جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۰۱:۲۵:۰۲
فرمانداری شهرستان آران و بیدگل

فرماندار آران و بیدگل: آران و بیدگل در بن‌بست جغرافیایی است / تکمیل راه‌های مواصلاتی مطالبه اصلی از رئیس‌جمهور

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل و به نقل از خبرگزاری ایسنا: فرماندار آران و بیدگل گفت: تکمیل کنارگذر و جاده گرمسار، تکمیل جاده ابوزیدآباد، تکمیل جاده ارتباطی سفیدشهر به جاده قدیم قم-کاشان، تکمیل بیمارستان امام حسن(ع) و ثامن آران و بیدگل، تکمیل درمانگاه‌های ابوزیدآباد، سفید شهر و نوش‌ آباد، مهم‌ترین مطالبات […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل و به نقل از خبرگزاری ایسنا: فرماندار آران و بیدگل گفت: تکمیل کنارگذر و جاده گرمسار، تکمیل جاده ابوزیدآباد، تکمیل جاده ارتباطی سفیدشهر به جاده قدیم قم-کاشان، تکمیل بیمارستان امام حسن(ع) و ثامن آران و بیدگل، تکمیل درمانگاه‌های ابوزیدآباد، سفید شهر و نوش‌ آباد، مهم‌ترین مطالبات شهرستان آران و بیدگل از رئیس‌جمهور است.

علی‌اکبر رضایی در گفت‌وگو با ایسنا درباره مهم‌ترین مشکلات و ظرفیت‌های شهرستان آران و بیدگل، اظهار کرد: عمده مشکلات این شهرستان در حوزه راه و شهرسازی و درمان است. شهرستان آران و بیدگل در یک بن‌بست جغرافیایی قرار گرفته که تنها راه ارتباطی آن از طریق دو بلوار کاشان است که این موضوع مشکلات زیادی را برای رفت و آمد مردم و تردد خودروها(ترافیک) ایجاد می‌کند.

وی افزود: کنارگذر آران و بیدگل به کاشان که در سال ۱۳۸۶ عملیات احداث آن آغاز شد مصوبه دولت بوده و دارای اعتبار ملی است که هنوز تکمیل نشده، به طوری که تنها ۵۰ درصد این پروژه پیشرفت فیزیکی داشته است. امیدواریم با تمهیداتی که در دولت سیزدهم اتخاذ می‌شود کنارگذر آران و بیدگل به کاشان تکمیل شود که در این صورت بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

فرماندار آران و بیدگل گفت: جاده ابوزیدآباد به کاشان به دلیل کیفیت پایین به یکی از نقاط حادثه‌خیز شهرستان آران و بیدگل تبدیل شده است، به همین دلیل باند دوم این جاده باید با تأمین اعتبار هرچه زودتر تکمیل شود تا مردم منطقه بتوانند رفت و آمد ایمنی داشته باشند.

رضایی تصریح کرد: عمده این مشکلات به عدم تأمین اعتبار لازم بر می‌گردد که در نتیجه در طول سالیان دراز این مشکلات روی هم دیگر جمع شده است که امیدواریم در سفر رئیس‌جمهور به استان اصفهان اعتبار ویژه‌ای برای این پروژه‌ها تخصیص یابد.

وی در پاسخ به این سؤال که مطالبات شما از رئیس‌جمهور در سفر آتی ایشان به استان اصفهان، چیست؟ گفت: تکمیل کنارگذر و جاده گرمسار، تکمیل جاده ابوزیدآباد، تکمیل جاده ارتباطی سفیدشهر به جاده قدیم قم-کاشان، تکمیل بیمارستان امام حسن(ع) و ثامن آران و بیدگل، تکمیل درمانگاه‌های ابوزیدآباد، سفید شهر و نوش‌آباد، تکمیل مجتمع آموزشی شهید سلیمانی نوش‌آباد و خانه ورزش این شهر و تکمیل پلِ جاده نوش‌آباد به کاشان، مهم‌ترین مطالبات شهرستان آران و بیدگل از رئیس‌جمهور است.

بیمارستان‌های نیمه کاره

فرماندار آران و بیدگل به مشکلات درمانی این شهرستان اشاره و اظهار کرد: دو بیمارستان در سفر رئیس‌جمهور دولت نهم برای آران و بیدگل پیش‌بینی شد که هیچ یک از این بیمارستان‌ها به بهره‌برداری کامل نرسیده است و از نظر تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی متخصص با کمبود مواجه است. هنوز ساختمان بیمارستان امام حسن(ع) نیز تکمیل نشده است.

رضایی با بیان اینکه از ظرفیت‌های گردشگری آران و بیدگل به درستی استفاده نشده است، گفت: این شهرستان دارای ظرفیت‌های فراوان گردشگری مذهبی، طبیعی و تاریخی است. آران و بیدگل از نظر گردشگری مذهبی با داشتن ۴۲ امامزاده و بقعه می‌تواند مقصد خوبی برای گردشگران مذهبی باشد. این شهرستان با داشتن کویر مرنجاب، شهر زیرزمینی نوش‌آباد و سفید شهر، قلعه مرنجاب و کرشاهی و آثار تاریخی متعدد می‌تواند مقصد جذابی برای گردشگران باشد.

وی افزود: نبود زیرساخت‌های گردشگری در این شهرستان سبب شده که از این ظرفیت‌ها استفاده نشود، به طوری که کویر مرنجاب به دلیل نداشتن راه ارتباطی مناسب مشکلات زیادی را برای گردشگران ایجاد می‌کند. در بخش اسکان مسافران نیز به دلیل نبود هتل و زیرساخت‌های اقامتی نتوانسته‌ایم ماندگاری گردشگران را سبب شویم. البته خانه‌های بوم‌گردی در شهرستان به تعداد نسبتاً کافی وجود دارد که با توجه به ظرفیت‌های فراوان گردشگری جا دارد بر تعداد این خانه‌ها افزوده شود.

نوع گونه‌های گیاهی در مقابله با ریزگردها اهمیت دارد

فرماندار آران و بیدگل، تصریح کرد: از نظر آلودگی هوا مشکل چندانی نداریم، اما بحران ریزگردها در این شهرستان هم وجود دارد که مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است. برای مقابله با این بحران برنامه کاشت گونه‌های گیاهی مختلف را در بیابان‌ها داریم تا مانع از جابجایی ریزگردها شوند. البته نوع گونه‌های گیاهی برای مقابله با ریزگردها از اهمیت خاصی برخوردار است، چراکه در گذشته از گونه‌های تاغ استفاده می‌شد که طبق نظر برخی کارشناسان ریشه طولانی این گیاه باعث از بین رفتن منابع آبی زیرزمینی  و از طرف دیگر ریشه‌های آن کانون جمع شدن پشه سالک نیز می‌شود.

رضایی با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های مهم شهرستان آران و بیدگل صنعت فرش آن است، گفت: این شهرستان قطب و پایتخت فرش ایران محسوب می‌شود، به طوری که از ۸۰۰ واحد صنعتی موجود در آران و بیدگل بیش از ۶۵۰ واحد آن واحدهای فرش هستند که مورد استقبال سرمایه‌گذاران قرار دارد و بخش زیادی از تولیدات فرش آن به کشورهای دیگر صادر می‌شود. این صنعت در اشتغال آفرینی نقش زیادی داشته، به طوری که ۱۱ هزار نفر در این صنعت به شکل مستقیم اشتغال دارند.

وی ادامه داد: درصد بیکاری شهرستان که ۵ درصد است از درصد بیکاری ملی پایین‌تر است، اما نوع اشتغالِ آران و بیدگل بیشتر کارگری است که این نوع از اشتغال مطلوب ما نیست.

جمعیت آران و بیدگل پیر است

فرماندار آران و بیدگل با بیان اینکه وضعیت منابع آبی شهرستان مناسب نیست، گفت: البته این یک معضل ملی است و منابع آب این شهرستان به شدت در حال کاهش است و مشکل فرونشست زمین در اطراف آران و بیدگل تأییدی بر این ادعا است. شوری آبِ منابع زیرزمینی یکی دیگر از مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم هرچند که کیفیت آب شرب مردم مشکلی ندارد، اما در این بخش دچار کمبود هستیم.

رضایی افزود: ترکیب سنی جمعیت شهرستان آران و بیدگل پیر است و شیب آن هر روز زیادتر می‌شود. یکی از دلایل این مشکل زاد و ولد کم و رشد جمعیت ناچیز است. تأخیر در ازدواج جوانان و عدم تمایل آنان به ازدواج در سنین مناسب یکی دیگر از دلایل پیر شدن جمعیت این شهرستان است. با وجود این مشکل نرخ مهاجرت آران و بیدگل بالا نیست و حتی می‌توان گفت این شهرستان به دلیل وجود صنایع فراوان مهاجرپذیر است.

وی خاطرنشان کرد: نقش و مشارکت مردم در توسعه و عمران شهرستان مطلوب بوده، به طوری که مردم، محور توسعه آران و بیدگل هستند. از نظر ایثارگری با داشتن بیش از ۸۰۰ شهید این شهرستان در کشور شاخص است و شهر نمونه قرآنی در حوزه فرهنگی هستیم.

فرماندار آران و بیدگل گفت: در حوزه حمل و نقل عمومی دچار مشکل هستیم به طوری که شهرداری‌ها و دهیاری‌ها فاقد هرگونه ناوگان مناسب برای جابجایی مردم هستند.

مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ با حضور حجت‌الاسلام سلیمانی امام‌جمعه، علی‌اکبر رضایی فرماندار و جمعی از مسئولان جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت روز جهانی قدس در محل سالن ۴ دی فرمانداری برگزار شد.

۹ فروردین ۱۴۰۳
فرماندار شهرستان آران و بیدگل از دهکده اقتصاد مقاومتی این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ علی‌اکبر رضایی فرماندار به همراه مسئول قرارگاه جهادی بسیج سازندگی از روند اجرای دهکده اقتصاد مقاومتی این شهرستان بازدید کرد. ساخت نیروگاه خورشیدی، کاشت نخل خرما و احداث باغ زیتون از جمله پروژه‌های قرارگاه جهادی و محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی است که به منظور توانمندسازی اقشار کم‌برخوردار […]

۹ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ صبح امروز چهارشنبه ۸ فروردین‌ماه، با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار و جمعی از مسئولان، دومین جلسه قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان در سالن ۴دی فرمانداری برگزار شد. بررسی آخرین وضعیت عفاف و حجاب در اماکن و مراکز گردشگری شهرستان و ارائه گزارش اعضاء در خصوص وضعیت […]

۸ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ صبح امروز سه‌شنبه ۷ فروردین‌ماه، علی‌اکبر رضایی فرماندار به همراه رؤسای ادارات شهرستان آران و بیدگل به مناسبت عید نوروز، با حجت‌الاسلام ابوالفضل سلیمانی امام جمعه این شهر، دیدار و گفت‌وگو کردند.

۷ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − دو =