جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
۱۴:۲۴:۲۸
فرمانداری شهرستان آران و بیدگل

پلیس راه، راهداران و اعضای شورای ترافیک، عاملان اصلی تحقق «حکمرانی خوب و مطلوب در حوزه حمل و نقل جاده‌ای» هستند

فرمانده پاسگاه پلیس راه کاشان – قم معارفه شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری آران و بیدگل، دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل در آیین تکریم و معارفه فرمانده پاسگاه پلیس راه کاشان – قم اظهار داشت: برای رسیدن به حکمرانی خوب و مطلوب جاده‌ای، مدیریت «پیش‌بینی» و «پیشگیری از سوانح ترافیکی» ضرورت دارد. وی تاکید کرد: حکمرانی خوب و مطلوب جاده‌ای […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری آران و بیدگل، دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل در آیین تکریم و معارفه فرمانده پاسگاه پلیس راه کاشان – قم اظهار داشت: برای رسیدن به حکمرانی خوب و مطلوب جاده‌ای، مدیریت «پیش‌بینی» و «پیشگیری از سوانح ترافیکی» ضرورت دارد.

وی تاکید کرد: حکمرانی خوب و مطلوب جاده‌ای با دانش‌بنیان بودن پلیس‌راه و راهداران از یکسو و همچنین چابک بودن کادر پلیس راه و راهداران از سوی دیگر رخ می‌دهد یا عملیاتی می‌شود.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل به نقش مستقیم و مهم راهداران و پلیسان راه در کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای اشاره کرد و افزود: «پیش‌بینی» و «پیشگیری» از تصادفات در توسعه همه‌جانبه و پایدار شهرستان هم مهم ارزیابی می‌شود.

وی با بیان اینکه عامل اصلی مرگ و میر در حال حاضر بعد از کرونا، تصادفات جاده‌ای است، بیان داشت: طبق آمارهای جهانی هر ۲۴ ثانیه، یک نفر در جاده‌‌های جهان، جان خود را از دست می‌دهند و به نظر می‌رسد این آمار در ایران بیشتر باشد.

دکتر بایبوردی به نقش برجسته شورای ترافیک هر شهرستان در سیاستگذاری، هدایت‌گری و مدیریت کاهش وقوع تصادفات و میزان تلفات جاده‌ای اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل توسعه شتاب‌زای شهرستان آران و بیدگل و استقرار این شهرستان بر مدار توسعه‌یافتگی، برخورداری این شهرستان از ۳۰۰ کیلومتر راه ایمن است.

وی اذعان داشت: راه رسیدن به شهرستان پیشرفته، استان پیشتاز و کشور توسعه یافته، داشتن حمل و نقل و راه‌های مواصلاتی استاندارد است.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل یادآور شد: پلیس راه، راهداران و اعضای شورای ترافیک، عاملان اصلی «تحقق حکمرانی خوب و مطلوب در حوزه حمل و نقل جاده‌ای» هستند.

وی صیانت از جان، سلامت و اموال رانندگان و مسافران جاده‌ها و تقویت امنیت جاده‌ای را از جمله ماموریت‌های مهم ماموران پلیس راه و راهداران برشمرد و افزود: نقش پلیسان راه در افزایش یا کاهش رضایتمندی و از بین بردن شکاف‌های احتمالی بین مردم و مسئولان مهم ارزیابی می‌شود.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل بر ضرورت کاهش پایدار تصادفات جاده‌ای اشاره کرد و گفت: اقدامات مداخله‌گرانه و شناسایی نقاط پرحادثه و رفع مشکل این نقاط می‌تواند به کاهش تصادفات جاده‌ای کمک کند.

وی بر ضرورت فرهنگ‌سازی حوزه ترافیک از سوی گروه‌های مرجع از قبیل روحانیون، استادان و هنرمندان اشاره کرد و گفت: برای مثال رانندگان ما باید بدانند که تلفن همراه، همراه خوبی برای رانندگان در حین رانندگی نیست.

دکتر بایبوردی خاطرنشان کرد: باید فرهنگ‌سازی بکنیم که در رانندگی، رسیدن به مقصد ملاک نیست؛ بلکه به سلامت به مقصد رسیدن، ملاک است.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل یادآور شد: بر اساس بند الف ماده ۱۰۸ قانون برنامه ششم توسعه باید تا پایان این برنامه یعنی سال ۱۴۰۰ میزان تلفات حوادث رانندگی شهری به تعداد هر ۱۰ هزار دستگاه خودرو، ۳۱ درصد کاهش یابد.

وی افزود: همچنین بر اساس بند ۳۹ بخش «ج» ماده ۳۰ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور می‌بایست سالانه دستگاه‎های اجرایی ۱۰ درصد کاهش میزان تلفات را برنامه‎ریزی و اقدامات لازم در این زمینه انجام دهند.

گفتنی است طی آیینی با حضور فرماندار شهرستان آران و بیدگل، فرماندار شهرستان کاشان، فرمانده پاسگاه پلیس راه استان اصفهان و فرماندهان انتظامی دو شهرستان از زحمات سرهنگ دوم یزدان بخش تقدیر و سرگرد سلیمانی به عنوان فرمانده جدید پلیس راه کاشان – قم معارفه شد.

برچسب ها :
مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ شامگاه چهارشنبه ۲۹ فروردین‌ماه؛ نخستین جلسه انجمن پاسداران شاهد در سال ۱۴۰۳ با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار، خانواده معظم شهدا و ایثارگران به میزبانی فرمانداری برگزار شد. برنامه‌هایی از جمله تلاوت قرآن، قرائت زیارت عاشورا، خاطره‌گویی پیشکسوتان دفاع مقدس و سخنرانی، بخشی از برنامه‌های این محفل […]

۳۰ فروردین ۱۴۰۳

صبحگاه مشترک نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در شهرستان آران و بیدگل همزمان با ۲۹ فروردین‌ماه روز ارتش با حضور نماینده محترم ولی‌فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان، علی‌اکبر رضایی فرماندار، امام جمعه، نیروهای نظامی و انتظامی و جمعی از مسئولان شهرستان در گروه ۸۴۰ موشکی پادگان شهید کبریایی نزاجا برگزار شد.

۳۰ فروردین ۱۴۰۳

دومین جلسه قرارگاه تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» در شهرستان آران و بیدگل با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی و جمعی از مسئولان شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.

۳۰ فروردین ۱۴۰۳
فرماندار آران‌وبیدگل گفت: آمادگی میزبانی مسافران علاقمند‌ به حوزه کویر در ماه ارديبهشت و فصل بهار را داریم.

علی‌اکبر رضایی، فرماندار آران‌وبیدگل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آران‌وبیدگل با بیان اینکه عمده جامع هدف گردشگری این شهرستان مرتبط با کویر است، اظهار داشت:ماه اردیبهشت و فصل بهار پیک ورود گردشگران به کویر این منطقه است و ما میزبان مسافران علاقمند به حوزه کویر هستیم. وی افزود: بر این اساس تمهیدات لازم جهت […]

۳۰ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =