چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
۰۲:۵۷:۰۴
فرمانداری شهرستان آران و بیدگل

زیربنای کتابخانه‌های عمومی در شهرستان آران و بیدگل ۳۵۰۰ مترمربع است

هر جامعه‌ای برای توسعه و تعالی و پیشرفت باید در ترویج و اشاعه فرهنگ کتابخوانی بکوشد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری آران و بیدگل دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی با صدور پیامی از خدمات رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی این شهرستان تقدیر و با تبریک این هفته به وی و کتابداران، بر ارتقای سرانه مطالعه مردم تاکید کرد. وی در این پیام آورده […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری آران و بیدگل دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی با صدور پیامی از خدمات رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی این شهرستان تقدیر و با تبریک این هفته به وی و کتابداران، بر ارتقای سرانه مطالعه مردم تاکید کرد.

وی در این پیام آورده است: کتابخانه‌ها ابزارهای دانایی و کتابداران از عاملان دانایی و حاملان توانایی به حساب می‌آیند.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل بر ضرورت فرهنگ‌سازی بیشتر جهت علاقمند کردن نوجوانان و جوانان به کتاب و کتابخوانی تاکید و خاطرنشان کرده است: در کنار توسعه شهرستان آران و بیدگل و شهرسازی، نیازمند انسان‌سازی و تقویت روح بلند انسان‌ها از طریق کتاب و کتابخوانی نیز هستیم.

وی راه‌اندازی اتوبوس سیار کتاب در شهرها و روستاهای شهرستان آران و بیدگل را در جبران کمبود فضای کتابخانه و ترغیب و ترویج فرهنگ کتابخوانی به‌خصوص برای نوجوانان و جوانان اثرگذار خوانده و آورده است: برای اینکه افراد پرسشگر، مطالبه‌گر و پژوهش‌گری در این شهرستان داشته باشیم و از حالت شنیداری به حالت تحلیلی و مطالبه‌گری تبدیل شویم، ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز است.

وی در ادامه اضافه کرده است: شیوع بیماری کرونا، نه تنها نتوانسته مانع از کتابخوانی عمومی مردم شود؛ بلکه افزایش کتابخوانی مردم را زمینه‌سازی کرده و کتابخوانی الکترونیک نیز در شهرستان آران و بیدگل با استقبال خوبی مواجه شده است.

دکتر بایبوردی اذعان داشت: هر جامعه‌ای برای توسعه و تعالی و پیشرفت باید در ترویج و اشاعه فرهنگ کتابخوانی بکوشد و نقش کتابخانه‌ها نیز در انتقال علوم به افراد، بسیار سازنده است.

وی کتابخانه را به‌ عنوان کانون و اتاق فکر و اندیشه صاحب‌نظران نام برده و آورده است: کتابخانه می‌تواند بالندگی و شکوفایی استعدادهای دانش‏ آموزان و دانشجویان را به ارمغان آورده و درنتیجه به تولید اندیشه، دانش و رشد فرهنگ مطالعاتی جامعه منجر شود.

وی به راه‌های علاقمند کردن کودکان، نوجوانان، جوانان و دیگر اقشار مردم برای اهدای کتاب به یکدیگر اشاره کرده و آورده است: می‌توان با راه‌اندازی پویش اهدای یک کتاب از سوی شهروندان به یک کتابخانه، زمینه‌های تکمیل مخزن کتابخانه‌ها را فراهم کرد.

فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان آران و بیدگل به ۹ باب کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: زیربنای کتابخانه های عمومی در شهرستان آران و بیدگل ۳۵۰۰ مترمربع است.

گفتنی است ۲۴ آبان لغایت اول آذر ماه به عنوان هفته کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است.

برچسب ها :
مطالب مشابه
صبح امروز (دوشنبه ۳ اردیبهشت‌ماه)، شماری از شهروندان آران و بیدگل در قالب ملاقات مردمی با فرماندار این شهرستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ این ملاقات‌ها با هدف تکریم ارباب رجوع برگزار شد و مردم شهرستان آران و بیدگل در دیدار چهره به چهره با علی‌اکبر رضایی فرماندار این شهرستان به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند. مردم شهرستان آران و بیدگل برای هماهنگی و تعیین وقت قبلی می‌توانند با […]

۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان در سال ۱۴۰۳ با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار و اعضای این شورا در محل سالن جلسات اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد. این نشست به منظور هماهنگی برگزاری امتحانات نهایی دوره دوم متوسطه و پایه نهم دوره […]

۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
فرماندار شهرستان آران و بیدگل با صدور پیامی سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان شجره طیبه برخاسته از نهضت اسلامی حضرت امام خمینی(ره) را به فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه این شهرستان تبریک گفت.

  به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ متن پیام علی‌اکبر رضایی به شرح ذیل است؛ وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّهٍ وَ مِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ   «سوره مبارکه الأنفال آیه ۶۰»   برادر ارجمند جناب سرهنگ ابوالفضل حسین‌دوست فرمانده محترم ناحیه مقاومت بسیج شهرستان آران و بیدگل با درود و صلوات بر […]

۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ شامگاه چهارشنبه ۲۹ فروردین‌ماه؛ نخستین جلسه انجمن پاسداران شاهد در سال ۱۴۰۳ با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار، خانواده معظم شهدا و ایثارگران به میزبانی فرمانداری برگزار شد. برنامه‌هایی از جمله تلاوت قرآن، قرائت زیارت عاشورا، خاطره‌گویی پیشکسوتان دفاع مقدس و سخنرانی، بخشی از برنامه‌های این محفل […]

۳۰ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =