جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۰۷:۰۱:۳۷
فرمانداری شهرستان آران و بیدگل

فرماندار شهرستان آران و بیدگل در نشست شورای فرهنگ عمومی : سرمایه اجتماعی از مهمترین ارکان توسعه پایدار است/ بین اعتماد عمومی و مشارکت مردم شهرستان آران و بیدگل در انتخابات ۱۴۰۰ رابطه معناداری وجود داشته و دارد

مشارکت بالای مردم در انتخابات 1400، نمونه‌ای از نقش مهم سرمایه اجتماعی است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری آران و بیدگل، دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، سرمایه اجتماعی را از مهمترین ارکان توسعه پایدار و همه‌جانبه این شهرستان نام برد و اظهار داشت: در کنار سرمایه‌های انسانی و اقتصادی، سرمایه اجتماعی به عنوان بعد معنوی یک جامعه قادر […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری آران و بیدگل، دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، سرمایه اجتماعی را از مهمترین ارکان توسعه پایدار و همه‌جانبه این شهرستان نام برد و اظهار داشت: در کنار سرمایه‌های انسانی و اقتصادی، سرمایه اجتماعی به عنوان بعد معنوی یک جامعه قادر است ضمن مشارکت در تعاملات اجتماعی و حل معضلات اجتماعی به رشد و توسعه شتابان اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کمک کند.

وی افزود: اعتماد، صداقت، حسن تفاهم، سلامتی نفس، همدردی، همبستگی، ایثار، تساهل، مدارا و مسئولیت‌پذیری از ابعاد دیگر سرمایه اجتماعی هستند  که مردم این شهرستان در همه ابعاد تلاش کرده و در بحث ایثارگری هم پیشتازی کرده‌اند.

دکتر بایبوردی، اعتماد بین فردی، اجتماعی و نهادی را از ابعاد مهم اعتماد در سرمایه اجتماعی نام برد و گفت: توسعه زمانی اتفاق می‌افتد که سرمایه‌های اقتصادی، اجتماعی، انسانی و … در کنار هم باشند.

وی تشریح کرد: سرمایه اجتماعی متناسب با فرهنگ بومی و ملی هر جامعه‌ای به تسهیل و تشدید همگرایی میان افراد و گروه‌های آن جامعه منجر می‌شود.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل یادآور شد: سرمایه اجتماعی شامل روابط مبتنی بر اعتماد در شبکه‌های اجتماعی و بر مبنای رفتارها، نگرش‌ها و استعدادهای فردی است که می‌توان آن را حاصل روابط مثبت در جامعه قلمداد کرد.

وی ادامه داد: مطالعات و تجربیات نشان داده است که هر جایی که افراد مورد اعتماد یکدیگر بوده‌اند و فعالانه به تعامل و مشارکت پرداخته‌اند، هزینه‌های کسب و کار و تجارت و همچنین هزینه‌های فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی کاهش یافته است.

دکتر بایبوردی خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد باید بین متغیر مستقل سرمایه اجتماعی، اعتماد اجتماعی، مشارکت اجتماعی و اعتقادات دینی مردمان شهرستان آران و بیدگل از یکطرف و توسعه شهری و زیرساخت‌های شهری این شهرستان به عنوان متغیر وابسته از طرف دیگر، رابطه مستقیم و معناداری وجود داشته باشد.

وی سرمایه‌های اجتماعی و رفتار و نگرش مردم شهرستان آران و بیدگل را در تعامل با گردشگران و جذب و رونق صنعت گردشگری مهم برشمرد و افزود: نقش سرمایه اجتماعی در توسعه پایدار محلی  مهم ارزیابی می‌شود تا جایی که بدون مشارکت و سرمایه اجتماعی این منطقه، زمینه‌های توسعه پایدار در حوزه گردشگری فراهم نمی‌شود.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل بیان داشت: مشارکت بالای مردم این شهرستان در انتخابات ۱۴۰۰، نمونه‌ای از نقش مهم سرمایه اجتماعی با ۳ شاخصه اعتماد اجتماعی، روابط اجتماعی و همبستگی اجتماعی تلقی می‌شود.

وی تشریح کرد: سرمایه اجتماعی، نقش اساسی در مشارکت مردم شهرستان آران و بیدگل در انتخابات این شهرستان در تمامی ادوار را داشته و دارد؛ به‌گونه‌ای که به هر میزان که بر سرمایه اجتماعی جامعه افزوده شود، بر میزان مشارکت مردم در انتخابات افزوده شده است.

دکتر بایبوردی بیان داشت: بین اعتماد عمومی و مشارکت انتخاباتی مردم شهرستان آران و بیدگل رابطه معناداری وجود داشته، دارد و خواهد داشت.

وی به رابطه بین سرمایه اجتماعی و امنیت و کاهش وقوع جرائم اشاره کرد و افزود: کاهش سرمایه اجتماعی، به کاهش امنیت و افزایش جرایم منجر می‌شود.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل در ادامه به نقش مهم سرمایه اجتماعی این شهرستان در مشارکت خیرین ورزش‌یار، مدرسه‌ساز و خیرین سلامت اشاره کرد و گفت: شهرستان آران و بیدگل نماد بارزی از مشارکت سرمایه‌های اجتماعی در توسعه و پیشرفت این شهرستان است.

برچسب ها :
مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ با حضور حجت‌الاسلام سلیمانی امام‌جمعه، علی‌اکبر رضایی فرماندار و جمعی از مسئولان جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت روز جهانی قدس در محل سالن ۴ دی فرمانداری برگزار شد.

۹ فروردین ۱۴۰۳
فرماندار شهرستان آران و بیدگل از دهکده اقتصاد مقاومتی این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ علی‌اکبر رضایی فرماندار به همراه مسئول قرارگاه جهادی بسیج سازندگی از روند اجرای دهکده اقتصاد مقاومتی این شهرستان بازدید کرد. ساخت نیروگاه خورشیدی، کاشت نخل خرما و احداث باغ زیتون از جمله پروژه‌های قرارگاه جهادی و محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی است که به منظور توانمندسازی اقشار کم‌برخوردار […]

۹ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ صبح امروز چهارشنبه ۸ فروردین‌ماه، با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار و جمعی از مسئولان، دومین جلسه قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان در سالن ۴دی فرمانداری برگزار شد. بررسی آخرین وضعیت عفاف و حجاب در اماکن و مراکز گردشگری شهرستان و ارائه گزارش اعضاء در خصوص وضعیت […]

۸ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ صبح امروز سه‌شنبه ۷ فروردین‌ماه، علی‌اکبر رضایی فرماندار به همراه رؤسای ادارات شهرستان آران و بیدگل به مناسبت عید نوروز، با حجت‌الاسلام ابوالفضل سلیمانی امام جمعه این شهر، دیدار و گفت‌وگو کردند.

۷ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − ده =