شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
۰۵:۳۷:۰۸
فرمانداری شهرستان آران و بیدگل

آیین تکریم محسن تاج‌افروز و معارفه امیرحسین رزاقی رئیس دادگستری شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

عدالت‌گستری از مولفه‌های اصلی تحقق حکمرانی خوب، مطلوب و جهادی محسوب می‌شود ولازمه حکمرانی خوب در جامعه اسلامی، رساندن حق به حق‌دار است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل در آیین تکریم محسن تاج‌افروز و معارفه امیرحسین رزاقی رئیس دادگستری این شهرستان گفت: عدالت‌گستری از مولفه‌های اصلی تحقق حکمرانی خوب، مطلوب و جهادی محسوب می‌شود ولازمه حکمرانی خوب در جامعه اسلامی، رساندن حق به حق‌دار است. وی […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل در آیین تکریم محسن تاج‌افروز و معارفه امیرحسین رزاقی رئیس دادگستری این شهرستان گفت: عدالت‌گستری از مولفه‌های اصلی تحقق حکمرانی خوب، مطلوب و جهادی محسوب می‌شود ولازمه حکمرانی خوب در جامعه اسلامی، رساندن حق به حق‌دار است.

وی ماموریت اصلی دستگاه‌های قضایی را رساندن حق به حق‌داران عنوان کرد و افزود: نقش قوه قضاییه و دادگستری‌ها در توسعه و پیشرفت کشور نیز بسیار مهم بوده و است.

دکتر بایبوردی خاطرنشان کرد: نقش قوه قضاییه و دادگستری‌ها در حفظ و احقاق حقوق مردم، اجرای عدالت و توسعه و ترویج آن، توسعه و گسترش آزادی‌های مشروع و حل و فصل دعاوی مهم ارزیابی می‌شود.

وی افزود: صیانت از حاکمیت، صیانت از جان و ناموس و مال مردم، صیانت از منافع ملی، صیانت از ارزشهای ملی و بسترسازی برای توسعه پایدار ایران عزیز از ماموریت‌های مهم قوه دستگاه قضا است.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل تصریح کرد: دستگاه قضا به خوبی می‌داند که حمایت از فعالان اقتصادی و توسعه کسب و کارها و حمایت از سرمایه‌گذاران، بهبود فضاهای کسب و کار و استقرار نظم عمومی و امنیت، زمینه‌های پیشرفت و توسعه کشور را فراهم می‌کند.

وی عملیاتی شدن «شعار مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر دشمنان ملت ایران» را ایجاد اشتغال و کسب و کار، تولید ثروت و توزیع عادلانه ثروت و همچنین تولید منزلت برای عموم مردم ایران برشمرد و خاطرنشان کرد: قوه قضاییه و دادگستری‌ها هم در استمرار تولید و اشتغال‌، تولید ثروت و منزلت عمومی مردم نقش غیرمستقیمی دارند.

دکتر بایبوردی تصریح کرد: قضات دادگاه‌ها با اجرای عدالت و احقاق حقوق عامه مردم، نقش مهمی در تولید منزلت و شخصیت مردم از یکطرف و افزایش رضایتمندی شهروندان از طرف دیگر ایفا می‌کنند.

وی در ادامه به نقش مهم قوه قضاییه و دادگستری‌ها در پیشگیری از بزهکاری‌ها، ناهنجاری‌ها، انحرافات و آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: تحقق حقوق شهروندی، پیشگیری از پیدایش فساد، پیشگیری از ایجاد شکاف اجتماعی و تقویت روابط بین مردم و دولت توسط دستگاه قضا مهم تلقی می‌شود.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل گفت: قوه قضاییه و دادگستری‌ها به طور عام و فردی که به عنوان قاضی و یا کارمند در دستگاه قضا کار می‌کند، باید بداند و البته که می‌داند قضاوت فقط یک جایگاه یا یک عنوان صرف نیست بلکه جایگاهی برای انجام کارهای تخصصی، حرفه‌ای و کارشناسی است.

وی تصریح کرد: قوه قضاییه و دادگستری‌ها می‌دانند که صندلی قضاوت، صندلی کام‌جویی از عنوان و جایگاه و مسئولیت نیست، بلکه بالعکس صندلی دوندگی برای ملت و رساندن حق به حق‌دار و توسعه عدالت است.

دکتر بایبوردی به نقش مهم اعتمادسازی و بازآفرینی اعتماد توسط قضات و کارکنان دادگستری اشاره کرد و گفت: نقش قوه قضاییه و قضات دادگاه‌ها فرصت‌سازی برای پیشرفت، اعتمادسازی، دادیاری و توسعه‌سازی است نه فرصت‌سوزی، اعتمادسوزی، دادسوزی و توسعه‌سوزی.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل در پایان این آیین که با حضور رئیس کل دادگستری استان اصفهان، امام جمعه آران و بیدگل، اعضای شورای تامین، مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی و جمعی از قضات و کارکنان دادگستری‌ این شهرستان برگزار شد، با اهدای لوحی از خدمات چندین ساله محسن تاج‌افروز تقدیر کرد.

گفتنی است در این آیین ، امیرحسین رزاقی به عنوان رئیس دادگستری شهرستان آران و بیدگل معرفی شد.

برچسب ها :
مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ شامگاه چهارشنبه ۲۹ فروردین‌ماه؛ نخستین جلسه انجمن پاسداران شاهد در سال ۱۴۰۳ با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار، خانواده معظم شهدا و ایثارگران به میزبانی فرمانداری برگزار شد. برنامه‌هایی از جمله تلاوت قرآن، قرائت زیارت عاشورا، خاطره‌گویی پیشکسوتان دفاع مقدس و سخنرانی، بخشی از برنامه‌های این محفل […]

۳۰ فروردین ۱۴۰۳

صبحگاه مشترک نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در شهرستان آران و بیدگل همزمان با ۲۹ فروردین‌ماه روز ارتش با حضور نماینده محترم ولی‌فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان، علی‌اکبر رضایی فرماندار، امام جمعه، نیروهای نظامی و انتظامی و جمعی از مسئولان شهرستان در گروه ۸۴۰ موشکی پادگان شهید کبریایی نزاجا برگزار شد.

۳۰ فروردین ۱۴۰۳

دومین جلسه قرارگاه تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» در شهرستان آران و بیدگل با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی و جمعی از مسئولان شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.

۳۰ فروردین ۱۴۰۳
فرماندار آران‌وبیدگل گفت: آمادگی میزبانی مسافران علاقمند‌ به حوزه کویر در ماه ارديبهشت و فصل بهار را داریم.

علی‌اکبر رضایی، فرماندار آران‌وبیدگل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آران‌وبیدگل با بیان اینکه عمده جامع هدف گردشگری این شهرستان مرتبط با کویر است، اظهار داشت:ماه اردیبهشت و فصل بهار پیک ورود گردشگران به کویر این منطقه است و ما میزبان مسافران علاقمند به حوزه کویر هستیم. وی افزود: بر این اساس تمهیدات لازم جهت […]

۳۰ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + هفده =