پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
۲۰:۵۵:۳۰
فرمانداری شهرستان آران و بیدگل

تاکنون ۳۴ حلقه چاه غیرمجاز آب در شهرستان آران و بیدگل مسدود و پلمب شده است

تجهیز 50 درصد چاه‌های آب مجاز شهرستان آران و بیدگل

به گزارش روابط عمومی فرمانداری آران و بیدگل؛ دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل در نشست شورای حفاظت منابع آب این شهرستان، یکی از ابزارهای مناسب و موثر در مدیریت و برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی به واسطه چاه‌ها را نصب کنتورهای هوشمند آب ذکر کرد و افزود: به منظور احیاء و تعادل […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری آران و بیدگل؛ دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل در نشست شورای حفاظت منابع آب این شهرستان، یکی از ابزارهای مناسب و موثر در مدیریت و برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی به واسطه چاه‌ها را نصب کنتورهای هوشمند آب ذکر کرد و افزود: به منظور احیاء و تعادل بخشی منابع آب و صیانت از سفره‌های آب زیرزمینی و کنترل برداشت آب از چاه‌ها، به‌کارگیری کنتورهای هوشمند آب وفق قوانین و مقررات الزامی بوده و ضرورت دارد.

وی خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد چاه‌های آب مجاز شهرستان آران و بیدگل در بخش‌های کشاورزی، شرب، صنعت و خدمات مجهز به کنتورهای حجمی هوشمند آب شده‌اند.

دکتر بایبوردی مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز، جلوگیری از اضافه برداشت چاه‌ها و تدوین «سند نظام تدبیر تامین و توزیع آب شهرستان آران و بیدگل» را برای مدیریت هوشمند مصرف آب این شهرستان یک ضرورت گریزناپذیر اعلام کرد و بر تسریع تدوین بانک داده و اطلاعات آب شهرستان آران و بیدگل تاکید کرد.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل تعداد کل چاه‌های آب زیرزمینی را ۵۱۴ حلقه ذکر کرد و افزود: تعداد کل چاه‌های آب کشاورزی ۲۵۷ حلقه، تعداد کل چاه‌های آب صنعت و خدمات ۱۷۱ حلقه، تعداد کل چاه‌های آب شرب و بهداشت ۷۲ حلقه و ۱۴ حلقه چاه در سایر موارد مصرفی است.

وی میزان افت سطح آب زیرزمینی شهرستان آران و بیدگل در سال‌های اخیر را ۵۳ سانتیمتر ذکر و اعلام کرد: تاکنون ۳۴ حلقه چاه غیرمجازآب در شهرستان آران و بیدگل مسدود و پلمب شده است.

دکتر بایبوردی میزان سرانه مصرف آب شرب برای هر نفر درفصل تابستان را ۲۹۰ لیتر در شبانه‌روز ذکر کرد و افزود: این میزان مصرف آب، با استانداردهای جهانی فاصله معناداری دارد که نیاز به فرهنگ‌سلزی بیشتری است.

وی اضافه کرد: میزان آب شرب در فصل تابستان و در پیک مصرف در شهرستان آران و بیدگل ۴۰ هزار مترمکعب در روز برآورد شده است.

وی میزان کلی برداشت سالیانه از منابع آب زیرزمینی شهرستان آران و بیدگل در بخش کشاورزی را ۵۱ میلیون مترمکعب، در بخش شرب و بهداشت ۱۱ میلیون مترمکعب و در بخش صنعت و خدمات ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب اعلام کرد.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل در ادامه با تاکید بر جلوگیری از هدررفت آب گفت: کاهش بارش‌ها در سال آبی جاری که سبب افت سطح آب سفره‌های زیرزمینی شده است، سایه سنگین خشکسالی و زنگ خطر آن را به صدا درآورده است که مدیریت دانش‌بنیان مصرف آب به‌ویژه در دو بخش شرب و کشاورزی را می‌طلبد.

برچسب ها :
مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ با حضور حجت‌الاسلام سلیمانی امام‌جمعه، علی‌اکبر رضایی فرماندار و جمعی از مسئولان جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت روز جهانی قدس در محل سالن ۴ دی فرمانداری برگزار شد.

۹ فروردین ۱۴۰۳
فرماندار شهرستان آران و بیدگل از دهکده اقتصاد مقاومتی این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ علی‌اکبر رضایی فرماندار به همراه مسئول قرارگاه جهادی بسیج سازندگی از روند اجرای دهکده اقتصاد مقاومتی این شهرستان بازدید کرد. ساخت نیروگاه خورشیدی، کاشت نخل خرما و احداث باغ زیتون از جمله پروژه‌های قرارگاه جهادی و محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی است که به منظور توانمندسازی اقشار کم‌برخوردار […]

۹ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ صبح امروز چهارشنبه ۸ فروردین‌ماه، با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار و جمعی از مسئولان، دومین جلسه قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان در سالن ۴دی فرمانداری برگزار شد. بررسی آخرین وضعیت عفاف و حجاب در اماکن و مراکز گردشگری شهرستان و ارائه گزارش اعضاء در خصوص وضعیت […]

۸ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ صبح امروز سه‌شنبه ۷ فروردین‌ماه، علی‌اکبر رضایی فرماندار به همراه رؤسای ادارات شهرستان آران و بیدگل به مناسبت عید نوروز، با حجت‌الاسلام ابوالفضل سلیمانی امام جمعه این شهر، دیدار و گفت‌وگو کردند.

۷ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + نوزده =