شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۱:۰۸:۴۷
فرمانداری شهرستان آران و بیدگل

در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استانداری اصفهان مطرح شد؛ تشکیل کارگروه تخصصی برای حل معضل چاله زباله ابوزیدآباد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان گفت: کارگروه تخصصی برای بررسی و برنامه‌ریزی درخصوص حل معضل سایت دفن پسماند آران و بیدگل و کاشان تشکیل می‌شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل و به نقل از خبرنگار مهر، مهران زینلیان در جلسه کارگروه مدیریت پسماند که ظهر پنجشنبه در استانداری اصفهان برگزار شد، درخصوص معضل سی ساله سایت دفن پسماند ابوزیدآباد بین دو شهرستان آران و بیدگل و کاشان، اظهار داشت: لازم است کارگروهی تخصصی با حضور فرمانداران […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل و به نقل از خبرنگار مهر، مهران زینلیان در جلسه کارگروه مدیریت پسماند که ظهر پنجشنبه در استانداری اصفهان برگزار شد، درخصوص معضل سی ساله سایت دفن پسماند ابوزیدآباد بین دو شهرستان آران و بیدگل و کاشان، اظهار داشت: لازم است کارگروهی تخصصی با حضور فرمانداران هر دو شهرستان و نیز کارشناسان سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان برای کمک به بررسی دو راهکار جداسازی سایت دفن و ساماندهی و استانداردسازی سایت فعلی تشکیل و جمع بندی آن برای برنامه‌ریزی و اجرا در جلسه آتی کارگروه استانداری ارائه شود.

وی با بیان اینکه پای سلامت مردم منطقه در میان است، افزود: هر تصمیمی که در این کارگروه گرفته و مصوب شود استانداری از آن حمایت خواهد کرد و ضمانت اجرایی خود ما هستیم و انتظار داریم شهرستان‌ها به تعهدات خود عمل کنند تا این مسائل مطرح شده را با هم حل و فصل کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان با بیان اینکه جلسات برای بررسی جداسازی سایت‌های دفن دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل برگزار شود، تاکید کرد: مهمترین موضوع برای ما سلامت مردم است. شهرستان آران و بیدگل نیز لازم است سایت فعلی را برای کاهش آلودگی زیست محیطی، به شیوه مدرن ساماندهی و استاندارد سازی کند.

زینلیان با اشاره به اینکه برای ساماندهی و استانداردسازی سایت ابوزیدآباد آران و بیدگل می‌توان از شیوه سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان کمک گرفت، ابراز داشت: موضوع جداسازی سایت پسماند دو شهرستان و نیز احداث سایت کمپوست و زباله سوز در کاشان در کارگروه تخصصی با محوریت فرمانداری‌ها طی جلسات ویژه بررسی و نتیجه در جلسه آتی این کارگروه ارائه شود تا در یک برنامه زمان بندی این معضل سی ساله حل و فصل شود.

وی با بیان اینکه مسئول پیگیری نیز خود استان است، خطاب به مدیرکل محیط زیست استان اظهار داشت: از آقای حشمتی تقاضا دارم حتماً از ظرفیت دستگاه قضائی در این باره استفاده شود اگر هر فردی در هر شهرستانی کوتاهی کرده زیرا تعهدات قبلی در خصوص سایت پسماند ابوزیدآباد نیز پابرجاست و اگر تعهداتی بوده باید رصد و پیگیری شود و شهرستان کاشان در این باره همکاری کند.‌

همچنین علی اکبر رضایی فرماندار شهرستان آران و بیدگل با بیان اینکه اگر استاندارد سازی سایت به عنوان اولویت اول قرار بگیرد، جداسازی سایت دفن پسماند دو شهرستان موجودیت پیدا نمی‌کند، اظهار داشت: لازم است راهکار جداسازی سایت دفن پسماند شهرستان کاشان در اولویت اول قرار گیرد.

وی با گلایه از اینکه شهردار کاشان برای حل این موضوع در جلسات حاضر نمی‌شود، افزود: بارها در خصوص وضعیت دفن پسماند آران و بیدگل تعهد دادند اما اجرا نشده است.

رضایی ابراز داشت: نیاز است اولویت اول جداسازی و جابه جایی سایت دفن باشد؛ ما در آران و بیدگل همه تبعات زیست محیطی آنجا را می‌پذیریم و تعهد می‌کنیم در یک سال درست کنند اما لازم است ابتدا جداسازی سایت‌ها انجام شود و اینگونه نباشد که ۱۵۰ تن زباله کاشان را تخلیه کنند و در عمل به هیچ تعهدی پایند نباشد.

گفتنی است پسماند دو شهرستان آران و بیدگل و کاشان از سال ۱۳۶۸ تاکنون در منطقه‌ای از ابوزید آباد شهرستان آران و بیدگل تخلیه می‌شود که همین امر منجر به آلوده شدن۱۵۰ هکتار از زمین‌های این منطقه شده است.

برچسب ها :
مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ شامگاه چهارشنبه ۲۹ فروردین‌ماه؛ نخستین جلسه انجمن پاسداران شاهد در سال ۱۴۰۳ با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار، خانواده معظم شهدا و ایثارگران به میزبانی فرمانداری برگزار شد. برنامه‌هایی از جمله تلاوت قرآن، قرائت زیارت عاشورا، خاطره‌گویی پیشکسوتان دفاع مقدس و سخنرانی، بخشی از برنامه‌های این محفل […]

۳۰ فروردین ۱۴۰۳

صبحگاه مشترک نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در شهرستان آران و بیدگل همزمان با ۲۹ فروردین‌ماه روز ارتش با حضور نماینده محترم ولی‌فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان، علی‌اکبر رضایی فرماندار، امام جمعه، نیروهای نظامی و انتظامی و جمعی از مسئولان شهرستان در گروه ۸۴۰ موشکی پادگان شهید کبریایی نزاجا برگزار شد.

۳۰ فروردین ۱۴۰۳

دومین جلسه قرارگاه تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» در شهرستان آران و بیدگل با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی و جمعی از مسئولان شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.

۳۰ فروردین ۱۴۰۳
فرماندار آران‌وبیدگل گفت: آمادگی میزبانی مسافران علاقمند‌ به حوزه کویر در ماه ارديبهشت و فصل بهار را داریم.

علی‌اکبر رضایی، فرماندار آران‌وبیدگل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آران‌وبیدگل با بیان اینکه عمده جامع هدف گردشگری این شهرستان مرتبط با کویر است، اظهار داشت:ماه اردیبهشت و فصل بهار پیک ورود گردشگران به کویر این منطقه است و ما میزبان مسافران علاقمند به حوزه کویر هستیم. وی افزود: بر این اساس تمهیدات لازم جهت […]

۳۰ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 15 =