پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
۲۱:۰۰:۵۸
فرمانداری شهرستان آران و بیدگل

فرماندار شهرستان آران و بیدگل: ۹۷ درصد از نانوایی‌های شهرستان به کارتخوان هوشمند مجهز شده اند

فرماندار شهرستان آران و بیدگل: در راستای هوشمندسازی یارانه نان و به منظور مدیریت و شفاف سازی میزان تخصیص آرد به نانوایی‌ها، 97 درصد از نانوایی‌های شهرستان به کارتخوان هوشمند مجهز شده اند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل، دکتر علی اکبر رضایی فرماندار شهرستان آران و بیدگل در جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان اظهار کرد: شهرستان آران و بیدگل بالغ بر ۱۶۹ نانوایی دارد که از این تعداد طی یک ماه گذشته با اجرایی شدن طرح هوشمندسازی یارانه نان، ۹۷ درصد از نانوایی‌ها […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل، دکتر علی اکبر رضایی فرماندار شهرستان آران و بیدگل در جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان اظهار کرد: شهرستان آران و بیدگل بالغ بر ۱۶۹ نانوایی دارد که از این تعداد طی یک ماه گذشته با اجرایی شدن طرح هوشمندسازی یارانه نان، ۹۷ درصد از نانوایی‌ها به کارتخوان هوشمند مجهز شده‌اند.

وی گفت: در زمان اجرای این طرح که در راستای تأمین امنیّت غذایی مردم و با هدف جلوگیری از قاچاق آرد و نان می باشد، هیچ تغییری در حجم و قیمت عرضه نان و یا محدودیتی در توزیع نان برای شهروندان صورت نمی گیرد و تنها شیوه تخصیص یارانه به نانوایان متفاوت خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه یارانه از آرد حذف نمی‌شود بلکه شاهد یک نوع جابه‌جایی و تخصیص یارانه از نانوا به مردم هستیم، افزود: با اجرای طرح هوشمندسازی یارانه نان، میزان مصرف نان در هر روز و میزان مصرف آرد و پخت نان در نانوایی‌ها مشخص می شود و بر اساس آن یارانه نان هر ماه در اختیار مردم قرار می‌گیرد و نانوا با خرید آرد آزاد، نان را با همان قیمت قبل به دست مصرف‌کننده می‌رساند و دولت مابه التفاوت قیمت یارانه آرد را هر شب به حساب نانوا واریز می کند.

وی افزود: مردم در زمان خرید نان از همان کارت‌های بانکی خود بصورت معمول استفاده می کنند و نانوایان به ازای میزان فروش خود، سهمیه آرد دریافت خواهند کرد تا از این طریق جلوی هرگونه سوء استفاده، فروش نامتعارف و قاچاق آرد گرفته شود.

وی گفت: با اجرای این طرح با ایجاد فضای رقابتی بین نانوایان، شاهد نظم درتوزیع، مدیریت پخت، توزیع عادلانه یارانه نان و افزایش کیفیت نان خواهیم بود.

رضایی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح تمامی تراکنش نانواها با یک شبکه یکپارچه رصد خواهند شد، تصریح کرد: هر نانوا بر اساس پخت نان که انجام می‌دهد یارانه آرد را خواهد گرفت که این مهم از فروش آزاد آرد جلوگیری می‌شود.

وی ساماندهی بیشتر و نظارت بر نحوه پخت و توزیع نان را از دیگر فواید اجرای این طرح عنوان کرد و ادامه داد: با اجرای این طرح از قاچاق آرد و توزیع خارج از شبکه آرد جلوگیری می شود.

مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ با حضور حجت‌الاسلام سلیمانی امام‌جمعه، علی‌اکبر رضایی فرماندار و جمعی از مسئولان جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت روز جهانی قدس در محل سالن ۴ دی فرمانداری برگزار شد.

۹ فروردین ۱۴۰۳
فرماندار شهرستان آران و بیدگل از دهکده اقتصاد مقاومتی این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ علی‌اکبر رضایی فرماندار به همراه مسئول قرارگاه جهادی بسیج سازندگی از روند اجرای دهکده اقتصاد مقاومتی این شهرستان بازدید کرد. ساخت نیروگاه خورشیدی، کاشت نخل خرما و احداث باغ زیتون از جمله پروژه‌های قرارگاه جهادی و محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی است که به منظور توانمندسازی اقشار کم‌برخوردار […]

۹ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ صبح امروز چهارشنبه ۸ فروردین‌ماه، با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار و جمعی از مسئولان، دومین جلسه قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان در سالن ۴دی فرمانداری برگزار شد. بررسی آخرین وضعیت عفاف و حجاب در اماکن و مراکز گردشگری شهرستان و ارائه گزارش اعضاء در خصوص وضعیت […]

۸ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ صبح امروز سه‌شنبه ۷ فروردین‌ماه، علی‌اکبر رضایی فرماندار به همراه رؤسای ادارات شهرستان آران و بیدگل به مناسبت عید نوروز، با حجت‌الاسلام ابوالفضل سلیمانی امام جمعه این شهر، دیدار و گفت‌وگو کردند.

۷ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =