پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
۰۸:۳۳:۰۶
فرمانداری شهرستان آران و بیدگل

فرماندار: ۸۰ درصد دام‌های سبک و سنگین شهرستان آران و بیدگل پلاک‌کوبی شده است

تاکنون مجوز ۲۶ هکتار کشت گلخانه در این شهرستان صادر شده است

به گزارش روابط عمومی فرمانداری آران و بیدگل دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل در نشست بررسی مسائل  و مشکلات مرتعداران و دامداران این شهرستان با اشاره به حدود ۲۰ هزار رأس دام سنگین و ۸۰ هزار رأس دام سبک و دو هزار دامدار در شهرستان آران و بیدگل گفت: ۸۰ درصد دام‌های […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری آران و بیدگل دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل در نشست بررسی مسائل  و مشکلات مرتعداران و دامداران این شهرستان با اشاره به حدود ۲۰ هزار رأس دام سنگین و ۸۰ هزار رأس دام سبک و دو هزار دامدار در شهرستان آران و بیدگل گفت: ۸۰ درصد دام‌های سبک و سنگین این شهرستان پلاک‌کوبی شده است.

وی تامین ارزاق و مایحتاج عمومی مردم از طریق بخش کشاورزی و دامداری را از جمله اولویت‌های مهم دولت در شهرستان آران و بیدگل نام برد و افزود: میزان تولیدات بخش زراعت و باغبانی‌ در این شهرستان بیش از ۸۶ هزار تن است.

دکتر بایبوردی بیان داشت: تغییر اقلیم، کمبود آب شیرین، محدودیت خاک و بیابان‌زایی چهار چالش مهم جهانی است که در شهرستان آران و بیدگل هم با این چالش‌ها روبرو هستیم.

وی به مشکلات بیمه مرتعداران و دامداران شهرستان آران و بیدگل و تامین علوفه دام‌ها و نهاده‌های دامی اشاره کرد و افزود: پیگیری‌هایی از طرف سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در خصوص مرتفع نمودن مشکلات دامداران و مرتعداران این شهرستان در حال انجام است.

وی افزود: محدودیت‌های آب و خاک و نیز بالا‌ بودن درجه حرارت در تابستان و سرمای شدید در زمستان ترویج کشاورزی در شهرستان آران و بیدگل را با مشکلاتی روبه‌رو کرده ‌است که توسعه باغات پسته، کشت زعفران، کشت گل‌محمدی و گیاهان دارویی به‌عنوان محصولات کم‌آب‌بر و جایگزین کاشت پنبه، طالبی و محصولاتی از این قبیل می‌تواند به توسعه کشاورزی این منطقه کمک کند.

 پلاک‌کوبی دام

وی خاطرنشان کرد: شهرستان آران و بیدگل در بخش تولیدات زراعی و باغی، سالانه ۸۶ هزار تن محصول شامل ۸۱ هزار تن گندم، جو، سبزی و صیفی‌جات و پنبه در بخش زراعی و ۵ هزار تن محصول در بخش باغی شامل پسته، انار، گل‌محمدی، زعفران، خرما و محصولات گلخانه‌ای روانه بازار می‌کند.

دکتر بایبوردی افزود: سالانه بیش از ۴۰ هزار تن تولیدات دامی و پروتئینی شامل ۵ هزار تن تخم‌مرغ، ۴ هزارتن گوشت مرغ، ۶۰ تن گوشت ماهی، ۱۵۰۰ تن گوشت قرمز، ۳۰ هزار تن شیر، ۷.۵ تن عسل و ۱۳ کیلو خاویار از شهرستان آران و بیدگل روانه بازار می‌شود.

دکتر بایبوردی بر ضرورت دانش‌بنیان کردن فعالیت‌های بخش کشاورزی در شهرستان آران و بیدگل تأکید کرد و گفت: نباید از نقش مؤثراستارت‌آپ‌های کشاورزی و دامداری و نیز شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش کشاورزی غافل شویم چرا که با حضور هوشمندانه این واحدهای فناور، شاهد دستیابی هرچه سریع‌تر به توسعه پایدار کشاورزی و دامداری در شهرستان آران و بیدگل و کشور می‌شویم.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل در ادامه این نشست با تقدیر از عباس قاسمی جنگلبان نمونه استان اصفهان، عرصه‌های منابع طبیعی، مراتع و محیط زیست را به عنوان سرمایه‌های ملی ایران نام برد و افزود: نقش مشارکت‌های مردمی از یکسو و نقش قرق‌بانان، محیط‌بانان و جنگل‌بانان در محافظت، صیانت و حراست از ۱۲۰ هزار هکتار از بقایای طبیعی و جنگل‌های دست‌کاشت شهرستان آران و بیدگل از سوی دیگر در احیاء و تقویت «امنیت زیستی» این شهرستان مهم، کلیدی و بی‌بدیل است.

وی تاکید کرد: در این راستا ارتقای «حمایت‌های قانونی» از جنگل‌بانان و نیز توسعه لوازم و تجهیزات خودرویی و غیرخودرویی محیط‌بانان و قرق بانان می‌تواند به تحقق توسعه پایدار عرصه‌های محیط‌زیست، منابع طبیعی، آب و خاک منجر شود.

برچسب ها :
مطالب مشابه
صبح امروز (دوشنبه ۳ اردیبهشت‌ماه)، شماری از شهروندان آران و بیدگل در قالب ملاقات مردمی با فرماندار این شهرستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ این ملاقات‌ها با هدف تکریم ارباب رجوع برگزار شد و مردم شهرستان آران و بیدگل در دیدار چهره به چهره با علی‌اکبر رضایی فرماندار این شهرستان به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند. مردم شهرستان آران و بیدگل برای هماهنگی و تعیین وقت قبلی می‌توانند با […]

۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان در سال ۱۴۰۳ با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار و اعضای این شورا در محل سالن جلسات اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد. این نشست به منظور هماهنگی برگزاری امتحانات نهایی دوره دوم متوسطه و پایه نهم دوره […]

۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
فرماندار شهرستان آران و بیدگل با صدور پیامی سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان شجره طیبه برخاسته از نهضت اسلامی حضرت امام خمینی(ره) را به فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه این شهرستان تبریک گفت.

  به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ متن پیام علی‌اکبر رضایی به شرح ذیل است؛ وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّهٍ وَ مِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ   «سوره مبارکه الأنفال آیه ۶۰»   برادر ارجمند جناب سرهنگ ابوالفضل حسین‌دوست فرمانده محترم ناحیه مقاومت بسیج شهرستان آران و بیدگل با درود و صلوات بر […]

۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ شامگاه چهارشنبه ۲۹ فروردین‌ماه؛ نخستین جلسه انجمن پاسداران شاهد در سال ۱۴۰۳ با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار، خانواده معظم شهدا و ایثارگران به میزبانی فرمانداری برگزار شد. برنامه‌هایی از جمله تلاوت قرآن، قرائت زیارت عاشورا، خاطره‌گویی پیشکسوتان دفاع مقدس و سخنرانی، بخشی از برنامه‌های این محفل […]

۳۰ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =