شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
۰۶:۰۷:۴۳
فرمانداری شهرستان آران و بیدگل

فرماندار: طرح سکوی مدیریت هوشمند کرونا در شهرستان آران و بیدگل به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ و اجرا می‌شود

دستگاه‌های اجرایی طرح سکوی مدیریت هوشمند کرونا را کنترل و گزارش روزانه آن را ارائه نمایند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری آران و بیدگل دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل به اجرای طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا در این شهرستان اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی شهرستان آران و بیدگل موظفند وضعیت سلامت خدمت‌گیرنده و کارکنان خود را به صورت برخط در بستر سامانه امید و طرح سکوی مدیریت […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری آران و بیدگل دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل به اجرای طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا در این شهرستان اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی شهرستان آران و بیدگل موظفند وضعیت سلامت خدمت‌گیرنده و کارکنان خود را به صورت برخط در بستر سامانه امید و طرح سکوی مدیریت هوشمند کرونا کنترل و گزارش روزانه آن را ارائه نمایند.

وی افزود: کارکنانی که واکسن کرونا دریافت نکردند، در مرحله نخست غیبت محاسبه می‌شود و تا رسیدن به مرحله تزریق ۲ دُز واکسن برای ۸۰ درصد جامعه هدف، باید هر ۱۵ روز یکبار نسبت به انجام آزمایش «پی. سی. آر» و ارائه نتیجه منفی این تست به حراست محل کار خود اقدام کنند.

دکتر بایبوردی ادامه داد: در صورت امتناع کارمندان از ارائه تست «پی. سی. آر» در مرحله نخست برای آن‌ها غیبت و در ادامه از حقوق این افراد کسر می‌شود و همچنان ارائه نکردن تست «پی. سی.آر» در نهایت موجب معرفی کارمند متخلف به هیات رسیدگی به تخلفات خواهد شد.

وی اظهار داشت: در طرح سکوی مدیریت هوشمند کرونا چگونگی فعالیت واحد‌های صنفی شامل تالارها، مراکز سرو غذا، باشگاه‌های ورزشی، پاساژها، مراکز اقامتی، تور‌های گردشگری، بانک‌ها و موسسات مالی و دفاتر پیشخوان دولت اعلام شده است و بر این اساس ارائه خدمت، مشروط بر تزریق دو دز واکسن کرونا به کلیه صاحبان مشاغل، کارفرمایان، کارکنان، مشتریان و نیز قرار نداشتن آنان در دوره قرنطینه و درمان بیماری کرونا در سامانه امید است.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل اعلام داشت: دراین طرح نحوه فعالیت مراکز علمی، پژوهشی و تحقیقات، حضور کادر اداری و پرسنل، دانشجویان و اساتید دانشگاه نیز مورد توجه قرار گرفته است و دستگاه‌های اجرایی متولی موظفند نسبت به کارکنان ناقض الزامات مربوط، اعمال قانون می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: خدمت‌گیرندگان مشمولی که مراتب تزریق واکسن به آن‌ها در سامانه ثبت نشده است و یا در وضعیت قرنطینه و تحت درمان بیماری کرونا باشند، نمی‌توانند در محل واحدها و موسسات علمی، تحقیقاتی و آموزشی حضور داشته باشند.

دکتر بایبوردی بیان داشت: در طرح سکوی مدیریت هوشمند کرونا، نیروی انتظامی موظف است مبتنی بر اطلاعات ثبت شده در سامانه فوق، نسبت به کنترل هوشمند ترددهای بین شهری و حمل و نقل برون شهری اقدام کند.

وی افزود: معیار نیروی انتظامی برای تردد خودروهای بین شهری، پلاک خودروهای شخصی است و ممنوعیت تردد برای رانندگانی که مراتب تزریق واکسن به آن‌ها در سامانه ثبت نشده و یا در وضعیت قرنطینه و تحت درمان بیماری کرونا باشند، اعمال می‌شود.

به گفته وی بر اساس این دستورالعمل خودروی ناقض الزامات مقرر،  از سوی نیروی انتظامی مبلغ یک میلیون تومان جریمه و مراتب در سامانه درج می‌شود.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل فعالیت رانندگان تاکسی‌های درون شهری، اینترنتی و سرویس مدارس را مشروط به ثبت اطلاعات آن‌ها در سامانه سپند، مندرج بودن مراتب تزریق واکسن و نیز قرار نداشتن در دوره قرنطینه و درمان بیماری کرونا در سامانه و نصبQR  کد در خودرو جهت دسترس آسان مسافرین است.

وی ادامه داد:  شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان آران و بیدگل موظف به نظارت موثر بر چگونگی رعایت الزامات مربوط توسط متصدیان و رانندگان حوزه حمل و نقل درون شهری این شهرستان هستند.

گفتنی است براساس رنگ بندی جدید اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، شهرستان آران و بیدگل در وضعیت آبی قرار گرفته است.

مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ شامگاه چهارشنبه ۲۹ فروردین‌ماه؛ نخستین جلسه انجمن پاسداران شاهد در سال ۱۴۰۳ با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار، خانواده معظم شهدا و ایثارگران به میزبانی فرمانداری برگزار شد. برنامه‌هایی از جمله تلاوت قرآن، قرائت زیارت عاشورا، خاطره‌گویی پیشکسوتان دفاع مقدس و سخنرانی، بخشی از برنامه‌های این محفل […]

۳۰ فروردین ۱۴۰۳

صبحگاه مشترک نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در شهرستان آران و بیدگل همزمان با ۲۹ فروردین‌ماه روز ارتش با حضور نماینده محترم ولی‌فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان، علی‌اکبر رضایی فرماندار، امام جمعه، نیروهای نظامی و انتظامی و جمعی از مسئولان شهرستان در گروه ۸۴۰ موشکی پادگان شهید کبریایی نزاجا برگزار شد.

۳۰ فروردین ۱۴۰۳

دومین جلسه قرارگاه تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» در شهرستان آران و بیدگل با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی و جمعی از مسئولان شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.

۳۰ فروردین ۱۴۰۳
فرماندار آران‌وبیدگل گفت: آمادگی میزبانی مسافران علاقمند‌ به حوزه کویر در ماه ارديبهشت و فصل بهار را داریم.

علی‌اکبر رضایی، فرماندار آران‌وبیدگل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آران‌وبیدگل با بیان اینکه عمده جامع هدف گردشگری این شهرستان مرتبط با کویر است، اظهار داشت:ماه اردیبهشت و فصل بهار پیک ورود گردشگران به کویر این منطقه است و ما میزبان مسافران علاقمند به حوزه کویر هستیم. وی افزود: بر این اساس تمهیدات لازم جهت […]

۳۰ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =