چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
۰۹:۴۲:۳۹
فرمانداری شهرستان آران و بیدگل

جمع‌آوری بیش از ۱۳ میلیارد و ۷۹۰ میلیون ریال زکات در ۶ ماهه نخست سال‌جاری در شهرستان آران و بیدگل

زکات، راهبردی مهم و سعادت‌آفرین در حوزه اقتصاد اسلامی است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری آران و بیدگل دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل در جلسه شورای زکات این شهرستان که با حضور امام جمعه آران و بیدگل و اعضای این شورا برگزار شد گفت: زکات، راهبردی مهم و سعادت‌آفرین در حوزه اقتصاد اسلامی است. وی نقش زکات را در توسعه اقتصادی و […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری آران و بیدگل دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل در جلسه شورای زکات این شهرستان که با حضور امام جمعه آران و بیدگل و اعضای این شورا برگزار شد گفت: زکات، راهبردی مهم و سعادت‌آفرین در حوزه اقتصاد اسلامی است.

وی نقش زکات را در توسعه اقتصادی و اجتماعی روستاها و مناطق دورافتاده شهری مهم خواند و افزود: مسئولیت اجتماعی شورای زکات شهرستان آران و بیدگل، رسیدگی به نیازمندان و ایجاد پروژه‌های ماندگار عمرانی و اشتغال‌زایی است.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل میزان جمع‌آوری زکات در ۶ ماهه نخست سال‌جاری در این شهرستان را بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۷۹۰ میلیون ریال اعلام کرد و بیان داشت: از طریق زکات می‌توان «تولید ثروت» و «توزیع عادلانه ثروت» و بالطبع، «تولید منزلت برای فقرا و نیازمندان» ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه فقر در اسلام و در جامعه اسلامی، پدیده‌ای مذموم تلقی می‌شود، افزود: دین اسلام و حاکمان اسلامی برای رفع فقر و محرومیت، بر توزیع عدالت که عامل آن زکات است، تاکید می‌کنند.

دکتر بایبوردی خاطرنشان کرد: اصلاح امور اقتصادی، محرومیت‌زدایی و ایجاد عدالت اجتماعی از مزایای فرهنگ‌سازی پرداخت زکات است و این مهم در تقویت حس انسان‌دوستی، مردم‌یاری، مردم‌دوستی و مردم‌خواهی اثرگذار است.

وی تصریح کرد: حکمرانی اسلامی با رفع فقر، محرومیت، دستگیری از فقرا و توسعه عدالت عملیاتی می‌شود و در این بین نباید از نقش زکات غافل شویم.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل، پرداخت زکات را ابزاری برای ترمیم و کاهش شکاف طبقاتی مردم عنوان و تاکید کرد: جایگاه شورای زکات در شهرستان باید تقویت شود.

وی راه‌اندازی و تشکیل میز زکات در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها، اداره جهاد کشاورزی، تعاون روستایی، دامپزشکی، اتاق اصناف و دهیاری‌های شهرستان آران و بیدگل را خواستار شد و گفت: از طریق زکات می‌توانیم حال افراد فقیر و تهیدست را خوب کنیم.

وی افزود: زکات جمع‌آوری شده باید در امور جهیزیه، درمان، تحصیل، آزادی زندانیان، مرمت و احداث مسکن و معیشت محرومان و نیازمندان آن منطقه یا محله هزینه شود.

دکتر بایبوردی نقش گروه‌های مرجع شهرستان آران و بیدگل از جمله معلمان، استادان، روحانیون، هنرمندان و معتمدان را در فرهنگ‌سازی پرداخت زکات مهم ارزیابی کرد و گفت: رسانه‌های جمعی و مسئولان باید در جهت افزایش آگاهی مردم و تشویق و ترغیب آنان درخصوص پرداخت زکات و فوایدآن اطلاع‎رسانی کنند.

وی افزود: با محتواسازی و تولید محتواهای مناسب می‌توانیم مردم را به پرداخت زکات علاقه‌مند کنیم.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل با اشاره به ضرورت حضور حداکثری در فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی گفت: نباید از نقش شبکه‌های اجتماعی در تقویت فرهنگ زکات غافل شویم.

برچسب ها :
مطالب مشابه
صبح امروز (دوشنبه ۳ اردیبهشت‌ماه)، شماری از شهروندان آران و بیدگل در قالب ملاقات مردمی با فرماندار این شهرستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ این ملاقات‌ها با هدف تکریم ارباب رجوع برگزار شد و مردم شهرستان آران و بیدگل در دیدار چهره به چهره با علی‌اکبر رضایی فرماندار این شهرستان به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند. مردم شهرستان آران و بیدگل برای هماهنگی و تعیین وقت قبلی می‌توانند با […]

۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان در سال ۱۴۰۳ با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار و اعضای این شورا در محل سالن جلسات اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد. این نشست به منظور هماهنگی برگزاری امتحانات نهایی دوره دوم متوسطه و پایه نهم دوره […]

۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
فرماندار شهرستان آران و بیدگل با صدور پیامی سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان شجره طیبه برخاسته از نهضت اسلامی حضرت امام خمینی(ره) را به فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه این شهرستان تبریک گفت.

  به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ متن پیام علی‌اکبر رضایی به شرح ذیل است؛ وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّهٍ وَ مِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ   «سوره مبارکه الأنفال آیه ۶۰»   برادر ارجمند جناب سرهنگ ابوالفضل حسین‌دوست فرمانده محترم ناحیه مقاومت بسیج شهرستان آران و بیدگل با درود و صلوات بر […]

۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ شامگاه چهارشنبه ۲۹ فروردین‌ماه؛ نخستین جلسه انجمن پاسداران شاهد در سال ۱۴۰۳ با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار، خانواده معظم شهدا و ایثارگران به میزبانی فرمانداری برگزار شد. برنامه‌هایی از جمله تلاوت قرآن، قرائت زیارت عاشورا، خاطره‌گویی پیشکسوتان دفاع مقدس و سخنرانی، بخشی از برنامه‌های این محفل […]

۳۰ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + چهار =