جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
۱۳:۳۳:۵۳
فرمانداری شهرستان آران و بیدگل

هدف اصلی مناسب‌سازی محیط‌های شهری و روستایی، دستیابی افراد معلول به تساوی فرصت‌ها و ایجاد «اجتماعی بدون موانع برای همگان» است

باید هر پروژه عمرانی و اداری فقط با «پیوست مناسب‌سازی» اجرایی شود

به گزارش روابط عمومی فرمانداری آران و بیدگل دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل در نشست مناسب‌سازی معابر معلولان و جانبازان گفت: جهت دسترسی راحت و آسان معلولان جسمی- حرکتی، جانبازان و سالمندان این شهرستان به ساختمان‌های اداری، آموزشی، تجاری، درمانی و درمانگاهی مناسب‌سازی ورود و خروج ضرورت دارد. وی با اشاره به […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری آران و بیدگل دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل در نشست مناسب‌سازی معابر معلولان و جانبازان گفت: جهت دسترسی راحت و آسان معلولان جسمی- حرکتی، جانبازان و سالمندان این شهرستان به ساختمان‌های اداری، آموزشی، تجاری، درمانی و درمانگاهی مناسب‌سازی ورود و خروج ضرورت دارد.

وی با اشاره به ۱۳۵۱ جانباز، ۱۲ هزار و ۳۴۱ سالمند و ۲۰۰۰ تن از شهروندان تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان آران و بیدگل که بیش از ۳۰۰ تن از آنان را ویلچرسوار تشکیل می دهد، گفت: دستگاه‌های اجرایی و غیراجرایی این شهرستان موظفند برای افراد معلول و جانبازی که از ویلچر استفاده می‌کنند و قصد تردد به ادارات یا مراکز خدمت‌رسان را دارند، مناسب‌سازی معبر انجام دهند.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل تاکید کرد: مدیران ادارات و دستگاه‌های اجرایی این شهرستان باید نسبت به مناسب سازی معابر و ساختمان های خود اقدام کنند که در صورت عدم اجرای مناسب‌‌سازی برای تردد معلولان و جانبازان، نه تنها حقوق شهروندی آنان را مخدوش می کنند بلکه در صورت وقوع حادثه‌ای در تردد برای این افراد، مسئولیت ناشی از ترک فعل مناسب‌سازی، مشمول حال مدیر، مهندس یا طراح متخلف نیز می شود.

وی اذعان داشت: میزان انطباق معابر شهری و روستایی با نیازهای جامعه جانبازان و معلولان فاصله زیادی دارد.

دکتر بایبوردی با اشاره به اینکه نباید از نقش مدیران دستگاه‌های اجرایی و غیراجرایی از یک سو و نیز نقش مهندس و طراحان مبلمان شهری، روستایی و ساختمان‌ها از سوی دیگر در مناسب‌سازی برای معلولان غافل شویم، افزود: با مناسب‌سازی معابر شهری و روستایی می‌توانیم زمینه‌های استقلال نسبی و تنها و بدون همراه بیرون از خانه آمدن برای معلولان را فراهم کنیم و از این طریق به شکوفایی فردی و خودشکوفایی آنان کمک کنیم.

وی هدف اصلی از مناسب‌سازی محیط‌های شهری و روستایی را، دستیابی افراد معلول به «تساوی فرصت‌ها» و ایجاد «اجتماعی بانشاط بدون موانع برای همگان» عنوان کرد.

دکتر بایبوردی بیان داشت: تحقق حکمرانی خوب و مطلوب در حوزه بهینه زیستن، با مناسب‌سازی معابر شهری و روستایی در عرصه بهزیستی برای افراد معلول و جانباز فراهم می‌شود.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل خود را حامی حقوق معلولان و جانبازان دانست و افزود: فرمانداری برای اجرایی شدن حقوق معلولان در شهرستان از هر برنامه‌ای حمایت حداکثری می‌کند.

وی با بیان اینکه یک فرد کم‌توان، ناتوان، معلول یا جانباز از حقوق اجتماعی مساوی با دیگر شهروندان برخوردار است، افزود: احداث و ساخت مراکز اداری و همچنین معابر شهری و روستایی و هرگونه پروژه عمرانی، پارک و فضای سبز باید «پیوست مناسب‌سازی» را به همراه داشته باشد.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل تأکید کرد: برای ساختن شهرها و روستاهای استاندارد و مناسب برای تردد معلولان و جانبازان نیازمند بهره‌گیری از تجارب «روانشناسان» و به خصوص « روانشناسان شهری و روستائی از منظر ساختمان سازی» هستیم.

وی افزود: با برنامه‌ریزی شهری و روستایی می‌توانیم غول شکست‌ناپذیر مناسب‌سازی معابر را برای معلولان و ناتوانان بشکنیم که می‌شکنیم.

مناسب سازی ادارات

برچسب ها :
مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ شامگاه چهارشنبه ۲۹ فروردین‌ماه؛ نخستین جلسه انجمن پاسداران شاهد در سال ۱۴۰۳ با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار، خانواده معظم شهدا و ایثارگران به میزبانی فرمانداری برگزار شد. برنامه‌هایی از جمله تلاوت قرآن، قرائت زیارت عاشورا، خاطره‌گویی پیشکسوتان دفاع مقدس و سخنرانی، بخشی از برنامه‌های این محفل […]

۳۰ فروردین ۱۴۰۳

صبحگاه مشترک نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در شهرستان آران و بیدگل همزمان با ۲۹ فروردین‌ماه روز ارتش با حضور نماینده محترم ولی‌فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان، علی‌اکبر رضایی فرماندار، امام جمعه، نیروهای نظامی و انتظامی و جمعی از مسئولان شهرستان در گروه ۸۴۰ موشکی پادگان شهید کبریایی نزاجا برگزار شد.

۳۰ فروردین ۱۴۰۳

دومین جلسه قرارگاه تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» در شهرستان آران و بیدگل با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی و جمعی از مسئولان شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.

۳۰ فروردین ۱۴۰۳
فرماندار آران‌وبیدگل گفت: آمادگی میزبانی مسافران علاقمند‌ به حوزه کویر در ماه ارديبهشت و فصل بهار را داریم.

علی‌اکبر رضایی، فرماندار آران‌وبیدگل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آران‌وبیدگل با بیان اینکه عمده جامع هدف گردشگری این شهرستان مرتبط با کویر است، اظهار داشت:ماه اردیبهشت و فصل بهار پیک ورود گردشگران به کویر این منطقه است و ما میزبان مسافران علاقمند به حوزه کویر هستیم. وی افزود: بر این اساس تمهیدات لازم جهت […]

۳۰ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =