جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
۰۵:۴۷:۵۱
فرمانداری شهرستان آران و بیدگل

تسرّی آموزه های عاشورا به حوزه اقتصاد، از مشکلات این حوزه می کاهد

فرماندار آران و بیدگل گفت: اگر آموزه های عاشورا را از حوزه مذهبی به اقتصاد تسرّی می دادیم و صفاتی همچون رحم و مرودت، حفظ حقوق بیت المال و ایثار حسینی را سرلوحه زندگی فردی و اجتماعی قرار می دادیم، مردم در اقتصاد هم تا به این حد در عُسرت نبودند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل و به نقل از خبرگزاری شبستان، دکتر علی اکبر رضایی در دیدار با رئیس اداره تبلیغات اسلامی و اعضای شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان آران و بیدگل با تبریک سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی گفت: تجربه ثابت کرده […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل و به نقل از خبرگزاری شبستان، دکتر علی اکبر رضایی در دیدار با رئیس اداره تبلیغات اسلامی و اعضای شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان آران و بیدگل با تبریک سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی گفت: تجربه ثابت کرده هر آنچه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب فرمودند، به کلام معصوم(س) نزدیک است؛ از آن جمله، عبارت تاریخی امام خمینی(ره) که محرم و صفر اسلام را زنده نگه داشته است شاید در زمان خودش مفهوم نبود اما در فتنه ۸۸ مفهوم این کلام ملموس تر شد.

 

فرماندار شهرستان آران و بیدگل افزود: در فتنه ۸۸ وقتی فتنه سیر معکوس گرفت که به خیمه امام حسین(ع) رسید و برای همین است که دشمن تلاش می کند تریبون عاشورا و امام حسین(ع) را از ملّت ایران بگیرد.

رضایی خطاب به شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان گفت: تریبون و جایگاهی که امروز شما نگهبان آن هستید وسیع و ارزشمند است و باید قدر این موقعیت را بدانید و در جهت تعمیق فرهنگ عاشورا تلاش کنید.

فرماندار آران و بیدگل افزود: جهاد تبیین یکی از مواردی است که جایگاهش تریبون شماست و این اثربخشی که هیئات مذهبی و مداحان دارند را تاکنون کمتر تریبونی داشته است.

علی اکبر رضایی اظهار داشت: دشمن از تریبون هیئات مذهبی می ترسد، چرا که این تشکّل مذهبی بزرگ ترین تشکل مردمی است و ظرفیت بزرگی را در دست دارد و هر جوان و نوجوانی که در زندگی هر گناه و خلافی هم کرده باشد، محرم به تکیه پناه می برد و این برای دشمن سخت است.

فرماندار آران و بیدگل با بیان اینکه دشمن در جبهه های مختلف جنگ با ایران وارد شده است گفت: اگه در حوزه فرهنگی در جایی شکست می خوریم ضعف از خود ماست و اینکه بخشی از توطئه ها را توانستیم خنثی کنیم همین برکت برپایی و حضور  جوانان در مجالس امام حسین (ع) و اهل بیت(ع) است.

رضایی ادامه داد: اگر آموزه های عاشورا و اهل بیت(ع) را از حوزه مذهبی به اقتصاد تسرّی می دادیم و صفاتی همچون رحم و مرودت، حفظ حقوق بیت المال و ایثار حسینی و … را سرلوحه زندگی فردی و اجتماعی قرار می دادیم، مردم در اقتصاد هم تا به این حد در عُسرت نبودند.

فرماندار آران و بیدگل افزود: اگر فرهنگ عاشورا و اهل بیت(ع) به حوزه اقتصاد و سایر حوزه ها تسرّی پیدا کرده بود، مشکلات ما کمتر بود. فرهنگ اهل بیت را وارد حوزه اقتصاد و اجتماع نکرده ایم و همین جا هم آسیب پذیر هستیم.

رضایی خطاب به مسئولان تشکل های مذهی گفت: خداوند لباس نوکری اهل بیت(ع) را به شما عطا کرده، لذا از این تریبون برای تبیین سیره عملی اهل بیت و عاشورا در حوزه اقتصاد بیشتر بهره ببرید تا در پیشگاه اهل بیت(ع) سربلند باشید.

حجت الاسلام ابوالفضل مجیدی تبار، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل، در دیدار تشکل‌های میانی با فرماندار آران و بیدگل به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی از برکات انقلاب اسلامی است و امام خمینی(ره) در مورد اهمیت تبلیغ صحیح و توجه دادن به جایگاه امر تبلیغ دین و انقلاب، تاکید بسیار داشتند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل افزود: شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان دو بازوی توانمند این اداره هستند که در توسعه فرهنگ دینی جامعه نقشی اساسی دارند.

حجت الاسلام مجیدی تبار ادامه داد: تشکل های وابسته به اداره تبلیغات اسلامی از جمله هیئات مذهبی کاملا مردمی هستند و تأکید مقام معظم رهبری هم بر این مردمی بودن است و رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی هم همین حفظ جنبه مردمی بودن آن است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل افزود: هیئات مذهبی گران سنگ ترین سرمایه های اجتماعی هستند و به عنوان لشکر نرم در تهاجم فرهنگی در کارکردهای اجتماعی ورود پیدا می کنند.

حجت الاسلام مجیدی تبار تاکید کرد: جایگاه والا و ظرفیت وسیع و نقش قابل توجهی که هیئات مذهبی در تعمیق فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) و توسعه باورهای دینی در جامعه دارند ضرورت سازماندهی این مجموعه بزرگ را دو چندان می کند که در این راستا اعضای شورای هیئات مذهبی که با فرایند انتخابات از سوی مسئولان هیئات انتخاب می شوند، نقش حلقه وصل بین این تشکل بزرگ با مجموعه حاکمیتی را دارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل افزود: بنا به فرموده مقام معظم رهبری، هیئات مذهبی کانون جهاد تبیین هستند و انتظار می رود این نقش را به خوبی ایفا و به تحقق این مهم کمک کنند./

برچسب ها :
مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ شامگاه چهارشنبه ۲۹ فروردین‌ماه؛ نخستین جلسه انجمن پاسداران شاهد در سال ۱۴۰۳ با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار، خانواده معظم شهدا و ایثارگران به میزبانی فرمانداری برگزار شد. برنامه‌هایی از جمله تلاوت قرآن، قرائت زیارت عاشورا، خاطره‌گویی پیشکسوتان دفاع مقدس و سخنرانی، بخشی از برنامه‌های این محفل […]

۳۰ فروردین ۱۴۰۳

صبحگاه مشترک نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در شهرستان آران و بیدگل همزمان با ۲۹ فروردین‌ماه روز ارتش با حضور نماینده محترم ولی‌فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان، علی‌اکبر رضایی فرماندار، امام جمعه، نیروهای نظامی و انتظامی و جمعی از مسئولان شهرستان در گروه ۸۴۰ موشکی پادگان شهید کبریایی نزاجا برگزار شد.

۳۰ فروردین ۱۴۰۳

دومین جلسه قرارگاه تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» در شهرستان آران و بیدگل با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی و جمعی از مسئولان شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.

۳۰ فروردین ۱۴۰۳
فرماندار آران‌وبیدگل گفت: آمادگی میزبانی مسافران علاقمند‌ به حوزه کویر در ماه ارديبهشت و فصل بهار را داریم.

علی‌اکبر رضایی، فرماندار آران‌وبیدگل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آران‌وبیدگل با بیان اینکه عمده جامع هدف گردشگری این شهرستان مرتبط با کویر است، اظهار داشت:ماه اردیبهشت و فصل بهار پیک ورود گردشگران به کویر این منطقه است و ما میزبان مسافران علاقمند به حوزه کویر هستیم. وی افزود: بر این اساس تمهیدات لازم جهت […]

۳۰ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + نه =