پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
۰۴:۲۶:۳۲
فرمانداری شهرستان آران و بیدگل

با حضور فرماندار شهرستان آران و بیدگل برگزار شد: نشست صمیمی ۲ تن از استادان برجسته علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی دکتر مهدخت بروجردی علوی و دکتر محمد مهدی فرقانی با تعدادی از مدیران روابط عمومی ادارات و خبرنگاران رسانه‌های جمعی شهرستان آران و بیدگل

فرماندار گفت: یکی از اصول تحقق حکمرانی خوب یا حکمرانی مطلوب، پاسخگویی حاکمان و مسئولان به افکار عمومی از طریق روابط‌عمومی‌ها و رسانه‌های جمعی است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری آران و بیدگل نشست صمیمی ۲ تن از استادان برجسته رشته علوم ارتباطات، روابط عمومی و خبرنگاری دانشگاه علامه طباطبایی، دکتر مهدخت بروجردی علوی و دکتر محمد مهدی فرقانی با تعدادی از مدیران روابط عمومی دستگاه‍‌های اجرایی و غیراجرایی و خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های جمعی شهرستان آران و بیدگل با […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری آران و بیدگل نشست صمیمی ۲ تن از استادان برجسته رشته علوم ارتباطات، روابط عمومی و خبرنگاری دانشگاه علامه طباطبایی، دکتر مهدخت بروجردی علوی و دکتر محمد مهدی فرقانی با تعدادی از مدیران روابط عمومی دستگاه‍‌های اجرایی و غیراجرایی و خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های جمعی شهرستان آران و بیدگل با حضور فرماندار و جمعی دیگر از مسئولان ادارات این شهرستان در فرمانداری برگزار شد.

دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل در این نشست گفت: روابط‌عمومی‌ها می‌توانند با اطلاع‌رسانی شفاف، به‌موقع و به‌هنگام از دستاوردهای دولت و نظام، هم پیام‌آور صلح و آرامش در جامعه باشند و هم با تاخیر در اطلاع‌رسانی، زمینه‌ساز ناآرامی، عدم اعتماد و بحران باشند.

وی یکی از اصول تحقق حکمرانی خوب یا حکمرانی مطلوب را پاسخگویی حاکمان و مسئولان به افکار عمومی از طریق روابط‌عمومی‌ها و رسانه‌های جمعی برشمرد و افزود: شفاف‌سازی و شفافیت در امور، روشنگری در جامعه و تنویر افکار و اذهان عمومی از وظایف روابط‌عمومی‌ها از یکسو و رسانه‌های جمعی و اجتماعی از سوی دیگر است.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل به جایگاه مهم و تاثیرگذار کارگزاران شاغل در روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی و غیراجرایی و نیز عکاسان، تصویربرداران و خبرنگاران رسانه‌های جمعی و رسانه‌های اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: اشتغال در روابط‌عمومی‌ها و خبرنگاری در ایران، کاری تزیینی، ویترینی و نمایشی نیست و از طرف دیگر یک عنوان و جایگاه صِرف در یک دستگاه اجرایی و غیراجرایی نیست.

وی گفت: اشتغال در روابط عمومی‌ها و رسانه‌های جمعی و اجتماعی محلی برای انجام امور حرفه‌ای، کارشناسی و تخصصی در حوزه اطلاع‌رسانی و تبلیغات است.

وی اضافه کرد: روابط عمومی‌ها باید با استفاده از زبان و ادبیات وحدت‌آفرین و امیدآفرین در افزایش همدلی‌ها و هم‌زبانی‌ها بین مردم از یک طرف و دولت و مسئولان از طرف دیگر تلاش کنند و برانگیزنده حس امیدواری مردم نسبت به آینده باشند.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل، مطالبه‌گری و پیگیری خبرنگاران از طرف افکار عمومی را ستودنی برشمرد و پاسخگویی مسئولان را هم خوب عنوان کرد.

وی قدرت تشخیص مشکلات از یکسو و توانمندی برای حل مشکلات از سوی دیگر را از وظایف مهم کارگزاران شاغل روابط‌عمومی‌ در دستگاه‌های اجرایی و غیراجرایی برشمرد و افزود: روابط‌عمومی‌ دستگاه‌های اجرایی و غیراجرایی برای موفقیت در حوزه کاری خود باید مثل واحدهای صنعتی که مجهز به واحدهای تحقیق و توسعه موسوم به R&D هستند، باشند و بتوانند در ارتقای شاخص‌های توسعه‌ای و ماموریتی خودشان، در بخش‌های مختلف، تاثیرگذاری کنند.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل در پایان این نشست صمیمی، از زوج موفق علوم ارتباطات دکتر محمد مهدی فرقانی و دکتر مهدخت بروجردی علوی تقدیر کرد.

گفتنی است دکتر محمد مهدی فرقانی رئیس سابق دانشکده علوم ارتباطلت دانشگاه علامه طباطبایی و دکتر مهدخت بروجردی علوی استاد برجسته رشته علوم ارتباطات نیز پاسخگوی سوالات کارگزاران شاغل در روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی و غیراجرایی از یک طرف و اصحاب رسانه‌های جمعی و اجتماعی از طرف دیگر بودند.

 روابط عمومی‌ها و خبرنگاران

برچسب ها :
مطالب مشابه
صبح امروز (دوشنبه ۳ اردیبهشت‌ماه)، شماری از شهروندان آران و بیدگل در قالب ملاقات مردمی با فرماندار این شهرستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ این ملاقات‌ها با هدف تکریم ارباب رجوع برگزار شد و مردم شهرستان آران و بیدگل در دیدار چهره به چهره با علی‌اکبر رضایی فرماندار این شهرستان به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند. مردم شهرستان آران و بیدگل برای هماهنگی و تعیین وقت قبلی می‌توانند با […]

۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان در سال ۱۴۰۳ با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار و اعضای این شورا در محل سالن جلسات اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد. این نشست به منظور هماهنگی برگزاری امتحانات نهایی دوره دوم متوسطه و پایه نهم دوره […]

۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
فرماندار شهرستان آران و بیدگل با صدور پیامی سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان شجره طیبه برخاسته از نهضت اسلامی حضرت امام خمینی(ره) را به فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه این شهرستان تبریک گفت.

  به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ متن پیام علی‌اکبر رضایی به شرح ذیل است؛ وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّهٍ وَ مِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ   «سوره مبارکه الأنفال آیه ۶۰»   برادر ارجمند جناب سرهنگ ابوالفضل حسین‌دوست فرمانده محترم ناحیه مقاومت بسیج شهرستان آران و بیدگل با درود و صلوات بر […]

۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ شامگاه چهارشنبه ۲۹ فروردین‌ماه؛ نخستین جلسه انجمن پاسداران شاهد در سال ۱۴۰۳ با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار، خانواده معظم شهدا و ایثارگران به میزبانی فرمانداری برگزار شد. برنامه‌هایی از جمله تلاوت قرآن، قرائت زیارت عاشورا، خاطره‌گویی پیشکسوتان دفاع مقدس و سخنرانی، بخشی از برنامه‌های این محفل […]

۳۰ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 3 =