جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
۰۴:۵۱:۱۹
فرمانداری شهرستان آران و بیدگل

رعایت حداکثری حقوق معلولان از وظایف دستگاه‌های اجرایی و غیراجرایی و همه شهروندان و بخش خصوصی است

8 لغایت 14 آذر ماه هفته جهانی تکریم افراد دارای معلولیت است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری آران و بیدگل دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل در پیامی با گرامیداشت هفته معلولان، این روز را به ۲۱۰۰ نفر از معلولان این شهرستان تبریک گفته  و آورده است: کمک به رعایت حقوق معلولان به منظور رشد و گسترش مهارت‌های زندگی مطلوب و در شان آنان، افزایش […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری آران و بیدگل دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل در پیامی با گرامیداشت هفته معلولان، این روز را به ۲۱۰۰ نفر از معلولان این شهرستان تبریک گفته  و آورده است: کمک به رعایت حقوق معلولان به منظور رشد و گسترش مهارت‌های زندگی مطلوب و در شان آنان، افزایش اعتماد به نفس و بازآفرینی اعتماد در بین آنان می‌تواند در رشد و تکامل عواطف و مهارت‌های اجتماعی آنان موثر باشد.

وی گسترش و توسعه آموزش‌های مهارتی و توانمندسازی معلولان را زمینه‌ساز تحقق اشتغال پایدار این قشر خوانده و آورده است: رعایت حداکثری حقوق شهروندی معلولان از وظایف دستگاه‌های اجرایی و غیراجرایی و همه شهروندان است.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل خود را حامی حقوق معلولان و جانبازان دانسته و افزوده است: فرمانداری برای اجرایی شدن حقوق معلولان در شهرستان از هر برنامه‌ای حمایت حداکثری می‌کند.

دکتر بایبوردی در این پیام بر ضرورت راه‌اندازی مکان‌های ورزشی ویژه معلولان با همکاری خیرین شهرستان آران و بیدگل اشاره کرده و آورده است: با پیش‌بینی احداث استخر و سالن‌های ورزشی ویژه معلولان، شاهد بهبود و ارتقای سطح ارائه خدمات به این قشر از جامعه باشیم.

دکتر بایبوردی به شعار امسال روز جهانی معلولان اشاره کرد و گفت: شعار«پیش به دنیای فراگیر – دسترس‌پذیر و پایدار بعد از بیماری کرونا با راهبری و مشارکت افراد دارای معلولیت» بسیار معنادار و مسئولیت‌ساز برای مسئولان و شهروندان است.

وی ادامه داده است: اداره بهزیستی شهرستان آران و بیدگل برای خانواده‌های آسیب‌دیده اجتماعی ناشی از بیماری کرونا برنامه‌ریزی کند.

فرماندار به استانداردهای مناسب‌سازی بناها و محیط‌های شهری و روستایی برای  افراد دارای معلولیت اشاره کرده و آورده است: همه دستگاه‌های اجرایی و غیراجرایی شهرستان آران و بیدگل باید نسبت به اجرای ماده ۲ قانون جامع حمایت از حقوق معلولان اهتمام داشته باشند و وفق ماده مذکور، کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و مؤسسات و شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی و انقلابی موظفند در طراحی، تولید و احداث ساختمان‌ها و اماکن عمومی و معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل نمایند که امکان دسترسی و بهره‌مندی از آنها برای معلولان همچون افراد عادی فراهم شود.

وی افزود: همه‌گیری ویروس کرونا می‌تواند موجی از اضطراب و ناامنی را در جامعه برای خانواده‌ها و کودکان تحمیل ‌کند که این امر علاوه بر ایجاد بیماری و درد جسمانی، بار روحی -روانی و اجتماعی را برای خانواده‌ها و به‌خصوص کودکان ایجاد می‌کند که این مهم نیازمند مشاوره‌های روانشناسی برای خانواده‌های آسیب‌دیده است.

فرماندار و رئیس شورای مشارکت‌های مردمی بهزیستی شهرستان آران و بیدگل در پایان این پیام نقش مردم و مشارکت‌های مردمی و خیران این شهرستان را در پیشبرد اهداف و ماموریت های بهزیستی در کمک به معلولان، کلیدی و بسیار مهم خوانده و اظهار امیدواری کرده است تا با تقویت اعتماد بین مردم و خیّران از یک طرف و مسئولان دولتی از طرف دیگر گره‌گشای مشکلات معلولان این شهرستان باشیم.

گفتنی است ۸ لغایت ۱۴ آذر ماه هفته جهانی تکریم افراد دارای معلولیت است.

                                                                                        

مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ شامگاه چهارشنبه ۲۹ فروردین‌ماه؛ نخستین جلسه انجمن پاسداران شاهد در سال ۱۴۰۳ با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار، خانواده معظم شهدا و ایثارگران به میزبانی فرمانداری برگزار شد. برنامه‌هایی از جمله تلاوت قرآن، قرائت زیارت عاشورا، خاطره‌گویی پیشکسوتان دفاع مقدس و سخنرانی، بخشی از برنامه‌های این محفل […]

۳۰ فروردین ۱۴۰۳

صبحگاه مشترک نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در شهرستان آران و بیدگل همزمان با ۲۹ فروردین‌ماه روز ارتش با حضور نماینده محترم ولی‌فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان، علی‌اکبر رضایی فرماندار، امام جمعه، نیروهای نظامی و انتظامی و جمعی از مسئولان شهرستان در گروه ۸۴۰ موشکی پادگان شهید کبریایی نزاجا برگزار شد.

۳۰ فروردین ۱۴۰۳

دومین جلسه قرارگاه تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» در شهرستان آران و بیدگل با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی و جمعی از مسئولان شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.

۳۰ فروردین ۱۴۰۳
فرماندار آران‌وبیدگل گفت: آمادگی میزبانی مسافران علاقمند‌ به حوزه کویر در ماه ارديبهشت و فصل بهار را داریم.

علی‌اکبر رضایی، فرماندار آران‌وبیدگل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آران‌وبیدگل با بیان اینکه عمده جامع هدف گردشگری این شهرستان مرتبط با کویر است، اظهار داشت:ماه اردیبهشت و فصل بهار پیک ورود گردشگران به کویر این منطقه است و ما میزبان مسافران علاقمند به حوزه کویر هستیم. وی افزود: بر این اساس تمهیدات لازم جهت […]

۳۰ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 11 =