شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
۰۳:۳۲:۴۴
فرمانداری شهرستان آران و بیدگل

تقویت مطالعات علمی و کاستن از خطرات با اولویت خطر زلزله در آران و بیدگل ضروری است/۲۴ بحران طبیعی و غیرطبیعی در شهرستان آران و بیدگل شناسایی شده است

وقوع حوادث در شهرستان آران و بیدگل، نسبت به مدت مشابه سال قبل، 31 درصد کاهش داشته اشت .

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان با حضور منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، علی اکبر رضایی سرپرست فرمانداری شهرستان آران و بیدگل و اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این شهرستان تشکیل شد. علی اکبر […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان با حضور منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، علی اکبر رضایی سرپرست فرمانداری شهرستان آران و بیدگل و اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این شهرستان تشکیل شد.

علی اکبر رضایی سرپرست فرمانداری شهرستان آران و بیدگل در این نشست گفت: براساس بند دوم سیاست‌های کلی نظام در مورد پیشگیری و کاهش خطرات ناشی از سوانح طبیعی و حوادث غیرمترقبه ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، گسترش و تقویت مطالعات علمی و کاستن از خطرات با اولویت خطر زلزله در این شهرستان ضروری است.

وی افزود: افزایش و گسترش آموزش و آگاهی و فرهنگ ایمنی و آماده‌سازی مسئولان و مردم برای رویارویی با عوارض ناشی از سوانح طبیعی و حوادث غیرمترقبه به ویژه خطر زلزله و پدیده‌های جوی و اقلیمی امری ضرورت دارد.

رضایی در ادامه با توجه به فعالیت صنعت فولاد و دغدغه زیست محیطی خاطرنشان کرد:  مطابق بند ۹ سیاست‌های کلی نظام، تنظیم برنامه‌های توسعه ملی باید به گونه‌ای باشد که همه فعالیت‌های آن در تمامی سطوح، رویکرد «سازگاری با اقلیم» ملاحظه و نهادینه شود.

وی همچنین انجام مطالعات زمین شناسی در خصوص گسل‌های فعال و نیمه‌فعال شهرستان شهرستان آران و بیدگل را خواستار شد.

مدیریت بحران

منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز در این نشست با بیان اینکه در کشور ایران ۵۳ حادثه و مخاطره شناسایی شده که سابقه وقوع دارد، گفت: از میان آنها ۴۳ حادثه و مخاطره در استان اصفهان و ۲۴ بحران طبیعی و غیرطبیعی در شهرستان آران و بیدگل شناسایی شده است که زلزله، فرونشست زمین، خشکسالی، گرد و غبار و طوفان، آفات و بیماری‌های نباتی از جمله این مخاطرات در شهرستان آران و بیدگل است.

وی با اشاره به مطالعات زلزله‌خیزی انجام شده در منطقه گفت: با هماهنگی‌های انجام شده با دانشگاه اصفهان، نشستی با فرماندار شهرستان آران و بیدگل، شهرداران و رئیس اداره راه و شهرسازی این شهرستان برگزار تا ضمن طرح مطالعاتی و بررسی توان لرزه‌خیزی منطقه، پهنه‌بندی خطر منطقه تهیه شود.

شیشه‌فروش در ادامه سخنانش، حفظ آب، خاک و هوا را در حوزه وظایف محیط زیست برشمرد و با اشاره به قانون هوای پاک و حفاظت از خاک گفت: متناسب با قانون محیط زیست و دغدغه‌مندی محیط زیست نسبت به فعالیت صنعت فولاد در شهرستان آران و بیدگل، نشستی با محوریت اداره محیط زیست و حضور مدیران مجتمع فولاد، صمت و شبکه بهداشت و اساتید دانشگاه‌های این شهرستان تشکیل شود تا با ارائه مستندات و پیشنهادات به کارگروه استان، مشکل محیط زیست و آلودگی صنعت فولاد بررسی شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به پروژه نیمه تمام سالن چندمنظوره مدیریت بحران آران و بیدگل اشاره کرد و افزود: این سالن با مشارکت سرمایه‌گذاران تکمیل شود تا به عنوان اسکان در مواقع بحرانی درنظرگرفته شود.

وی در ادامه اعلام کرد: طی ۱۱ ماه گذشته، وقوع حوادث در شهرستان آران و بیدگل، نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۳۱ درصد کاهش داشته اشت که این مهم نتیجه تلاش اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این شهرستان است.

 

مدیریت بحران

مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ شامگاه چهارشنبه ۲۹ فروردین‌ماه؛ نخستین جلسه انجمن پاسداران شاهد در سال ۱۴۰۳ با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار، خانواده معظم شهدا و ایثارگران به میزبانی فرمانداری برگزار شد. برنامه‌هایی از جمله تلاوت قرآن، قرائت زیارت عاشورا، خاطره‌گویی پیشکسوتان دفاع مقدس و سخنرانی، بخشی از برنامه‌های این محفل […]

۳۰ فروردین ۱۴۰۳

صبحگاه مشترک نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در شهرستان آران و بیدگل همزمان با ۲۹ فروردین‌ماه روز ارتش با حضور نماینده محترم ولی‌فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان، علی‌اکبر رضایی فرماندار، امام جمعه، نیروهای نظامی و انتظامی و جمعی از مسئولان شهرستان در گروه ۸۴۰ موشکی پادگان شهید کبریایی نزاجا برگزار شد.

۳۰ فروردین ۱۴۰۳

دومین جلسه قرارگاه تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» در شهرستان آران و بیدگل با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی و جمعی از مسئولان شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.

۳۰ فروردین ۱۴۰۳
فرماندار آران‌وبیدگل گفت: آمادگی میزبانی مسافران علاقمند‌ به حوزه کویر در ماه ارديبهشت و فصل بهار را داریم.

علی‌اکبر رضایی، فرماندار آران‌وبیدگل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آران‌وبیدگل با بیان اینکه عمده جامع هدف گردشگری این شهرستان مرتبط با کویر است، اظهار داشت:ماه اردیبهشت و فصل بهار پیک ورود گردشگران به کویر این منطقه است و ما میزبان مسافران علاقمند به حوزه کویر هستیم. وی افزود: بر این اساس تمهیدات لازم جهت […]

۳۰ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =