جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۰۹:۳۰:۱۰
فرمانداری شهرستان آران و بیدگل

فرماندار: افزون بر ۳۰ درصد مردم شهرستان آران و بیدگل واکسینه شدند

تا زمانی که رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تا حد انتظار افزایش نیابد، روند رو به رشد شیوع این ویروس ادامه خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل دکتر اسماعیل بایبوردی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه نزدیک ۸۰ هزار نفر جمعیت شهرستان آران و بیدگل بالای ۱۸ سال هستند، افزود: افزون بر ۲۳ هزار نفر از جامعه هدف در این شهرستان واکسن کرونا دریافت کردند. وی با بیان اینکه […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل دکتر اسماعیل بایبوردی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه نزدیک ۸۰ هزار نفر جمعیت شهرستان آران و بیدگل بالای ۱۸ سال هستند، افزود: افزون بر ۲۳ هزار نفر از جامعه هدف در این شهرستان واکسن کرونا دریافت کردند.

وی با بیان اینکه افزون بر ۱۳ هزار نفر در شهرستان آران و بیدگل نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کردند، ادامه داد: حدود ۶۵ درصد از جمعیت بالای ۵۰ سال این شهرستان نوبت نخست واکسن کرونا دریافت کردند و واکسیناسیون افراد ۴۰ سال به بالا هم از امروز آغار می شود.

به گفته وی، اکنون واکسیناسیون افراد ۴۰ سال به بالا، فرهنگیان، دانشجویان و خانواده کادر درمان این شهرستان در جریان است و روزانه نزدیک ۸۰۰ دُز واکسن تزریق و تلاش می‌شود با برنامه‌ریزی تزریق روزانه واکسن به یک‌هزار دز برسد.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل با اشاره به شرایط بحرانی کرونا در این شهرستان افزود: تا زمانی که رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تا حد انتظار افزایش نیابد، روند رو به رشد شیوع این ویروس ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در جدیدترین دسته‌بندی شهرهای کرونایی کشور در نرم‌افزار ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وضعیت آران و بیدگل نارنجی اعلام شده است و این در حالیست که افزایش تعداد بستری‌ها و مراجعه سرپایی‌های به مطب‌ها و درمانگاه‌ها، حکایت از وضعیت حاد کرونا در شهرستان آران و بیدگل دارد.

وی به ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی شهروندان، استفاده از ماسک به صورت مستمر و در صورت امکان ۲ ماسک و اجرای دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی اشاره کرد و گفت: وضعیت شیوع کرونا در آران و بیدگل ناپایدار و بحرانی است و در این شرایط ضرورت دارد علاوه بر استقبال از واکسیناسیون، از ماسک به عنوان بهترین واکسن زمانه استفاده شود.

دکتر بایبوردی با اشاره به افزایش شمار بیماران کووید ۱۹ در شهرستان آران و بیدگل در برهه کنونی نسبت به ماه‌های قبل گفت: با وجود فشار کاری زیاد بر کادر درمان و بیمارستان‌ها، آمادگی لازم برای ارایه خدمات در بالاترین سطح تشخیص و درمان در این شهرستان همچنان وجود دارد.

وی تصریح کرد: تنها خواسته کادر درمان از همشهریان این است که از دورهمی، حضور در مکان‌های شلوغ و ترددهای غیرضروری خودداری کنند و استفاده از ماسک را همچنان بسیار جدی بگیرند.

وی از مردم خواست که شرایط موجود آران و بیدگل را دشوار قلمداد کنند و با استفاده ماسک، پرهیز از سفرهای غیرضرور و رعایت فاصله اجتماعی، نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اهتمام ویژه داشته باشند.

برچسب ها :
مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ با حضور حجت‌الاسلام سلیمانی امام‌جمعه، علی‌اکبر رضایی فرماندار و جمعی از مسئولان جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت روز جهانی قدس در محل سالن ۴ دی فرمانداری برگزار شد.

۹ فروردین ۱۴۰۳
فرماندار شهرستان آران و بیدگل از دهکده اقتصاد مقاومتی این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ علی‌اکبر رضایی فرماندار به همراه مسئول قرارگاه جهادی بسیج سازندگی از روند اجرای دهکده اقتصاد مقاومتی این شهرستان بازدید کرد. ساخت نیروگاه خورشیدی، کاشت نخل خرما و احداث باغ زیتون از جمله پروژه‌های قرارگاه جهادی و محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی است که به منظور توانمندسازی اقشار کم‌برخوردار […]

۹ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ صبح امروز چهارشنبه ۸ فروردین‌ماه، با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار و جمعی از مسئولان، دومین جلسه قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان در سالن ۴دی فرمانداری برگزار شد. بررسی آخرین وضعیت عفاف و حجاب در اماکن و مراکز گردشگری شهرستان و ارائه گزارش اعضاء در خصوص وضعیت […]

۸ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ صبح امروز سه‌شنبه ۷ فروردین‌ماه، علی‌اکبر رضایی فرماندار به همراه رؤسای ادارات شهرستان آران و بیدگل به مناسبت عید نوروز، با حجت‌الاسلام ابوالفضل سلیمانی امام جمعه این شهر، دیدار و گفت‌وگو کردند.

۷ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 20 =