جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
۲۳:۰۱:۳۸
فرمانداری شهرستان آران و بیدگل

۲۷% جمعیت شهرستان آران و بیدگل را جمعیت جوان۱۸ تا ۳۵ سال تشکیل می‌دهد

جمعیت، عامل بالقوه قدرت است .

به گزارش روابط عمومی فرمانداری آران و بیدگل دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل در نشست کارگروه اجتماعی و فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده این شهرستان به سیاست‌های کلی جمعیت و اهداف آن اشاره کرد و گفت: باید با فرهنگ‌سازی برای افزایش نرخ رشد جمعیت، از ورود به خزان و زمستان جمعیتی جلوگیری […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری آران و بیدگل دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل در نشست کارگروه اجتماعی و فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده این شهرستان به سیاست‌های کلی جمعیت و اهداف آن اشاره کرد و گفت: باید با فرهنگ‌سازی برای افزایش نرخ رشد جمعیت، از ورود به خزان و زمستان جمعیتی جلوگیری کنیم.

وی افزود: ارتقای نرخ باروری، جایگزینی و جوان ماندن ترکیب جمعیت، اولویتی ملی است که از زیرساخت‌های مهم توسعه هر کشوری بوده و دوام هر جامعه به این موضوع بستگی دارد.

وی با بیان اینکه بین میزان سواد و افزایش یا کاهش جمعیت رابطه مستقیم و معناداری می‌تواند وجود داشته باشد، افزود: مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی، در مرحله اول باید باور و اعتقاد به افزایش جمعیت پیدا کنند و برای آن زمینه‌سازی کنند که می طلبد دولت و همه دستاوردهای اجرایی و غیر اجرایی از فرزندآوری در جامعه حمایت حداکثری کنند.

دکتر بایبوردی جمعیت جوان ۱۸ تا ۳۵ ساله شهرستان آران و بیدگل را ۲۷% اعلام کرد و افزود: جمعیت، عامل بالقوه قدرت است و اگر این جمعیت دارای مهارت و توانمندی باشد شاخص و تعیین‌کننده در سرنوشت کشورها می‌شود.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل اعلام کرد: در سال گذشته ۱۶۲۴ مورد و در ۷ ماهه نخست سال‌جاری ۷۰۹ مورد موالید در این شهرستان به ثبت رسیده است.

وی به تشکیل کمیته فرهنگی و آموزشی جمعیت در شهرستان آران و بیدگل متشکل از شبکه بهداشت و درمان، ثبت احوال، دانشگاه‌ها و حوزه علمیه در این شهرستان اشاره کرد و افزود: ارائه حمایتهای مادی و معنوی که به نحوی در ذهن و رفتار جوانان احساس امنیت اقتصادی و اجتماعی ایجاد کند بسیار مثمر­ثمر است.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل با بیان اینکه افزایش فرزندآوری یکی از مولفه‌های اصلی سیاست‌های کلی جمعیت کشور در شرایط کنونی است، افزود: سیاست افزایش جمعیت باید مجهز به بسیاری از پیوست‌ها و از جمله پیوست تامین و حفاظت از منابع انرژی نیز باشد.

وی بیان داشت: حمایت‌های جامع و مستمر برای تسهیل «ازدواج بهنگام»، تشکیل و تحکیم خانواده را برای دست یافتن به افزایش جمعیت فراهم می‌کند.

دکتر بایبوردی  با بیان اینکه حتی تامین نیروی انسانی و مولد طی دهه‌های آینده با چالش جدی در کشور مواجه خواهد بود، خاطرنشان کرد: موفقیت سیاست‌های کلی جمعیت و افزایش باروری در کشور مستلزم برنامه‌ریزی جامع همراه با تلاش پیگیر و مستمر است و در هر شرایطی ارائه برنامه‌های حمایتی برای افزایش فرزندآوری در آینده ضروری است.

 

مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ شامگاه چهارشنبه ۲۹ فروردین‌ماه؛ نخستین جلسه انجمن پاسداران شاهد در سال ۱۴۰۳ با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار، خانواده معظم شهدا و ایثارگران به میزبانی فرمانداری برگزار شد. برنامه‌هایی از جمله تلاوت قرآن، قرائت زیارت عاشورا، خاطره‌گویی پیشکسوتان دفاع مقدس و سخنرانی، بخشی از برنامه‌های این محفل […]

۳۰ فروردین ۱۴۰۳

صبحگاه مشترک نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در شهرستان آران و بیدگل همزمان با ۲۹ فروردین‌ماه روز ارتش با حضور نماینده محترم ولی‌فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان، علی‌اکبر رضایی فرماندار، امام جمعه، نیروهای نظامی و انتظامی و جمعی از مسئولان شهرستان در گروه ۸۴۰ موشکی پادگان شهید کبریایی نزاجا برگزار شد.

۳۰ فروردین ۱۴۰۳

دومین جلسه قرارگاه تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» در شهرستان آران و بیدگل با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی و جمعی از مسئولان شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.

۳۰ فروردین ۱۴۰۳
فرماندار آران‌وبیدگل گفت: آمادگی میزبانی مسافران علاقمند‌ به حوزه کویر در ماه ارديبهشت و فصل بهار را داریم.

علی‌اکبر رضایی، فرماندار آران‌وبیدگل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آران‌وبیدگل با بیان اینکه عمده جامع هدف گردشگری این شهرستان مرتبط با کویر است، اظهار داشت:ماه اردیبهشت و فصل بهار پیک ورود گردشگران به کویر این منطقه است و ما میزبان مسافران علاقمند به حوزه کویر هستیم. وی افزود: بر این اساس تمهیدات لازم جهت […]

۳۰ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − چهارده =