پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
۱۶:۴۱:۲۳
فرمانداری شهرستان آران و بیدگل

همزمان با سراسر کشور بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس درآموزشگاه فاطمه زهرا(س) آران و بیدگل برگزار شد

تصمیم‌گیری و واکنش سریع و صحیح یکی از ابزارهای کارآمد در اغلب بحران‌هاست.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل، همزمان با سراسر کشور بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس با موضوع «مدرسه ایمن- جامعه تاب آور» در آموزشگاه فاطمه زهرا(س) آران و بیدگل برگزار شد. دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل در این مانور با تاکید بر تقویت «سواد مدیریت […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل، همزمان با سراسر کشور بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس با موضوع «مدرسه ایمن- جامعه تاب آور» در آموزشگاه فاطمه زهرا(س) آران و بیدگل برگزار شد.

دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل در این مانور با تاکید بر تقویت «سواد مدیریت بحران و انجام واکنش‌های سریع و صحیح در برابر زلزله» گفت: صیانت از جان مردم با ساخت و سازهای استاندارد، صیانت از اموال مردم در زلزله و صیانت از امنیت مردم در هنگام وقوع زلزله از وظایف ستاد پیشگیری، فرماندهی و عملیات پاسخ به بحران شهرستان آران و بیدگل است.

وی برگزاری مانور زلزله مدارس را در ارتقای فرهنگ ایمنی در بین دانش‌آموزان و معلمان مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: هدف از برگزاری این مانور، آمادگی کودکان، نوجوانان و جوانان در برابر حوادث غیرمترقبه و زلزله است.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل بر ضرورت «سواد تاب‌آوری» در مواقع بحران‌ها و زلزله تاکید کرد و افزود: اتخاذ تصمیمات اشتباه در مقابله با بحران‌ها می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیر و وخیمی را به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به زلزله‌خیز بودن کشور ایران و وقوع سالیانه بیش از ۶۷۰ زلزله کوچک و بزرگ در کشور گفت: در هنگام وقوع زلزله، کودکان و دانش‌آموزان آسیب‌پذیرترین قشر هستند و طراحی و اجرای هوشمندانه این‌گونه مانورها می‌تواند در تاب‌آوری آنان و کاهش صدمات جانی و مالی اثرگذار باشد.

دکتر بایبوردی در جمع دانش‌آموزان و معلمان آموزشگاه فاطمه زهرا(س) آران و بیدگل بر افزایش سطح آگاهی و مهارت دانش‌آموزان در اجرای مانورهای زلزله گفت: ارائه آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان می‌تواند در ایجاد آمادگی آنان در انجام واکنش‌های صحیح و سریع در هنگام وقوع زلزله موثر باشد.

وی با تاکید بر ضرورت آمادگی کامل دستگاه‌های عضو ستاد پیشگیری، فرماندهی و عملیات پاسخ به بحران شهرستان آران و بیدگل در هنگام وقوع بحران‌ها و بلایای طبیعی و غیرطبیعی گفت: تصمیم‌گیری سریع یکی از ابزارهای کارآمد در اغلب بحران‌هاست.

دکتر بایبوردی در ادامه سخنانش در جمع دانش‌آموزان و معلمان گفت: معلمان چند جلسه از درس انشاء کلاس‌ها را به موضوع «زلزله» اختصاص دهند و معلمان نیز بنرهای اطلاع‌رسان برای زلزله تهیه کنند و در مقابل درب ورودی مدرسه نصب کنند تا دانش‌آموزان با زلزله زندگی کردن را تامل و تدبر کنند.

گفتنی است این مانور با همکاری ستاد پیشگیری، فرماندهی و عملیات پاسخ به بحران شهرستان آران و بیدگل برگزار و دانش‌آموزان با به صدا درآمدن زنگ زلزله و ایمنی با نحوه پناهگیری صحیح در مقابل اثرات زلزله آشنا شدند.

به صدا درآمدن آژیر خطر، عملیات پناه گیری و خروج صحیح دانش‌آموزان از کلاس های درس، خودامدادی و امدادرسانی به مصدومان فرضی و اطفای نمادین آتش‌سوزی مهم‎ترین تمرینات این مانور، با هدف آموزش و آشنایی دانش‌آموزان با اصول ایمنی و امدادی و خروج اضطراری در مواقع بروز زلزله از جمله دستورالعمل برگزاری بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس با موضوع «مدرسه ایمن- جامعه تاب‌آور» در آموزشگاه فاطمه زهرا(س) آران و بیدگل بود.

مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ با حضور حجت‌الاسلام سلیمانی امام‌جمعه، علی‌اکبر رضایی فرماندار و جمعی از مسئولان جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت روز جهانی قدس در محل سالن ۴ دی فرمانداری برگزار شد.

۹ فروردین ۱۴۰۳
فرماندار شهرستان آران و بیدگل از دهکده اقتصاد مقاومتی این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ علی‌اکبر رضایی فرماندار به همراه مسئول قرارگاه جهادی بسیج سازندگی از روند اجرای دهکده اقتصاد مقاومتی این شهرستان بازدید کرد. ساخت نیروگاه خورشیدی، کاشت نخل خرما و احداث باغ زیتون از جمله پروژه‌های قرارگاه جهادی و محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی است که به منظور توانمندسازی اقشار کم‌برخوردار […]

۹ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ صبح امروز چهارشنبه ۸ فروردین‌ماه، با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار و جمعی از مسئولان، دومین جلسه قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان در سالن ۴دی فرمانداری برگزار شد. بررسی آخرین وضعیت عفاف و حجاب در اماکن و مراکز گردشگری شهرستان و ارائه گزارش اعضاء در خصوص وضعیت […]

۸ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ صبح امروز سه‌شنبه ۷ فروردین‌ماه، علی‌اکبر رضایی فرماندار به همراه رؤسای ادارات شهرستان آران و بیدگل به مناسبت عید نوروز، با حجت‌الاسلام ابوالفضل سلیمانی امام جمعه این شهر، دیدار و گفت‌وگو کردند.

۷ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + هفت =