پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
۱۸:۰۴:۲۴
فرمانداری شهرستان آران و بیدگل

فرماندار: هفته پژوهش و فناوری فرصت سازی برای خروج کشور از خام فروشی منابع نفتی و معدنی است

هفته پژوهش فرصتی برای ترویج تبدیل «نظام دانایی به دارایی» است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری آران و بیدگل؛ دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل با صدور پیامی هفته پژوهش و فناوری را به استادان، پژوهشگران، فناوران، دانشجویان، نوآوران، صنعتگران و کارآفرینان ایران عزیز و این شهرستان تبریک گفت. وی در این پیام آورده است: هفته پژوهش فرصتی برای ترویج تبدیل «نظام دانایی به […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری آران و بیدگل؛ دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل با صدور پیامی هفته پژوهش و فناوری را به استادان، پژوهشگران، فناوران، دانشجویان، نوآوران، صنعتگران و کارآفرینان ایران عزیز و این شهرستان تبریک گفت.

وی در این پیام آورده است: هفته پژوهش فرصتی برای ترویج تبدیل «نظام دانایی به دارایی» و تبدیل «نظام تولید علم به ثروت» است.

وی ادامه داده است: هفته پژوهش و فناوری فرصتی است تا کشور عزیزمان ایران را از خام‌فروشی‌های منابع نفتی و معدنی نجات داده و در تقویت «اعتماد به نفس» و کاهش «اعتماد به نفت» بکوشیم.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل بر پرسشگری، مطالبه‌گری، نوآوری، خلاق و مبتکر بارآوردن نوجوانان و جوانان این مرز و بوم تاکید کرده و آورده است: باید پرسشگری و مطالبه‌گری دانشجویان برای کشور سودمند، ثمربخش و نتیجه‌بخش باشد و دانشجو و دانشگاه، امیدآفرینی را به بخش‌های مختلف جامعه تزریق کند.

وی اذعان داشت: تبدیل «نظام دانایی به دارایی» و «علم به ثروت» از مأموریت‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزش، پژوهش و فناوری کشور در شرایط فعلی ارزیابی می‌شود که فعالیت، ترویج و تقویت شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور، زمینه‌های تبدیل علم به علم نافع را فراهم می‌کند.

وی نقش دانشجویان و دانشگاه را در تولید علم، فناوری و نوآوری مهم برشمرده و آورده است: باید نهاد دانشگاه، «علم را به پژوهش»، «پژوهش را به ایده» و «ایده را به محصول» و با «تجاری سازی محصول» تولید ثروت کند و با تولید ثروت می‌توان به «تولید عزت، منزلت، اعتبار و اعتماد» در بین اقشار مختلف کمک کرد.

دکتر بایبوردی در این پیام آورده است: پژوهشگران این شهرستان با مهارت افزایی، تقویت دانایی و توانایی، مرزهای علم و دانش، پژوهش، نوآوری و فناوری را درمی‌نوردند و این شهرستان را در تراز شاخص‌های اصلی توسعه پایدار و اقتصاد دانش بنیان قرار داده‌اند.

وی در ادامه این پیام گفت: رشد و توسعه همه جانبه و پایدار کشور، استان اصفهان و شهرستان آران و بیدگل و پی‌ریزی اقتصاد دانش‌بنیان و تقویت پایه‌های زندگی سعادت بخش برای همه ایرانیان، در گرو استمرار مجاهدت‌های پژوهشگران، دانشگاهیان و دانشجویان است.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل، این شهرستان را «پایتخت دانش‌بنیان و قطب اول تولید فرش ماشینی کشور» نام برده و آورده است: شهرستان آران و بیدگل، «سرزمین دانایان و کارآفرینان» و «مرکز اکوسیستم کارآفرینی و فناوری فرش ماشینی و زیست‌بوم گردشگری کویر و نمک ایران» است و مردمانش توانسته‌اند «اعتماد به‌نفس» را جایگزین «اعتماد به نفت» کنند.

گفتنی است هفته پژوهش و فناوری با شعار «پژوهش و فناوری؛ پشتیبان تولید» درسال جاری از ۲۰ آذرماه آغاز شده و تا ۲۶ آذر ماه ادامه دارد.

مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ با حضور حجت‌الاسلام سلیمانی امام‌جمعه، علی‌اکبر رضایی فرماندار و جمعی از مسئولان جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت روز جهانی قدس در محل سالن ۴ دی فرمانداری برگزار شد.

۹ فروردین ۱۴۰۳
فرماندار شهرستان آران و بیدگل از دهکده اقتصاد مقاومتی این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ علی‌اکبر رضایی فرماندار به همراه مسئول قرارگاه جهادی بسیج سازندگی از روند اجرای دهکده اقتصاد مقاومتی این شهرستان بازدید کرد. ساخت نیروگاه خورشیدی، کاشت نخل خرما و احداث باغ زیتون از جمله پروژه‌های قرارگاه جهادی و محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی است که به منظور توانمندسازی اقشار کم‌برخوردار […]

۹ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ صبح امروز چهارشنبه ۸ فروردین‌ماه، با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار و جمعی از مسئولان، دومین جلسه قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان در سالن ۴دی فرمانداری برگزار شد. بررسی آخرین وضعیت عفاف و حجاب در اماکن و مراکز گردشگری شهرستان و ارائه گزارش اعضاء در خصوص وضعیت […]

۸ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ صبح امروز سه‌شنبه ۷ فروردین‌ماه، علی‌اکبر رضایی فرماندار به همراه رؤسای ادارات شهرستان آران و بیدگل به مناسبت عید نوروز، با حجت‌الاسلام ابوالفضل سلیمانی امام جمعه این شهر، دیدار و گفت‌وگو کردند.

۷ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 3 =