جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۹:۳۵:۲۷
فرمانداری شهرستان آران و بیدگل

اجرای پروژه‌ها و توسعه عمرانی شهر، شورا و شهرداری را از رسیدگی به مشکلات مردم غافل نکند

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ علی اکبر رضایی فرماندار در جمع اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان گفت: با ایجاد همسوئی، هم‌افزایی و هم‌صدایی در شوراها می‌توان مسائل و موضوعات مهم شهرستان را به عنوان صدای مردم مطرح و سیاستگذاری کرد. وی با اشاره به اینکه مسائل شهرستان، فرا بخشی […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ علی اکبر رضایی فرماندار در جمع اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان گفت: با ایجاد همسوئی، هم‌افزایی و هم‌صدایی در شوراها می‌توان مسائل و موضوعات مهم شهرستان را به عنوان صدای مردم مطرح و سیاستگذاری کرد.

وی با اشاره به اینکه مسائل شهرستان، فرا بخشی و فرا شهری و فرا روستائی است گفت: امروز در بین مسئولان اجرایی و اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها و شهرداران محترم یک هماهنگی و همدلی وجود دارد که باید از این فرصت در جهت خدمت به مردم استفاده شود.

 

وی افزود: بر اساس اصل ۱۰۰ قانون اساسی فلسفه وجودی شوراها برای پیشبرد سریع برنامه های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی از طریق همکاری مردم به یک نهاد مردمی، مثل شوراها است.

رضایی با بیان اینکه شوراهای اسلامی یک نهاد و پارلمان محلی هستند اظهار داشت: نقش مثبت شورا می تواند عامل موفقیّت مدیریت شهری و روستایی در دستیابی به برنامه ها و رشد و توسعه شهر و روستا و در نهایت رضایتمندی اکثریت مردم و شهروندان شود.

وی مهمترین وظیفه شوراها را نظارت بر عملکرد شهرداری دانست و ادامه داد: دانستن این مهم، بخش اعظمی از مشکلات و نارضایتی‌ها را برطرف و دخالت در امور اجرایی، شوراها را از رسالت اصلی خود دور می‌کند.

فرماندارآران و بیدگل یکی از اصلی‌ترین و ضروری‌ترین وظایف شوراها را تدوین یک برنامه سالیانه و چهار ساله دانست و افزود: برای کنترل و کاهش مشکلات فرهنگی، آسیب‌های اجتماعی باید همه مدیران و مسئولان شهری نسبت به این موضوع به عنوان یک دغدغه بیندیشند.

وی وجود اختلافات داخلی در شوراها را یک آفت و باعث توقف فعالیت شوراها دانست و گفت: هماهنگی و انسجام و همدلی بین شوراهای شهرها و روستاهای شهرستان آران و بیدگل دارای یک جایگاه ممتاز است.

وی افزود: استفاده از تنوع افکار و آراء و نظرات مختلف شوراها می تواند به پیشرفت و اهداف شوراها کمک کند.

رضایی گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله العالی وظایف شوراهای شهر و روستا، تحقق مشارکت مردمی، تسهیل و تسریع در امور مردم و خدمت‌رسانی و افزایش اعتماد عمومی است.

وی با تأکید بر اینکه همه توسعه عمرانی و امکانات شهر را برای مردم و شهروندان می خواهیم گفت: اجرای پروژه های مهم و زیر ساختی، شورا و شهرداری را از رسیدگی به مشکلات مختلف و ارائه خدمات به مردم غافل نکند.

وی با تأکید بر ارتباط بیشترمسئولان با مردم تصریح کرد:فعالیت‌های شورا و شهرداری در مدیریت شهری باید شهروند‌ محور و در جهت تکریم و ارائه خدمت شایسته به شهروندان باشد زیرا همه امکاناتی که در شهرداری وجود دارد برای خدمت به شهروندان است.

 

وی با اشاره به نامگذاری شعار سال به عنوان سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین» گفت: خروجی خط تولید دانش‌بنیان پیش از آنکه یک خط تولید صنعتی انبوه به معنای خاص باشد یک خط تولید فکر و اطلاعات و علم و ایده به معنای عام است که اداره امور با مبانی علمی و دانش‌محور هم می تواند یکی از مصادیق به معنای عام تولید دانش بنیان باشد.

وی با بیان اینکه شوراها و شهرداری‌ها باید در پرتو مدیریت یکپارچه شهری در مسیر شهر هوشمند و الکترونیک گام بردارند تصریح کرد: بستر شهر هوشمند و الکترونیک، مبارزه با فساد را آسان‌تر و زمینه‌های بروز آن را از بین می‌برد.

وی یکی از مبانی، اصول، آثار و نتایج فساد اداری را ایجاد رانت اقتصادی دانست و افزود: فساد اقتصادی در همین رانت های اداری است که اگر بتوانیم در این زمینه درست عمل کنیم و ساختارهای اداری را به گونه ای برنامه ریزی کنیم که فسادزا نباشد می توانیم بزرگترین خدمت را به مردم داشته باشیم.

وی درپایان با بیان اینکه مسکن به عنوان یکی از مهمترین دغدغه‌های جوانان است افزود: از همه ظرفیت‌های موجود در شهرستان برای ایجاد مسکن مناسب برای جوانان بویژه اقشار آسیب‌پذیر و بهبود روند خدمت رسانی به مردم در بخش ها و حوزه های مختلف استفاده خواهد شد.

مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ با حضور حجت‌الاسلام سلیمانی امام‌جمعه، علی‌اکبر رضایی فرماندار و جمعی از مسئولان جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت روز جهانی قدس در محل سالن ۴ دی فرمانداری برگزار شد.

۹ فروردین ۱۴۰۳
فرماندار شهرستان آران و بیدگل از دهکده اقتصاد مقاومتی این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ علی‌اکبر رضایی فرماندار به همراه مسئول قرارگاه جهادی بسیج سازندگی از روند اجرای دهکده اقتصاد مقاومتی این شهرستان بازدید کرد. ساخت نیروگاه خورشیدی، کاشت نخل خرما و احداث باغ زیتون از جمله پروژه‌های قرارگاه جهادی و محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی است که به منظور توانمندسازی اقشار کم‌برخوردار […]

۹ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ صبح امروز چهارشنبه ۸ فروردین‌ماه، با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار و جمعی از مسئولان، دومین جلسه قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان در سالن ۴دی فرمانداری برگزار شد. بررسی آخرین وضعیت عفاف و حجاب در اماکن و مراکز گردشگری شهرستان و ارائه گزارش اعضاء در خصوص وضعیت […]

۸ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ صبح امروز سه‌شنبه ۷ فروردین‌ماه، علی‌اکبر رضایی فرماندار به همراه رؤسای ادارات شهرستان آران و بیدگل به مناسبت عید نوروز، با حجت‌الاسلام ابوالفضل سلیمانی امام جمعه این شهر، دیدار و گفت‌وگو کردند.

۷ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + پانزده =