شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
۰۵:۱۸:۰۸
فرمانداری شهرستان آران و بیدگل

سرپرست فرمانداری در گفتگو با جهاد تبیین: رویکرد دولت سیزدهم، استفاده از مدیران جوان انقلابی با رویکرد جهادی است

بخش گردشگری و صنعت باید پیوست فرهنگی و زیست‌محیطی داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل علی اکبر رضایی سرپرست فرمانداری این شهرستان در گفتگو با جهاد تبیین در گام دوم انقلاب گفت: رویکرد دولت سیزدهم استفاده از مدیران جوان انقلابی با رویکردی جهادی است و شهرستان آران و بیدگل هم  نمی‌تواند از این قاعده مستثنی باشد. وی اذعان داشت: اطلاق اینکه […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل علی اکبر رضایی سرپرست فرمانداری این شهرستان در گفتگو با جهاد تبیین در گام دوم انقلاب گفت: رویکرد دولت سیزدهم استفاده از مدیران جوان انقلابی با رویکردی جهادی است و شهرستان آران و بیدگل هم  نمی‌تواند از این قاعده مستثنی باشد.

وی اذعان داشت: اطلاق اینکه تمام مدیران فاقد این ویژگی هستند ادعای جامع و کاملی نیست و امیدواریم در ادامه با استفاده از نیروهای انقلابی، خواسته جریان انقلابی و قاطبه مردم را که خواسته بسیار بجا و درستی است را محقق کنیم.

علی اکبر رضایی در پاسخ به بحث مرکزگریزی شهرها و روستاهای شهرستان آران و بیدگل و پیوستن به شهرستان کاشان گفت: پس از مستقل شدن و انتزاع شهرستان آران و بیدگل از شهرستان کاشان، به دلیل عدم برخی زیرساخت‌ها از جمله راههای ارتباطی روستاهای آران و بیدگل به مرکز شهرستان مشکلاتی وجود داشت که با اتخاذ تدابیری برخی مشکلات تا حدودی برطرف شده است.

عدالت به معنای توزیع مساوی بین همه افراد، اقشار و شهرها و روستاها نیست

وی تاکید کرد: عدالت به معنای توزیع مساوی بین همه افراد، اقشار و شهرها و روستاها نیست بلکه بر اساس نیازمندی‌ها، شایستگی‌ها و شرایطی است که از قبل و اکنون وجود داشته است.

سرپرست فرمانداری شهرستان آران و بیدگل یادآور شد: اگر دریک مکان، اعتبار و هزینه‌ای بیشتر یا کمتر اختصاص یافته، به خاطر شرایط و محدودیت‌ها بوده است.

گفتگو

بخش گردشگری و صنعت باید پیوست فرهنگی و زیست‌محیطی داشته باشد

وی به اهمیت حفظ و حراست محیط زیست در بخش گردشگری و صنعت  با پیوست فرهنگی و زیست‌محیطی اشاره کرد و گفت: اگر برنامه‌های زیست‌محیطی بر اساس طرح آمایش سرزمینی و همچنین بر اساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص پروژه‌های عمرانی و زیرساختی و پیوست‌های فرهنگی و زیست محیطی و حتی پدافند غیر عامل تهیه و تدوین می‌شد بسیاری از مشکلات امروز وجود نداشت.

رضایی، خطوط مرزی و تقسیمات کشوری را از حساس‌ترین موضوعات مدیریت شهری خواند و گفت: شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل به دلیل قرابت و نزدیکی با یکدیگر و شرایط قبل از انتزاع شهرستان آران و بیدگل، بخشی از اراضی کشاورزی و مسکونی این شهرستان در شهرستان کاشان قرار گرفته و برخی بالعکس در آران و بیدگل قرار گرفته که رفع این مشکلات به تنهایی امکانپذیر نیست و باید با همفکری، هماهنگی، همراهی و همدلی بین مدیران دو شهرستان مرتفع شود.

وی ادامه داد: این گونه مسائل باید در چارچوب کار کارشناسی حل شود و این مهم، مورد نظر همه مدیران بوده و هست.

سرپرست فرمانداری شهرستان آران و بیدگل نهادهای مذهبی را نهادهای خودجوش مردمی نام برد که مرکز ارادت مردم به اهلبیت(ع) است و در این شهرستان نیز مشکل خاصی به عملکرد این نهادها نیست.

پروژه کنارگذر و گرمسار یکی از ضروری‌ترین پروژه‌هایی است که می‌تواند در پیشرفت و توسعه شهرستان آران و بیدگل موثر باشد

وی در ادامه این گفتگو بیان داشت: اولویت‌های شهرستان آران و بیدگل بر اساس نیازسنجی‌، مشخص می‌شود که پروژه کنارگذر گرمسار یکی از ضروری‌ترین پروژه‌هایی است که می‌تواند در پیشرفت و توسعه شهرستان آران و بیدگل و حتی منطقه کاشان بزرگ هم موثر باشد و اجرای پروژه کنارگذر، منافاتی با اجرای پروژه حیاتی گرمسار ندارد و نیاز و ضرورت آن توسط کارشناسان ذیربط تایید شده است.

رضایی با تاکید بر اهمیت موضوع فرهنگ گفت: برای مدیریت شایسته در تمام ابعاد زندگی مردم، توجه به حوزه فرهنگ به عنوان اولویت نخست لازم است.

وی تاکید کرد: یکی از کارهای بسیار موثری که در حوزه فرهنگ می‌شود انجام داد آموزش و ارتقاء فرهنگی و دادن غنای فرهنگی به جامعه است.

تمام امورات اجتماعی و فرهنگی ما باید با محوریت مساجد و محلات صورت پذیرد

سرپرست فرمانداری با اشاره به فعالیت‌های محله محور و مسجد محور گفت: تمام امورات اجتماعی و فرهنگی ما باید با محوریت مساجد و محلات صورت پذیرد تا  اثربخشی لازم را داشته باشد.

وی اظهار امیدواری کرد تا با حضور در مساجد و محلات شهرستان همان نقشی را که در دهه ۶۰ از مساجد شاهد بودیم را دوباره احیا بکنیم و بسیاری از مشکلات مردم و معضلات فرهنگی و اجتماعی را در مساجد حل و فصل کنیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان آران و بیدگل در ادامه این گفتگو به ورود گردشگران و صنعت  گردشگری و رونق آن در این شهرستان اشاره کرد و گفت: باید با ایجاد بسترها و زیرساخت‌های لازم گردشگری بتوانیم فرهنگ سالم و مومنانه و انقلابی شهرستان آران و بیدگل را به گردشگران منتقل کنیم.

مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ شامگاه چهارشنبه ۲۹ فروردین‌ماه؛ نخستین جلسه انجمن پاسداران شاهد در سال ۱۴۰۳ با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار، خانواده معظم شهدا و ایثارگران به میزبانی فرمانداری برگزار شد. برنامه‌هایی از جمله تلاوت قرآن، قرائت زیارت عاشورا، خاطره‌گویی پیشکسوتان دفاع مقدس و سخنرانی، بخشی از برنامه‌های این محفل […]

۳۰ فروردین ۱۴۰۳

صبحگاه مشترک نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در شهرستان آران و بیدگل همزمان با ۲۹ فروردین‌ماه روز ارتش با حضور نماینده محترم ولی‌فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان، علی‌اکبر رضایی فرماندار، امام جمعه، نیروهای نظامی و انتظامی و جمعی از مسئولان شهرستان در گروه ۸۴۰ موشکی پادگان شهید کبریایی نزاجا برگزار شد.

۳۰ فروردین ۱۴۰۳

دومین جلسه قرارگاه تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» در شهرستان آران و بیدگل با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی و جمعی از مسئولان شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.

۳۰ فروردین ۱۴۰۳
فرماندار آران‌وبیدگل گفت: آمادگی میزبانی مسافران علاقمند‌ به حوزه کویر در ماه ارديبهشت و فصل بهار را داریم.

علی‌اکبر رضایی، فرماندار آران‌وبیدگل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آران‌وبیدگل با بیان اینکه عمده جامع هدف گردشگری این شهرستان مرتبط با کویر است، اظهار داشت:ماه اردیبهشت و فصل بهار پیک ورود گردشگران به کویر این منطقه است و ما میزبان مسافران علاقمند به حوزه کویر هستیم. وی افزود: بر این اساس تمهیدات لازم جهت […]

۳۰ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − نه =