چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
۲۱:۳۷:۵۲
فرمانداری شهرستان آران و بیدگل

حمایت حداکثری از آسیب‌دیدگان اجتماعی و قربانیان آسیب‌ها و انحرافات اجتماعی ضرورت دارد

فرماندار شهرستان آران و بیدگل بر ضرورت تدوین آسیب‌های اجتماعی قدیم و نوظهور در قالب «الگوریتم‌کاری» تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل، دکتر بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل در نشست کارگروه اجتماعی و فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده این شهرستان گفت: برای «تولید امنیت پایدار» نیاز به «مدیریت آسیب‌های اجتماعی» داریم. وی با بیان اینکه برای «تولید عزت و منزلت ایرانیان»، نیاز به مدیریت آسیب‌های اجتماعی و […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل، دکتر بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل در نشست کارگروه اجتماعی و فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده این شهرستان گفت: برای «تولید امنیت پایدار» نیاز به «مدیریت آسیب‌های اجتماعی» داریم.

وی با بیان اینکه برای «تولید عزت و منزلت ایرانیان»، نیاز به مدیریت آسیب‌های اجتماعی و مداخله‌گری داریم، افزود: خودمراقبتی نوجوانان ، جوانان و دیگر اقشار در مقابل آسیب‌های اجتماعی مهم است.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل اظهار داشت: اگر می‌خواهیم حال کشور، استان اصفهان و شهرستان آران و بیدگل خوب باشد، باید از ورود و گسترش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی پیشگیری کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر آسیب‌های اجتماعی در کمین مردم و خانواده‌ها باشد، «حکمران خوب بودن» به تنهایی اثربخش نخواهد بود.

دکتر بایبوردی ادامه داد: مداخله‌گری از طریق نهادهای خانواده، مدرسه، حوزه و دانشگاه و گروه‌های مرجعی مثل هنرمندان، ورزشکاران، فعالان شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های جمعی، روحانیون، استادان، معلمان، نخبگان و… برای کاهش آسیب‌های اجتماعی شهرستان آران و بیدگل یک نیاز است.

وی با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی همیشه و همواره در کنار زندگی مردم جریان دارد، افزود: حمایت حداکثری از آسیب‌دیدگان اجتماعی و قربانیان آسیب‌ها و انحرافات اجتماعی ضرورت دارد.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل اضهار داشت: اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری توسط ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری این شهرستان در شهرهای ۴گانه و روستاهای ۱۱ گانه شهرستان آران و بیدگل می‌تواند در افزایش و تقویت تحرک اجتماعی نوجوانان و جوانان و کاهش آسیب‌های اجتماعی اثرگذاری کند.

وی آسیب‌های اجتماعی نوپدید در جامعه و شهرستان آران و بیدگل را مهمانی ناخوانده در اجتماع عنوان کرد و افزود: نقش آسیب‌های اجتماعی گوشی همراه و شبکه‌های اجتماعی باید در جنبه‌های اخلاقی و اجتماعی نوجوانان، جوانان و خانواده ایرانیان بررسی شود.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل بر ضرورت تدوین سند آسیب‌های اجتماعی نوین این شهرستان تاکید کرد و گفت: احصای آسیب‌های نوین به منظور شناخت آسیب‌ها، کنترل و مدیریت آن در این شهرستان از الزامات بوده و ضرورت دارد.

کارگروه اجتماعی

دکتر بایبوردی بر ضرورت تدوین آسیب‌های اجتماعی قدیم و نوظهور شهرستان آران و بیدگل در قالب «الگوریتم‌کاری» تاکید کرد و گفت: «الگوریتم آسیب‌های اجتماعی» شامل شناسایی دردها و مشکلات، نیازها، درمان‌ها و راهکارهایی خواهد بود که گام‌به‌گام به پیشگیری از گسترش آسیب‌ها و انحرافات اجتماعی منجر می‌شود.

وی افزود: «الگوریتم آسیب‌های اجتماعی» یعنی تعریف گام‌به‌گام یک عملیات منسجم در جهت هم‌افزایی، خودمراقبتی و خودحفاظتی در حوزه آسیب‌های اجتماعی.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل به ترویج «سواد خودمراقبتی در مقابل آسیب‌های اجتماعی» تاکید کرد و افزود: باید «سواد خودمراقبتی در مقابل آسیب‌ها و انحرافات اجتماعی» را در بین اقشار مختلف و به‌خصوص دانش‌آموزان، دانشجویان، کارگران و دیگر اقشار جامعه تبیین و تقویت کنیم.

وی تشریح کرد: زوجین متقاضی طلاق، زنان و دختران در معرض آسیب‌های اجتماعی یا آسیب‌دیده اجتماعی، افراد در معرض خودکشی و یا خودزنی، کودکان خیابانی و کار، همسرآزاری، والدآزاری، معلول‌آزاری و کودک‌آزاری، دختران و پسران فراری، مردان و زنان خیابانی باید در ردیف آسیب‌های اجتماعی جامعه بررسی و تحلیل شود.

وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی باعث سلب امنیت روانی و اجتماعی و مانعی برای رشد و توسعه شهرستان آران و بیدگل محسوب می شود، افزود: آسیب‌های ناشی از بیکاری جوانان، سرمنشأ اکثر آسیب‌های اجتماعی است.

برچسب ها :
مطالب مشابه
صبح امروز (دوشنبه ۳ اردیبهشت‌ماه)، شماری از شهروندان آران و بیدگل در قالب ملاقات مردمی با فرماندار این شهرستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ این ملاقات‌ها با هدف تکریم ارباب رجوع برگزار شد و مردم شهرستان آران و بیدگل در دیدار چهره به چهره با علی‌اکبر رضایی فرماندار این شهرستان به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند. مردم شهرستان آران و بیدگل برای هماهنگی و تعیین وقت قبلی می‌توانند با […]

۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان در سال ۱۴۰۳ با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار و اعضای این شورا در محل سالن جلسات اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد. این نشست به منظور هماهنگی برگزاری امتحانات نهایی دوره دوم متوسطه و پایه نهم دوره […]

۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
فرماندار شهرستان آران و بیدگل با صدور پیامی سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان شجره طیبه برخاسته از نهضت اسلامی حضرت امام خمینی(ره) را به فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه این شهرستان تبریک گفت.

  به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ متن پیام علی‌اکبر رضایی به شرح ذیل است؛ وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّهٍ وَ مِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ   «سوره مبارکه الأنفال آیه ۶۰»   برادر ارجمند جناب سرهنگ ابوالفضل حسین‌دوست فرمانده محترم ناحیه مقاومت بسیج شهرستان آران و بیدگل با درود و صلوات بر […]

۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ شامگاه چهارشنبه ۲۹ فروردین‌ماه؛ نخستین جلسه انجمن پاسداران شاهد در سال ۱۴۰۳ با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار، خانواده معظم شهدا و ایثارگران به میزبانی فرمانداری برگزار شد. برنامه‌هایی از جمله تلاوت قرآن، قرائت زیارت عاشورا، خاطره‌گویی پیشکسوتان دفاع مقدس و سخنرانی، بخشی از برنامه‌های این محفل […]

۳۰ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =