جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
۰۱:۵۴:۱۳
فرمانداری شهرستان آران و بیدگل

همزمان با سراسر کشور بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس درآموزشگاه فاطمه زهرا(س) آران و بیدگل برگزار شد

تصمیم‌گیری و واکنش سریع و صحیح یکی از ابزارهای کارآمد در اغلب بحران‌هاست.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل، همزمان با سراسر کشور بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس با موضوع «مدرسه ایمن- جامعه تاب آور» در آموزشگاه فاطمه زهرا(س) آران و بیدگل برگزار شد. دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل در این مانور با تاکید بر تقویت «سواد مدیریت […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل، همزمان با سراسر کشور بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس با موضوع «مدرسه ایمن- جامعه تاب آور» در آموزشگاه فاطمه زهرا(س) آران و بیدگل برگزار شد.

دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل در این مانور با تاکید بر تقویت «سواد مدیریت بحران و انجام واکنش‌های سریع و صحیح در برابر زلزله» گفت: صیانت از جان مردم با ساخت و سازهای استاندارد، صیانت از اموال مردم در زلزله و صیانت از امنیت مردم در هنگام وقوع زلزله از وظایف ستاد پیشگیری، فرماندهی و عملیات پاسخ به بحران شهرستان آران و بیدگل است.

وی برگزاری مانور زلزله مدارس را در ارتقای فرهنگ ایمنی در بین دانش‌آموزان و معلمان مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: هدف از برگزاری این مانور، آمادگی کودکان، نوجوانان و جوانان در برابر حوادث غیرمترقبه و زلزله است.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل بر ضرورت «سواد تاب‌آوری» در مواقع بحران‌ها و زلزله تاکید کرد و افزود: اتخاذ تصمیمات اشتباه در مقابله با بحران‌ها می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیر و وخیمی را به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به زلزله‌خیز بودن کشور ایران و وقوع سالیانه بیش از ۶۷۰ زلزله کوچک و بزرگ در کشور گفت: در هنگام وقوع زلزله، کودکان و دانش‌آموزان آسیب‌پذیرترین قشر هستند و طراحی و اجرای هوشمندانه این‌گونه مانورها می‌تواند در تاب‌آوری آنان و کاهش صدمات جانی و مالی اثرگذار باشد.

دکتر بایبوردی در جمع دانش‌آموزان و معلمان آموزشگاه فاطمه زهرا(س) آران و بیدگل بر افزایش سطح آگاهی و مهارت دانش‌آموزان در اجرای مانورهای زلزله گفت: ارائه آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان می‌تواند در ایجاد آمادگی آنان در انجام واکنش‌های صحیح و سریع در هنگام وقوع زلزله موثر باشد.

وی با تاکید بر ضرورت آمادگی کامل دستگاه‌های عضو ستاد پیشگیری، فرماندهی و عملیات پاسخ به بحران شهرستان آران و بیدگل در هنگام وقوع بحران‌ها و بلایای طبیعی و غیرطبیعی گفت: تصمیم‌گیری سریع یکی از ابزارهای کارآمد در اغلب بحران‌هاست.

دکتر بایبوردی در ادامه سخنانش در جمع دانش‌آموزان و معلمان گفت: معلمان چند جلسه از درس انشاء کلاس‌ها را به موضوع «زلزله» اختصاص دهند و معلمان نیز بنرهای اطلاع‌رسان برای زلزله تهیه کنند و در مقابل درب ورودی مدرسه نصب کنند تا دانش‌آموزان با زلزله زندگی کردن را تامل و تدبر کنند.

گفتنی است این مانور با همکاری ستاد پیشگیری، فرماندهی و عملیات پاسخ به بحران شهرستان آران و بیدگل برگزار و دانش‌آموزان با به صدا درآمدن زنگ زلزله و ایمنی با نحوه پناهگیری صحیح در مقابل اثرات زلزله آشنا شدند.

به صدا درآمدن آژیر خطر، عملیات پناه گیری و خروج صحیح دانش‌آموزان از کلاس های درس، خودامدادی و امدادرسانی به مصدومان فرضی و اطفای نمادین آتش‌سوزی مهم‎ترین تمرینات این مانور، با هدف آموزش و آشنایی دانش‌آموزان با اصول ایمنی و امدادی و خروج اضطراری در مواقع بروز زلزله از جمله دستورالعمل برگزاری بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس با موضوع «مدرسه ایمن- جامعه تاب‌آور» در آموزشگاه فاطمه زهرا(س) آران و بیدگل بود.

مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ شامگاه چهارشنبه ۲۹ فروردین‌ماه؛ نخستین جلسه انجمن پاسداران شاهد در سال ۱۴۰۳ با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار، خانواده معظم شهدا و ایثارگران به میزبانی فرمانداری برگزار شد. برنامه‌هایی از جمله تلاوت قرآن، قرائت زیارت عاشورا، خاطره‌گویی پیشکسوتان دفاع مقدس و سخنرانی، بخشی از برنامه‌های این محفل […]

۳۰ فروردین ۱۴۰۳

صبحگاه مشترک نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در شهرستان آران و بیدگل همزمان با ۲۹ فروردین‌ماه روز ارتش با حضور نماینده محترم ولی‌فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان، علی‌اکبر رضایی فرماندار، امام جمعه، نیروهای نظامی و انتظامی و جمعی از مسئولان شهرستان در گروه ۸۴۰ موشکی پادگان شهید کبریایی نزاجا برگزار شد.

۳۰ فروردین ۱۴۰۳

دومین جلسه قرارگاه تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» در شهرستان آران و بیدگل با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی و جمعی از مسئولان شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.

۳۰ فروردین ۱۴۰۳
فرماندار آران‌وبیدگل گفت: آمادگی میزبانی مسافران علاقمند‌ به حوزه کویر در ماه ارديبهشت و فصل بهار را داریم.

علی‌اکبر رضایی، فرماندار آران‌وبیدگل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آران‌وبیدگل با بیان اینکه عمده جامع هدف گردشگری این شهرستان مرتبط با کویر است، اظهار داشت:ماه اردیبهشت و فصل بهار پیک ورود گردشگران به کویر این منطقه است و ما میزبان مسافران علاقمند به حوزه کویر هستیم. وی افزود: بر این اساس تمهیدات لازم جهت […]

۳۰ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 4 =