جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۰۵:۴۱:۳۹
فرمانداری شهرستان آران و بیدگل

فرماندار شهرستان آران و بیدگل: سالانه افزون بر ۳۰۰ میلیون دلار کالا از آران و بیدگل صادر می‌شود

فرماندار شهرستان آران و بیدگل با اشاره به ظرفیت‌های قابل توجه و جایگاه ویژه این شهرستان در بخش صادرات غیرنفتی کشور گفت: سالانه افزون بر ۳۰۰ میلیون دلار کالای غیرنفتی از این شهرستان به مقصد کشورهای خارجی صادر می‌شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل، علی‌اکبر رضایی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: محصولات فولادی و فرش ماشینی به عنوان دو کالای مهم از این شهرستان به بیش از ۱۵ کشور جهان صادر می شود که سهم محصولات فولادی حدود ۹۰ درصد و فرش ماشینی حدود ۱۰ درصد است. […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل، علی‌اکبر رضایی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: محصولات فولادی و فرش ماشینی به عنوان دو کالای مهم از این شهرستان به بیش از ۱۵ کشور جهان صادر می شود که سهم محصولات فولادی حدود ۹۰ درصد و فرش ماشینی حدود ۱۰ درصد است.

وی با بیان اینکه ۴۸ میلیون و ۷ هزار دلار کالای غیرنفتی در سه ماهه نخست سال جاری از این شهرستان به مقصد کشورهای دیگر صادر شده است، افزود: بر اساس آمارهای گمرکی در سال گذشته حدود ۳۴۸ میلیون دلار محصولات فولادی و فرش ماشینی با وزن ۴۶۵ هزار تن از این شهرستان به مقصد کشورهای دیگر صادر شده است.

به گفته وی، بیشترین محصولات فولادی و فرش ماشینی آران و بیدگل به مقصد کشورهایی از جمله چین، جمهوری آذربایجان، افغانستان، پاکستان، امارات متحده عربی، عراق، قطر و گرجستان صادر شده است.

رضایی با اشاره به فعالیت ۷۰۰ کارخانه فرش ماشینی دارای مجوز بهره‌برداری در آران و بیدگل گفت: افزون بر ۵۰ درصد فرش ماشینی کشور در این شهرستان تولید می‌شود که این مهم آران و بیدگل را به قطب تولید این کالا در ایران و حتی جهان پس از شهر افزون بر ۲ میلیون نفری غازی آنتپ ترکیه تبدیل کرده است.

وی با اشاره به فعالیت ۸۵۰ واحد تولیدی فعال در آران و بیدگل افزود: ورود جدی بخش خصوصی به عرصه تولید و اقتصاد در این شهرستان، نرخ بیکاری را به حدود پنج درصد رسانده است.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل به نقش مهم و برجسته رسانه‌ها در پیشرفت کشور و این شهرستان گفت: تعامل دوسویه مدیران دولتی و بخش خصوصی با رسانه‌ها می‌تواند توسعه پایدار منطقه را به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه خبرگزاری خبرگزاری جمهوری اسلامی فرصت ویژه‌ای برای ارایه گزارش عملکرد دولت از سوی مدیران است، افزود: ایرنا می‌تواند ضعف‌های عملکردی دستگاه‌های اجرایی را به فرمانداری گزارش دهد تا اقدام لازم برای رفع کاستی‌ها صورت گیرد.

آران و بیدگل با جمعیت افزون بر ۱۰۳ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ با حضور حجت‌الاسلام سلیمانی امام‌جمعه، علی‌اکبر رضایی فرماندار و جمعی از مسئولان جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت روز جهانی قدس در محل سالن ۴ دی فرمانداری برگزار شد.

۹ فروردین ۱۴۰۳
فرماندار شهرستان آران و بیدگل از دهکده اقتصاد مقاومتی این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ علی‌اکبر رضایی فرماندار به همراه مسئول قرارگاه جهادی بسیج سازندگی از روند اجرای دهکده اقتصاد مقاومتی این شهرستان بازدید کرد. ساخت نیروگاه خورشیدی، کاشت نخل خرما و احداث باغ زیتون از جمله پروژه‌های قرارگاه جهادی و محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی است که به منظور توانمندسازی اقشار کم‌برخوردار […]

۹ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ صبح امروز چهارشنبه ۸ فروردین‌ماه، با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار و جمعی از مسئولان، دومین جلسه قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان در سالن ۴دی فرمانداری برگزار شد. بررسی آخرین وضعیت عفاف و حجاب در اماکن و مراکز گردشگری شهرستان و ارائه گزارش اعضاء در خصوص وضعیت […]

۸ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ صبح امروز سه‌شنبه ۷ فروردین‌ماه، علی‌اکبر رضایی فرماندار به همراه رؤسای ادارات شهرستان آران و بیدگل به مناسبت عید نوروز، با حجت‌الاسلام ابوالفضل سلیمانی امام جمعه این شهر، دیدار و گفت‌وگو کردند.

۷ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =