفع مشکلات مالکیتی اراضی کشاورزی، استفاده از اسناد در بانک ها برای دریافت تسهیلات را از دیگر مزایای سند دار شدن اراضی کشاورزی برشمرد و اظهار داشت: این امر سبب تکمیل شدن طرح کاداستر شده و انگیزه کشاورزان را برای سرمایه‌گذاری در اراضی خود افزایش می دهد.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل همچنین با تأکید بر ضرورت آموزش، آگاه‌سازی، تبلیغ و اطلاع‌رسانی درباره مزایا و مسیر قانونی سنددار شدن اراضی کشاورزی، گفت: لازم است که مزایا و آثار مثبت سنددار کردن زمین‌های کشاورزی برای کشاورزان شهرستان تشریح و تبیین شود تا آنان با رغبت بیشتری برای سنددار شدن زمین‌هایشان اقدام کنند.

به گفته فرماندار شهرستان آران و بیدگل، در حال حاضر ۱۰درصد از زمین‌های کشاورزی شهرستان دارای سند هستند که امیدواریم با اجرای این طرح، تمامی اراضی کشاورزی تا پایان دوره دولت سیزدهم سند‌دار شوند.

شهرستان آران و بیدگل در شمالی‌ترین نقطه اصفهان و دارای سه هزار هکتار زمین باغی و ۱۱ هزار هکتار زمین زراعی است.

مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ شامگاه چهارشنبه ۲۹ فروردین‌ماه؛ نخستین جلسه انجمن پاسداران شاهد در سال ۱۴۰۳ با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار، خانواده معظم شهدا و ایثارگران به میزبانی فرمانداری برگزار شد. برنامه‌هایی از جمله تلاوت قرآن، قرائت زیارت عاشورا، خاطره‌گویی پیشکسوتان دفاع مقدس و سخنرانی، بخشی از برنامه‌های این محفل […]

۳۰ فروردین ۱۴۰۳

صبحگاه مشترک نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در شهرستان آران و بیدگل همزمان با ۲۹ فروردین‌ماه روز ارتش با حضور نماینده محترم ولی‌فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان، علی‌اکبر رضایی فرماندار، امام جمعه، نیروهای نظامی و انتظامی و جمعی از مسئولان شهرستان در گروه ۸۴۰ موشکی پادگان شهید کبریایی نزاجا برگزار شد.

۳۰ فروردین ۱۴۰۳

دومین جلسه قرارگاه تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» در شهرستان آران و بیدگل با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی و جمعی از مسئولان شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.

۳۰ فروردین ۱۴۰۳
فرماندار آران‌وبیدگل گفت: آمادگی میزبانی مسافران علاقمند‌ به حوزه کویر در ماه ارديبهشت و فصل بهار را داریم.

علی‌اکبر رضایی، فرماندار آران‌وبیدگل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آران‌وبیدگل با بیان اینکه عمده جامع هدف گردشگری این شهرستان مرتبط با کویر است، اظهار داشت:ماه اردیبهشت و فصل بهار پیک ورود گردشگران به کویر این منطقه است و ما میزبان مسافران علاقمند به حوزه کویر هستیم. وی افزود: بر این اساس تمهیدات لازم جهت […]

۳۰ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =