پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۸:۲۱:۴۹
فرمانداری شهرستان آران و بیدگل

سرپرست فرمانداری شهرستان آران و بیدگل با صدور پیامی ۴ دی ماه، روز حماسه و ایثار شهرستان را گرامی داشت

742 مترمربع از وسعت شهرستان آران و بیدگل مزین به قبور مطهر شهدا و ستارگان درخشان ایثار و فداکاری است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل علی اکبر رضایی سرپرست فرمانداری این شهرستان به مناسبت فرا رسیدن ۴ دی، سالروز حماسه و ایثار شهرستان آران و بیدگل پیامی صادر کرد. وی در این پیام با گرامیداشت و یاد و خاطره ۸۴۲ شهید والامقام این شهرستان، روز ۴ دی ماه را روز غرور […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل علی اکبر رضایی سرپرست فرمانداری این شهرستان به مناسبت فرا رسیدن ۴ دی، سالروز حماسه و ایثار شهرستان آران و بیدگل پیامی صادر کرد.

وی در این پیام با گرامیداشت و یاد و خاطره ۸۴۲ شهید والامقام این شهرستان، روز ۴ دی ماه را روز غرور و سربلندی و روایت عشق و ایثار مردم شهرستان آران و بیدگل در آزمون بزرگ حماسه و ایثار نام برد.

علی اکبر رضایی، روز حماسه و ایثار شهرستان آران و بیدگل را فرصتی مناسب برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجدید میثاق با شهیدان و آرمان های نظام مقدس و تکریم و پاسداشت شهدا خواند.

وی در این پیام آورده است: ملت قهرمان ایران آرامش و آسایش امروز خود را مدیون دلاورمردی‌ها و جانفشانی‌های شهدا و رزمندگانی می‌داند که از کیان و میهن اسلامی دفاع کردند و عزت و اقتدار آفریدند.

سرپرست فرمانداری شهرستان آران و بیدگل با بیان اینکه شهدا گران بهاترین گوهر عمر را بر طبق اخلاص نهادند تا از عزت و آزادگی و شرف انسان و اسلامی پاسداری کنند، افزود: نهادینه شدن روحیه ایثار، شجاعت و شهادت به عنوان بخشی مهم از فرهنگ ایثار و شهادت در تاریخ حماسه‌آفرینی‌های شهدا و ایثارگران ایران اسلامی و شهرستان آران و بیدگل است.

وی به دفن ۷۴۱ شهید والامقام شهرستان آران و بیدگل و ۳۲ شهید گمنام در ۲۹ گلزار شهدای ۴ شهر و ۱۱ روستای این شهرستان آورده است: حدود ۷۴۲ مترمربع از وسعت شهرستان آران و بیدگل مزین به قبور مطهر شهدا و ستارگان درخشان ایثار و فداکاری است.

رضایی با بیان اینکه در این عرصه خانواده معظم شهدا و ایثارگران صحنه‌های ماندگاری در تاریخ آفریدند، افزود: این عزیزان روحیه ایثار و شهادت طلبی را به یک فرهنگ عمومی در طول نسل‌ها تبدیل کردند.

سرپرست فرمانداری شهرستان آران و بیدگل در پایان این پیام آورده است: اینجانب این روز حماسی و یادبود ۸۴۲ شهید والامقام به ویژه شهدای عملیات کربلای ۴ و ۵ را گرامی داشته و با کمال افتخار به مقام شامخ شهدا، جانبازان، آزادگان، رزمندگان و خانواده‌های معزز ایشان که باعث سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی شدند، ادای احترام می نمایم.

گفتنی است چهارم دی ماه از سوی شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان به عنوان روز حماسه و ایثار آران و بیدگل نامگذاری شده است. در این روز که عملیات کربلای ۴ آغاز شد و رزمندگان گردان امام محمد باقر(ع) شهرستان آران و بیدگل به عنوان خط‌ شکن در آن حضور داشتند، ۳۸ رزمنده از جمله سردار شهید علی محمد اربابی قائم مقام لشکر ۸ نجف و سردار شهید حجت‌الاسلام جواد قاسم پور جانشین گردان امام محمدباقر(ع) به شهادت رسیدند.

در این ایام در مجموع عملیات های چهار و پنج، بیش از ۱۵۰ رزمنده دفاع مقدس از شهرستان آران و بیدگل به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

شهرستان آران و بیدگل با تقدیم ۸۴۲ شهید، ۱۳۵۱ جانباز معزز ، ۶۴ آزاده سرافراز و ۵ هزار رزمنده، رتبه نخست ایثار و شهادت را در سطح کشور به نسبت جمعیت به خود اختصاص داده و به عنوان دارالشهدا لقب گرفته است.

مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ شامگاه چهارشنبه ۲۹ فروردین‌ماه؛ نخستین جلسه انجمن پاسداران شاهد در سال ۱۴۰۳ با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار، خانواده معظم شهدا و ایثارگران به میزبانی فرمانداری برگزار شد. برنامه‌هایی از جمله تلاوت قرآن، قرائت زیارت عاشورا، خاطره‌گویی پیشکسوتان دفاع مقدس و سخنرانی، بخشی از برنامه‌های این محفل […]

۳۰ فروردین ۱۴۰۳

صبحگاه مشترک نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در شهرستان آران و بیدگل همزمان با ۲۹ فروردین‌ماه روز ارتش با حضور نماینده محترم ولی‌فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان، علی‌اکبر رضایی فرماندار، امام جمعه، نیروهای نظامی و انتظامی و جمعی از مسئولان شهرستان در گروه ۸۴۰ موشکی پادگان شهید کبریایی نزاجا برگزار شد.

۳۰ فروردین ۱۴۰۳

دومین جلسه قرارگاه تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» در شهرستان آران و بیدگل با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی و جمعی از مسئولان شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.

۳۰ فروردین ۱۴۰۳
فرماندار آران‌وبیدگل گفت: آمادگی میزبانی مسافران علاقمند‌ به حوزه کویر در ماه ارديبهشت و فصل بهار را داریم.

علی‌اکبر رضایی، فرماندار آران‌وبیدگل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آران‌وبیدگل با بیان اینکه عمده جامع هدف گردشگری این شهرستان مرتبط با کویر است، اظهار داشت:ماه اردیبهشت و فصل بهار پیک ورود گردشگران به کویر این منطقه است و ما میزبان مسافران علاقمند به حوزه کویر هستیم. وی افزود: بر این اساس تمهیدات لازم جهت […]

۳۰ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 14 =