جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
۱۴:۰۹:۱۶
فرمانداری شهرستان آران و بیدگل

مدیریت فردی در فضای مجازی عاملی مهم در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی است

راه‌اندازی «مراکز مشاوره ازدواج»، «مراکز مشاوره قبل از انتخاب و یا قبل از ازدواج»

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل، دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل در کمیته تخصصی کنترل و کاهش طلاق این شهرستان، آسیب‌های اجتماعی کنونی در جامعه را نوظهور و نوین خواند و گفت: مقابله با آسیب‌های اجتماعی نوظهور که در حقیقت آسیب‌های مرتبط با «فناوری‌های جدید» و «اینترنت» است، راهکارهای […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل، دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل در کمیته تخصصی کنترل و کاهش طلاق این شهرستان، آسیب‌های اجتماعی کنونی در جامعه را نوظهور و نوین خواند و گفت: مقابله با آسیب‌های اجتماعی نوظهور که در حقیقت آسیب‌های مرتبط با «فناوری‌های جدید» و «اینترنت» است، راهکارهای خاص و دانش‌بنیان خود را دارد.

وی با تاکید بر ضرورت آموزش مهارت‌های زندگی به جوانان و شناخت زوجین قبل از ازدواج و حتی قبل از انتخاب همسر گفت: شناخت انسان‌ها و شیوه رفتاری و گفتاری طرفین موثر در مدیریت آسیب‌های اجتماعی در مبحث طلاق است و می‌طلبد که به جای «مرکز مشاوره ازدواج»، «مراکز مشاوره قبل از انتخاب و یا قبل از ازدواج» راه‌اندازی شود.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل، عدم مسئولیت پذیری و اشتغال، اعتیاد، دخالت اطرافیان، عدم تسلط زوجین به مهارت‌های زندگی و عدم رضایت زناشویی را از بیشترین عوامل و مواردی دانست که زمینه‌های طلاق زوجین را در این شهرستان فراهم کرده و می‌کند.

وی با بیان اینکه حذف آسیب‌های اجتماعی به طور کامل ممکن نیست، گفت: با برنامه‌ریزی و مداخله‌های فردی، خانوادگی، اجتماعی، اخلاقی و دینی می‌توان آسیب‌های اجتماعی را مدیریت، کنترل و برایشان تدبیر کرد.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل به زندگی اجتماعی انسان‌ها در جوامع بشری اشاره کرد و گفت: حذف آسیب‌های اجتماعی نوظهور و مدرن به طور کامل و ۱۰۰ درصدی ممکن نیست اما با برنامه‌ریزی و مداخله معنادار متخصصان، دانشگاهیان، حوزویان، هنرمندان و سایر گروه‌های مرجع می‌توان آسیب‌ها را به آسیب‌های حداقلی رساند.

وی به چالش‌های «سبک زندگی جدید» در جوامع و از جمله شهرستان آران و بیدگل اشاره کرد و گفت: بدون شک در فرآیند ورود به زندگی‌های نوین دگرگونی‌های گسترده‌ای در حوزه‌های فرهنگی، هویتی، معاشرتی، علایق و عادات به وجود می‌آید که لازمه آن، مداخله‌گری و برخوردهای هوشمندانه، دانش‌پایه و هنرپایه است.

دکتر بایبوردی، «صنعتی شدن» و « زندگی شهری و توسعه شهرنشینی» را دو فرآیند یا عامل مهم در شهرستان آران و بیدگل ذکر کرد که توانسته و می‌تواند تغییرات گسترده‌ای را در ساختار اشتغال، تغییرات جمعیت شناختی، بی‌میلی یا کم‌استقبالی به فرزندآوری، تضعیف روابط دوستانه و صمیمانه به‌وجود آورد و به توسعه آسیب‌های اجتماعی نوظهور در این شهرستان دامن بزند.

وی افزود: با آموزش مهارت‌های زندگی و به خصوص «مسئولیت‌پذیری» در بین نوجوانان و جوانان در ابعاد فردی و اجتماعی می‌توان به عنوان ابزاری مطلوب برای حفظ انسجام اجتماعی و مدیریت آسیب‌های اجتماعی در شهرستان آران و بیدگل بهره برد.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل بر ضرورت را‌ه‌اندازی «فرهنگ‌سرای ترویج زندگی سالم، خوب و شاد» در شهر آران و بیدگل با مسئولیت‌ بهزیستی، شهرداری و دیگر نهادها تاکید کرد.

دکتر بایبوردی تغییر سلیقه در نوع پوشش، تغییر در شیوه تغذیه و الگوهای غذایی، تغییر در خودآرایی، تغییر در انتخاب دکوراسیون منزل، تغییر در سبک خرید، تغییر در شیوه گذراندن اوقات فراغت و سبک تفریحات، تغییر در ارتباطات و تعاملات اجتماعی، تغییر در سن ازدواج، کاهش جمعیت خانواده، تغییر در شیوه‌های آموزشی مدارس و دانشگاه‌ها و نظیر آن را از جمله تغییرات سبک زندگی جدید ناشی از «فناوری‌های جدید»، «اینترنت»، «شبکه‌های اجتماعی» و «تلفن همراه» ذکر کرد.

وی نقش مداخلات روانشناختی، جامعه‌شناختی، مشاوره‌ای، دینی، مذهبی، هنری و اخلاقی توسط استادان حوزه و دانشگاه را مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: در حوزه مداخلات دولتی و اجرایی، «اورژانس اجتماعی» از جنس مداخلات و مدیریت آسیب‌های اجتماعی است.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل آسیب‌های اجتماعی نوظهور را آسیب‌های مرتبط با فناوری‌های جدید و مرتبط با اینترنت خواند و افزود: حکمرانی خوب و مطلوب با آسیب‌شناسی اجتماعی و مدیریت آسیب‌ها محقق می‌شود.

وی ادامه داد: انواع آسیب‌های جدید و نوظهور به موازات پیشرفت جوامع در عرصه‌های مختلف علمی، فناوری، ارتباطات و پزشکی حادث شده و می‌شود.

دکتر بایبوردی خواستار ورود دانشگاهیان، روحانیون و حوزویان به مقوله کنترل و کاهش طلاق زوجین در این شهرستان و انجام فرهنگ‌سازی‌های لازم در این خصوص شد و برنامه‌ریزی مطلوب، اراده جمعی دستگاه‌های اجرایی و ورود سازمان‌های مردم‌نهاد درحوزه کنترل و کاهش طلاق زوجین مهم و بی بدیل ذکر کرد.

برچسب ها :
مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ شامگاه چهارشنبه ۲۹ فروردین‌ماه؛ نخستین جلسه انجمن پاسداران شاهد در سال ۱۴۰۳ با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار، خانواده معظم شهدا و ایثارگران به میزبانی فرمانداری برگزار شد. برنامه‌هایی از جمله تلاوت قرآن، قرائت زیارت عاشورا، خاطره‌گویی پیشکسوتان دفاع مقدس و سخنرانی، بخشی از برنامه‌های این محفل […]

۳۰ فروردین ۱۴۰۳

صبحگاه مشترک نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در شهرستان آران و بیدگل همزمان با ۲۹ فروردین‌ماه روز ارتش با حضور نماینده محترم ولی‌فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان، علی‌اکبر رضایی فرماندار، امام جمعه، نیروهای نظامی و انتظامی و جمعی از مسئولان شهرستان در گروه ۸۴۰ موشکی پادگان شهید کبریایی نزاجا برگزار شد.

۳۰ فروردین ۱۴۰۳

دومین جلسه قرارگاه تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» در شهرستان آران و بیدگل با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی و جمعی از مسئولان شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.

۳۰ فروردین ۱۴۰۳
فرماندار آران‌وبیدگل گفت: آمادگی میزبانی مسافران علاقمند‌ به حوزه کویر در ماه ارديبهشت و فصل بهار را داریم.

علی‌اکبر رضایی، فرماندار آران‌وبیدگل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آران‌وبیدگل با بیان اینکه عمده جامع هدف گردشگری این شهرستان مرتبط با کویر است، اظهار داشت:ماه اردیبهشت و فصل بهار پیک ورود گردشگران به کویر این منطقه است و ما میزبان مسافران علاقمند به حوزه کویر هستیم. وی افزود: بر این اساس تمهیدات لازم جهت […]

۳۰ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 4 =