شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۰:۰۷:۰۶
فرمانداری شهرستان آران و بیدگل

فرماندار شهرستان آران و بیدگل: سالانه افزون بر ۳۰۰ میلیون دلار کالا از آران و بیدگل صادر می‌شود

فرماندار شهرستان آران و بیدگل با اشاره به ظرفیت‌های قابل توجه و جایگاه ویژه این شهرستان در بخش صادرات غیرنفتی کشور گفت: سالانه افزون بر ۳۰۰ میلیون دلار کالای غیرنفتی از این شهرستان به مقصد کشورهای خارجی صادر می‌شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل، علی‌اکبر رضایی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: محصولات فولادی و فرش ماشینی به عنوان دو کالای مهم از این شهرستان به بیش از ۱۵ کشور جهان صادر می شود که سهم محصولات فولادی حدود ۹۰ درصد و فرش ماشینی حدود ۱۰ درصد است. […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل، علی‌اکبر رضایی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: محصولات فولادی و فرش ماشینی به عنوان دو کالای مهم از این شهرستان به بیش از ۱۵ کشور جهان صادر می شود که سهم محصولات فولادی حدود ۹۰ درصد و فرش ماشینی حدود ۱۰ درصد است.

وی با بیان اینکه ۴۸ میلیون و ۷ هزار دلار کالای غیرنفتی در سه ماهه نخست سال جاری از این شهرستان به مقصد کشورهای دیگر صادر شده است، افزود: بر اساس آمارهای گمرکی در سال گذشته حدود ۳۴۸ میلیون دلار محصولات فولادی و فرش ماشینی با وزن ۴۶۵ هزار تن از این شهرستان به مقصد کشورهای دیگر صادر شده است.

به گفته وی، بیشترین محصولات فولادی و فرش ماشینی آران و بیدگل به مقصد کشورهایی از جمله چین، جمهوری آذربایجان، افغانستان، پاکستان، امارات متحده عربی، عراق، قطر و گرجستان صادر شده است.

رضایی با اشاره به فعالیت ۷۰۰ کارخانه فرش ماشینی دارای مجوز بهره‌برداری در آران و بیدگل گفت: افزون بر ۵۰ درصد فرش ماشینی کشور در این شهرستان تولید می‌شود که این مهم آران و بیدگل را به قطب تولید این کالا در ایران و حتی جهان پس از شهر افزون بر ۲ میلیون نفری غازی آنتپ ترکیه تبدیل کرده است.

وی با اشاره به فعالیت ۸۵۰ واحد تولیدی فعال در آران و بیدگل افزود: ورود جدی بخش خصوصی به عرصه تولید و اقتصاد در این شهرستان، نرخ بیکاری را به حدود پنج درصد رسانده است.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل به نقش مهم و برجسته رسانه‌ها در پیشرفت کشور و این شهرستان گفت: تعامل دوسویه مدیران دولتی و بخش خصوصی با رسانه‌ها می‌تواند توسعه پایدار منطقه را به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه خبرگزاری خبرگزاری جمهوری اسلامی فرصت ویژه‌ای برای ارایه گزارش عملکرد دولت از سوی مدیران است، افزود: ایرنا می‌تواند ضعف‌های عملکردی دستگاه‌های اجرایی را به فرمانداری گزارش دهد تا اقدام لازم برای رفع کاستی‌ها صورت گیرد.

آران و بیدگل با جمعیت افزون بر ۱۰۳ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ شامگاه چهارشنبه ۲۹ فروردین‌ماه؛ نخستین جلسه انجمن پاسداران شاهد در سال ۱۴۰۳ با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار، خانواده معظم شهدا و ایثارگران به میزبانی فرمانداری برگزار شد. برنامه‌هایی از جمله تلاوت قرآن، قرائت زیارت عاشورا، خاطره‌گویی پیشکسوتان دفاع مقدس و سخنرانی، بخشی از برنامه‌های این محفل […]

۳۰ فروردین ۱۴۰۳

صبحگاه مشترک نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در شهرستان آران و بیدگل همزمان با ۲۹ فروردین‌ماه روز ارتش با حضور نماینده محترم ولی‌فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان، علی‌اکبر رضایی فرماندار، امام جمعه، نیروهای نظامی و انتظامی و جمعی از مسئولان شهرستان در گروه ۸۴۰ موشکی پادگان شهید کبریایی نزاجا برگزار شد.

۳۰ فروردین ۱۴۰۳

دومین جلسه قرارگاه تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» در شهرستان آران و بیدگل با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی و جمعی از مسئولان شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.

۳۰ فروردین ۱۴۰۳
فرماندار آران‌وبیدگل گفت: آمادگی میزبانی مسافران علاقمند‌ به حوزه کویر در ماه ارديبهشت و فصل بهار را داریم.

علی‌اکبر رضایی، فرماندار آران‌وبیدگل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آران‌وبیدگل با بیان اینکه عمده جامع هدف گردشگری این شهرستان مرتبط با کویر است، اظهار داشت:ماه اردیبهشت و فصل بهار پیک ورود گردشگران به کویر این منطقه است و ما میزبان مسافران علاقمند به حوزه کویر هستیم. وی افزود: بر این اساس تمهیدات لازم جهت […]

۳۰ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =