جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۰۲:۴۵:۱۶
فرمانداری شهرستان آران و بیدگل

فرماندار شهرستان آران و بیدگل؛ در جمع اعضای شورای اسلامی روستای یزدل به بررسی مشکلات و درخواست مردم روستای یزدل پرداخت

اعضای شورای اسلامی باید برای توسعه روستاها فرصت‌سازی کنند و عاملی برای فرصت‌سوزی نباشند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری آران و بیدگل دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل در جمع اعضای شورای اسلامی روستای یزدل گفت: باور به خردجمعی کاربردی‌ترین راهبرد توسعه از طریق کار شورایی است. وی افزود: با خرد جمعی و کارگروهی از طریق شوراهای اسلامی روستاها می‌توان با ده‌سازی گام‌های مهمی در توسعه پایدار […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری آران و بیدگل دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل در جمع اعضای شورای اسلامی روستای یزدل گفت: باور به خردجمعی کاربردی‌ترین راهبرد توسعه از طریق کار شورایی است.

وی افزود: با خرد جمعی و کارگروهی از طریق شوراهای اسلامی روستاها می‌توان با ده‌سازی گام‌های مهمی در توسعه پایدار روستاها و از جمله روستای یزدل برداشت.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل تاکید کرد: دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستاهای این شهرستان با بیش از ۲۰۰ ماموریت رسمی و غیررسمی باید فرصت‌سازی کنند و عاملی برای فرصت‌سوزی روستاها نباشند.

وی خاطرنشان کرد: دخالت حداقلی در کار شوراها و نظارت و حمایت حداکثری از شوراها وظیفه دستگاه‌های اجرایی و غیراجرایی در دولت سیزدهم است.

دکتر بایبوردی تصریح کرد: باید به جای «خودرأیی»، پذیرش و همراهی با ««رای اکثریت» در شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان آران و بیدگل نهادینه شود.

وی یادآور شد: اعضای شورای اسلامی روستاهای شهرستان آران و بیدگل بایستی به «رونق اقتصاد روستا» توجه ویژه‌ای داشته باشند و از روش‌های مدرن و نوظهور غافل نشوند.

دکتر بایبوردی افزود: ترویج اصلاح الگوی کشت از سنتی به گلخانه‌ای، اهمیت به راه‌اندازی صنایع تبدیلی بخش کشاورزی، راه‌اندازی «روستا بازار» برای عرضه مستقیم تولیدات از اهم اقدامات اولیه شوراها و از جمله شورای اسلامی روستای یزدل است.

وی افزود: اگر می‌خواهیم حال کشورمان خوب باشد، حتما بایستی حال روستاییان، کشاورزان، دامداران و سایر اقشار و فعالان روستایی خوب باشد.

فرماندار ادامه داد: هدف دولت، برنامه‌ریزی برای اسکان روستاییان در روستاها از طریق تقویت مشاغل روستایی است.

دکتر بایبوردی به نقش دهیار و اعضای شوراهای اسلامی روستاها در ساخت و سازهای مجاز و غیرمجاز اشاره کرد و گفت: دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها موظفند گوشه‌چشمی هم به ساخت و سازهای غیرمجاز داشته باشند.

وی همچنین بر ضرورت راه‌اندازی گروهR&D موسوم به تحقیق و توسعه در روستاها همانند واحدهای صنعتی اشاره کرد و گفت: شوراهای اسلامی روستاها بایستی برای توسعه روستاها خودشان را به آب و آتش بزنند و «اتاق فکر توسعه شتاب‌زای روستا» را با همکاری استادان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مرتبط راه‌اندازی کنند.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل در ادامه این نشست به بررسی مشکلات و درخواست روستاییان یزدلی پرداخت که ایجاد صنایع تبدیلی خرد در یزدل، شکسته شدن سد و خاکریز روستای یزدل، تخصیص اعتبارات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به این روستا، بررسی تداخل زمینهای کشاورزی روستای یزدل با خطوط مرزی، مشکل مجتمع دامداری روستای یزدل، انتقال کارگاه‌های مزاحم به خارج از روستا و ایجاد مشوق‌های سرمایه‌گذاری در روستای یزدل از جمله مواردی بود که در این نشست مطرح و بررسی شد.

برچسب ها :
مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ با حضور حجت‌الاسلام سلیمانی امام‌جمعه، علی‌اکبر رضایی فرماندار و جمعی از مسئولان جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت روز جهانی قدس در محل سالن ۴ دی فرمانداری برگزار شد.

۹ فروردین ۱۴۰۳
فرماندار شهرستان آران و بیدگل از دهکده اقتصاد مقاومتی این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ علی‌اکبر رضایی فرماندار به همراه مسئول قرارگاه جهادی بسیج سازندگی از روند اجرای دهکده اقتصاد مقاومتی این شهرستان بازدید کرد. ساخت نیروگاه خورشیدی، کاشت نخل خرما و احداث باغ زیتون از جمله پروژه‌های قرارگاه جهادی و محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی است که به منظور توانمندسازی اقشار کم‌برخوردار […]

۹ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ صبح امروز چهارشنبه ۸ فروردین‌ماه، با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار و جمعی از مسئولان، دومین جلسه قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان در سالن ۴دی فرمانداری برگزار شد. بررسی آخرین وضعیت عفاف و حجاب در اماکن و مراکز گردشگری شهرستان و ارائه گزارش اعضاء در خصوص وضعیت […]

۸ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ صبح امروز سه‌شنبه ۷ فروردین‌ماه، علی‌اکبر رضایی فرماندار به همراه رؤسای ادارات شهرستان آران و بیدگل به مناسبت عید نوروز، با حجت‌الاسلام ابوالفضل سلیمانی امام جمعه این شهر، دیدار و گفت‌وگو کردند.

۷ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =