جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۵:۲۰:۵۸
فرمانداری شهرستان آران و بیدگل

تبیین فلسـفه انتخاب حجـاب برای جلوگیـری از شبهـات ضـروری است

فرماندار شهرستان آران و بیدگل گفت: تبیین فلسفه و چرایی عفاف و حجاب برای انتخاب آگاهانه، علاقه‌مندانه و عاشقانه آن در راستای جلوگیری از ورود شبهات دشمن بر نوع پوشش ضروری است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل، دکتر علی اکبر رضایی فرماندار، در نشست اعضای قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان آران و بیدگل و آیین تجلیل از بانوان فعال و شاخص در عرصه عفاف و حجاب ادارات  و مراکز فرهنگی شهرستان گفت: دشمن تاکنون برنامه‌های متعددی برای شکست نظام جمهوری اسلامی ایران داشته […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل، دکتر علی اکبر رضایی فرماندار، در نشست اعضای قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان آران و بیدگل و آیین تجلیل از بانوان فعال و شاخص در عرصه عفاف و حجاب ادارات  و مراکز فرهنگی شهرستان گفت: دشمن تاکنون برنامه‌های متعددی برای شکست نظام جمهوری اسلامی ایران داشته که مهم‌ترین و اصلی‌ترین آن در حوزه فرهنگ به ویژه عرصه عفاف و حجاب و‌ غیرت بوده است.

وی افزود: وقتی در مورد عفاف و حجاب سخن گفته می‌شود الزامی ویژه بانوان و در باب پوشش نیست بلکه رعایت عفاف و حجاب درکنار گفتار و رفتار و کردار پسندیده و محجوب است.

وی اظهار داشت: ما متأسفانه باید بپذیریم که بحث عفاف و حجاب را خوب تبیین نکردیم هر چند عفاف و حجاب در شهرستان وضعیت نامطلوبی ندارد اما واقعیت اینست که آنچه که از وضعیت حجاب و عفاف وجود دارد با سطح ایده‌آل ما بسیار فاصله دارد.

فرماندار آران و بیدگل گفت: منشأ گرایش به عفاف و حجاب خیلی مطلوب نیست و حتی در برخی موارد مبانی اعتقادی در انتخاب نوع پوشش مورد توجه بانوان خیلی به فلسفه، چرایی و مبانی آن توجه نکرده است و این‌ همان نقطه و موضوع مورد هدف دشمن است که با ایجاد چند شبهه برای نوع پوشش در فضای مجازی روی آن کار می‌کند و با هجمه به مبانی اعتقادی، آنرا متزلزل می‌کند.

رضایی افزود: امروز انتظار ما از دستگاه متولی مقوله فرهنگی عفاف و حجاب، تبیین چرایی آن است تا خواهران و دختران آگاهانه و با عشق و علاقه تصمیم به انتخاب پوشش برتر بگیرند هر چند رعایت حجاب یک الزام شرعی و قانونی است.

وی با اشاره به اینکه امروز عده‌ای با روکش زیبای آزادی تمدن و نگاه بسیار زشت  ابزاری به زن سعی می‌کنند شأن عفاف و حجاب را پایین بیاورند گفت: نگاه ابزاری به زن بزرگترین توهین از سوی مدعیان آزادی تمدن و مطرح کننده این مباحث است که بدترین استفاده را به نام آزادی از زنان می‌کنند.

رضایی گفت: تبیین ماهیّت واقعی نگاه غرب به زن با نگاه ابزاری و زشت آن باید برای جامعه توسط دستگاه فرهنگی تبیین شود تا ارزش عفاف و حجاب بیشتر و بهتر مشخص و انتخاب آن علاقه‌مندانه‌تر و آگاهانه‌تر شود.

وی افزود: ارزش گران سنگ عفاف و حجاب و تأثیر فراوان آن بر جامعه را می‌توان از وصیتنامه شهیدی فهمید که  خطاب به مادرش می‌گوید” اگر خبر شهادت مرا شنیدی گریه نکن، در تشییع و تدفین من گریه نکن اما اگر شنیدی زنان، عفت و مردان، غیرت را از دست دادند آن موقع گریه کن.”

فرماندار آران و بیدگل با اشاره به اینکه جامعه با از دست دادن عفت زنان و غیرت مردان به سوی فساد و فحشا و تباهی می‌رود و دیگر برای متلاشی شدن نیاز به بمب ندارد گفت: نیازسنجی و تبیین برای دستگاه‌های متولی امر فرهنگ باید به گونه‌ای انجام شود که برای از بین رفتن غیرت و عفت پیشگیری و جلوگیری شود.

رئیس قرارگاه عفاف و حجاب شسهرستان افزود: به طور یقین هنرمندترین و توانمندترین زنان و دختران محجبه ما می‌توانند در کنار هنر، علم، کارآفرینی و توانمندی خود در حوزه‌ها و عرصه‌های مختلف به مراتب نسبت به دیگر زنان تاثیرگذارتر و الگو شوند.

رضایی گفت: همواره جمع محاسن و ارزش‌ها و توانایی‌ها در کنار یکدیگر زیباتر و اثرگذارتر است آنگونه که معرفی یک بانوی ورزشکار یا هنرمند محجبه به جامعه اثربخشی بیشتری دارد.

فرماندار آران و بیدگل افزود: امروز نیاز جامعه ما برای موفقیت در عرصه عفاف و حجاب تبیین ماهیّت آن در کنار موارد شکلی و تبلیغی است چرا که اگر غیر از این باشد دشمنان با روکش زیبا، باطن پنهان کار خود و نگاه ابزاری به زن اهداف خود را در جامعه عملیاتی می‌کنند و دختران و خواهران ما را در مقابل ما قرار می‌دهند.

وی افزود: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی چرایی حجاب و چرایی رفتار آنهایی که عفاف و حجاب و دستورات اسلامی را رعایت نمی‌کنند، تبیین جایگاه زن در دنیای غرب به معنای واقعی کلمه و تبیین نگاه دین اسلام به زن در موضوعات مختلف می‌تواند راهکار فعالیت در این عرصه باشد.

رضایی گفت: نباید با دست روی دست گذاشتن و وقوع اتفاق، همه بدنبال راهکار باشند بلکه هر نهاد و دستگاهی در هر منطقه‌ای به عنوان جزیی از کشور و کشور جزیی از دنیا  تدابیر پیشگیرانه را در برابر طرح‌های دشمن چاره اندیشی و برنامه ریزی کند.

رضایی افزود: باید بستری از آگاهی و عشق و علاقه را فراهم کرد تا حجاب برای کسانیکه می‌خواهند وارد این مسیر شوند یک ارزش تلقی شود.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل با تأکید بر همکاری جدی دستگاه‌های اجرایی و پیش بینی تمهیدات لازم با قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان گفت: خط مشی همه در این مسیر مشی رهبر معظم انقلاب اسلامی، عمل به توصیه و رهنمودهای معظم له و پرهیز از افراط و تفریط با رعایت موازین شرعی است.

مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ با حضور حجت‌الاسلام سلیمانی امام‌جمعه، علی‌اکبر رضایی فرماندار و جمعی از مسئولان جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت روز جهانی قدس در محل سالن ۴ دی فرمانداری برگزار شد.

۹ فروردین ۱۴۰۳
فرماندار شهرستان آران و بیدگل از دهکده اقتصاد مقاومتی این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ علی‌اکبر رضایی فرماندار به همراه مسئول قرارگاه جهادی بسیج سازندگی از روند اجرای دهکده اقتصاد مقاومتی این شهرستان بازدید کرد. ساخت نیروگاه خورشیدی، کاشت نخل خرما و احداث باغ زیتون از جمله پروژه‌های قرارگاه جهادی و محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی است که به منظور توانمندسازی اقشار کم‌برخوردار […]

۹ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ صبح امروز چهارشنبه ۸ فروردین‌ماه، با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار و جمعی از مسئولان، دومین جلسه قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان در سالن ۴دی فرمانداری برگزار شد. بررسی آخرین وضعیت عفاف و حجاب در اماکن و مراکز گردشگری شهرستان و ارائه گزارش اعضاء در خصوص وضعیت […]

۸ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ صبح امروز سه‌شنبه ۷ فروردین‌ماه، علی‌اکبر رضایی فرماندار به همراه رؤسای ادارات شهرستان آران و بیدگل به مناسبت عید نوروز، با حجت‌الاسلام ابوالفضل سلیمانی امام جمعه این شهر، دیدار و گفت‌وگو کردند.

۷ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − هفت =