پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
۰۱:۴۸:۲۳
فرمانداری شهرستان آران و بیدگل

تشکل‌های مردم‌نهاد باید اعتمادسازی و فرصت‌سازی کنند و اسبابی برای اعتمادسوزی و فرصت‌سوزی نباشند

فرماندار خواستار مداخله‌گری ۷۲ تشکل مردم‌نهاد این شهرستان شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری آران و بیدگل، دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل در نشست شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم نهاد این شهرستان که با حضور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: شناسایی زمینه‌های توسعه مشارکت حداکثری مردم از طریق تشکل‌های مردم نهاد شهرستان […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری آران و بیدگل، دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل در نشست شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم نهاد این شهرستان که با حضور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: شناسایی زمینه‌های توسعه مشارکت حداکثری مردم از طریق تشکل‌های مردم نهاد شهرستان در اولویت کاری این فرمانداری است.

وی با بیان اینکه ضرورتی برای تشکل‌های مردم نهاد بدون عملکرد نیست، اظهار داشت: تشکل‌های مردم نهاد باید منطبق بر اساسنامه مصوب خود فعالیت کنند .

دکتر بایبوردی از تشکل‌های مردم نهاد خواست تا از ظرفیت‌های شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی غفلت نکنند و همانند واحدهای صنعتی برای خودشان واحد R&D یا واحدهای «تحقیق و توسعه»داشته باشند؛ یعنی مسائل و مشکلات را شناسایی کرده و برای رفع مسائل چاره‌اندیشی و به دستگاه‌های اجرایی و غیراجرایی راهکار ارائه کنند.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل به رابطه مستقیم کاهش بروز آسیب‌های اجتماعی و روانی این شهرستان از یکسو و عملکرد مطلوب تشکل‌های مردم نهاد این شهرستان از سوی دیگر اشاره کرد و گفت: بایدها و نبایدهای تشکل‌های مردم نهاد شهرستان آران و بیدگل تدوین و ابلاغ شود.

وی با تاکید بر ارائه ایده‌های نو و خلاقانه سازمان‌های مردم نهاد و جلب و جذب مشارکت‌های مردمی گفت: تشکل‌های مردم‌نهاد باید اعتمادسازی و فرصت‌سازی کنند و اسبابی برای اعتمادسوزی و فرصت‌سوزی نباشند.

دکتر بایبوردی اذعان داشت: تشکل‌های مردم‌نهاد می‌توانند در تحقق حکمرانی خوب و مطلوب و ایجاد تحرک اجتماعی تاثیرگذاری کنند.

تشکل مردم مهاد

فرماندار شهرستان آران و بیدگل تشکل‌های مردم‌نهاد را اعاملان تحقق توسعه اجتماعی عنوان و به نقش مردمی کردن مشارکت اجتماعی از طریق تشکل‌ها تاکید کرد.

وی به نقش مهم تشکل‌های مردم نهاد شهرستان آران و بیدگل در تبدیل نظام دانایی به دارایی و توانایی گفت: سمن‌ها و تشکل‌های غیردولتی این شهرستان نقش مهمی در توانمندسازی، اشتغال پایدار و کارآفرینی ایفا می‌کنند.

دکتر بایبوردی اذعان داشت: تشکل‌های مردم نهاد شهرستان آران و بیدگل با توجه به حوزه فعالیت خویش باید مشکل شناس بوده و قدرت حل مشکل و ارائه راهکارها را داشته باشند.

وی از مدیران سازمان‌های مردم‌نهاد شهرستان آران و بیدگل خواست با روحیه پرسشگری و مطالبه‌گری در اعتمادسازی و مشارکت امور اجتماعی این شهرستان گام بردارند.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل خواستار مداخله گری ۷۲ تشکل مردم نهاد این شهرستان در حل مشکلات اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، محیط زیست و آموزشی حوزه‌های ماموریتی هریک از تشکل‌های مردم‌نهاد شد و افزود: سازمان‌های مردم نهاد برای موفقیت در عملکرد خود باید دانش‌بنیان و هوشمند فکر کنند و با مشارکت در امور اجتماعی برای اشتغال و کارآفرینی جوانان تلاش و تدبیر کنند.

فرماندار در ادامه سخنانش به اعتبارات تخصیص‌یافته تملک دارایی مناطق حاشیه‌نشین شهرستان اشاره کرد و افزود: ساخت مدرسه ۶ کلاسه، راه‌اندازی خانه بهداشت، خانه ورزش و کلانتری و همچنین ارائه خدمات شهری در منطقه یحیی‌آباد در راستای توجه به بازآفرینی شهری این منطقه است.

تشکل مردم نهاد

برچسب ها :
مطالب مشابه
صبح امروز (دوشنبه ۳ اردیبهشت‌ماه)، شماری از شهروندان آران و بیدگل در قالب ملاقات مردمی با فرماندار این شهرستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ این ملاقات‌ها با هدف تکریم ارباب رجوع برگزار شد و مردم شهرستان آران و بیدگل در دیدار چهره به چهره با علی‌اکبر رضایی فرماندار این شهرستان به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند. مردم شهرستان آران و بیدگل برای هماهنگی و تعیین وقت قبلی می‌توانند با […]

۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان در سال ۱۴۰۳ با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار و اعضای این شورا در محل سالن جلسات اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد. این نشست به منظور هماهنگی برگزاری امتحانات نهایی دوره دوم متوسطه و پایه نهم دوره […]

۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
فرماندار شهرستان آران و بیدگل با صدور پیامی سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان شجره طیبه برخاسته از نهضت اسلامی حضرت امام خمینی(ره) را به فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه این شهرستان تبریک گفت.

  به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ متن پیام علی‌اکبر رضایی به شرح ذیل است؛ وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّهٍ وَ مِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ   «سوره مبارکه الأنفال آیه ۶۰»   برادر ارجمند جناب سرهنگ ابوالفضل حسین‌دوست فرمانده محترم ناحیه مقاومت بسیج شهرستان آران و بیدگل با درود و صلوات بر […]

۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ شامگاه چهارشنبه ۲۹ فروردین‌ماه؛ نخستین جلسه انجمن پاسداران شاهد در سال ۱۴۰۳ با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار، خانواده معظم شهدا و ایثارگران به میزبانی فرمانداری برگزار شد. برنامه‌هایی از جمله تلاوت قرآن، قرائت زیارت عاشورا، خاطره‌گویی پیشکسوتان دفاع مقدس و سخنرانی، بخشی از برنامه‌های این محفل […]

۳۰ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + هفده =