جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۲۰:۱۸:۱۰
فرمانداری شهرستان آران و بیدگل

معاون فرماندار: طرح‌های حمایتی اشتغال‌زایی بنیاد برکت در شهرستان آران و بیدگل اجرا می‌شود

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل ابراهیم آقابیگی معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری این شهرستان در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری گفت: یکی از مأموریت‌های اصلی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، توسعه‌ی کسب و کار پایدار و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی جوامع محروم مبتنی بر مزیت‌های […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل ابراهیم آقابیگی معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری این شهرستان در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری گفت: یکی از مأموریت‌های اصلی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، توسعه‌ی کسب و کار پایدار و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی جوامع محروم مبتنی بر مزیت‌های نسبی مناطق است.

وی بر اجرای منسجم طرح‌های حمایتی اشتغال‌زایی«آسمان»، «آفتاب» و «سحاب»  بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، با همکاری دستگا‌های عضو کارگروه اشتغال شهرستان آران و بیدگل و مجری طرح اشتغال‌زایی بنیاد برکت در این شهرستان تاکید کرد و گفت: هدف نهایی این طرح‌ها، توسعه مناطق محروم و روستایی شهرستان  با ایجاد اشتغال پایدار است.

ابراهیم آقابیگی اعلام کرد:  این طرح‌های حمایتی در شهرهای نوش‌آباد و سفیدشهر و روستاهای علی‌آباد، محمدآباد و یزدل در بخش مرکزی و روستاهای علی‌آباد، فخره، ریجن، محمدآباد، قاسم‌آباد، کاغذی، یزدلان و حسین‌آباد در بخش کویرات و همچنین منطقه یحیی‌آباد توسط بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) درسال ۱۴۰۱ اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اهداف کارآفرینی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی مناطق محروم و ایجاد فرصت شغلی بر اساس ظرفیت های فردی و محیطی اجرا می‌شود، افزود: در این طرح‌ها برای ایجاد اشتغال و توانمندسازی افراد در مشاغل خرد، خانگی و کارگاهی تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان، اعتبارات و تسهیلات به واجدین شرایط پرداخت می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل با اشاره به همکاری و تعاملات بخشداران مرکزی و کویرات و بنیاد برکت، خاطرنشان کرد: برای اجرای هرچه بهتر این طرح، کارگروه تخصصی اشتغال روستا با عضویت دهیار، اعضای شورای روستا، امام جماعت روستا، نماینده یکی از ارگانها، معلم بومی روستا، معتمدان و با حضور تسهیل‌گران تشکیل می شود تا ضمن بررسی و تایید لیست نهایی متقاضیان، اهلیت‌سنجی متقاضیان این طرح را انجام دهند.

سجاد میرزایی مجری طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت در شهرستان آران و بیدگل نیز در این جلسه گفت: برای اجرای طرح‌های اشتغالزای فردمحور در روستاها ابتدا ظرفیت اشتغال هر روستا و افراد واجد شرایط آن توسط تسهیل‌گر شناسایی شده و  پس از تشکیل پرونده‌ و تایید در کمیته اشتغال بنیاد برکت، وارد سامانه می‌شود تا برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی شوند.

وی اظهار داشت: طرح‌های اشتغالزای فردمحور در بخش‌های مختلف از جمله صنایع‌دستی، پرورش قارچ، دام سبک، پرورش زنبور عسل، ماکیان و بوقلمون، ماهیان، نجاری، تولید کیف، کفش و پوشاک، قالی‌بافی و گلخانه و سایر حرفه‌های دیگر متناسب با ظرفیت روستاها حمایت مالی می‌شوند.

گفتنی است اشتغالزایی پایدار، تولید باکیفیت داخلی، شناسایی بازار مصرف و زمینه‌سازی صادرات از ویژگی‌های اولویت‌دار در اجرای طرح‌های بنیاد برکت به شمار می‌رود.

مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ برگزاری جلسه شورای ترافیک شهرستان آران و بیدگل به ریاست معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری با هدف بررسی مسائل و مشکلات حوزه ترافیکی و حمل و نقل جاده‌ای و نقاط حادثه‌خیز شهرستان در سالن ۴ دی فرمانداری برگزار شد.

۲۶ اسفند ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیبدگل؛ مراسم ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهید همراه با چهلمین روز شهادت مدافع حرم حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) شهید سیدمحمد موسوی با حضور خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان شهرستان در مسجد حضرت امیرالمؤمنین(ع) سفیدشهر برگزار شد. سخنرانی نماینده محترم ولی فقیه در […]

۲۲ اسفند ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ جلسه کارگروه پسماند شهرستان به ریاست معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و جمعی از مسئولان صبح امروز پنج‌شنبه ۱۷ اسفندماه در محل فرمانداری برگزار شد. در این نشست ضمن ارائه گزارش از آخرین اقدامات انجام شده توسط دستگاه‌های ذیربط، آخرین وضعیت محل دفن پسماند […]

۱۹ اسفند ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ صبح امروز سه‌شنبه ۱۵ اسفندماه؛ با حضور معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و سایر اعضا، جلسه کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار این شهرستان در سالن ۴ دی فرمانداری برگزار شد. بررسی آخرین وضعیت طرح کالابرگ الکترونیک و ارائه گزارش اعضاء در خصوص وضعیت نظارت […]

۱۹ اسفند ۱۴۰۲
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − دو =