سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
۲۰:۳۴:۲۶
فرمانداری شهرستان آران و بیدگل

نقش شوراهای حل اختلاف در نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش بی بدیل است

فرماندار شهرستان آران و بیدگل گفت: استفاده از ظرفیت مردمی شورا‌ی حل اختلاف برای گسترش صلح و سازش نقش مهمی در کاهش ورودی پرونده به دادگستری‌ها دارد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ دکترعلی اکبر رضایی فرماندار شهرستان آران و بیدگل در پیامی ضمن تبریک و گرامیداشت سالروز تأسیس شوراهای حل اختلاف گفت: شورای حل اختلاف به عنوان یک نهاد مدنی و مردم‌محور برآمده از بطن جامعه نقش بسیار مهمی در نظام دادرسی و در حوزه قضازدایی و عدالت‌سازشی […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ دکترعلی اکبر رضایی فرماندار شهرستان آران و بیدگل در پیامی ضمن تبریک و گرامیداشت سالروز تأسیس شوراهای حل اختلاف گفت: شورای حل اختلاف به عنوان یک نهاد مدنی و مردم‌محور برآمده از بطن جامعه نقش بسیار مهمی در نظام دادرسی و در حوزه قضازدایی و عدالت‌سازشی ایفا می‌کند.

وی فلسفه تأسیس این نهاد مردمی را نهادینه‌کردن فرهنگ صلح و آشتی در جامعه دانست و گفت: استفاده از ظرفیت مردمی شوراها برای گسترش صلح و سازش نقش مهمی درکاهش ورودی پرونده به دادگستری‌ها دارد.

رضایی، تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف را مصداق انجام رسالت دینی و مذهبی ذکر کرد و افزود: اهتمام و سیاست تمام ارکان دستگاه قضایی رسیدن به حد مطلوب خدمت‌رسانی به مردم و ارتقای وضعیت عمومی جامعه از حیث امنیّت و ایجاد آرامش است.

وی ادامه داد: بی شک تلاش‌های صادقانه و اهتمام مستمر در زمینه توسعه و تعمیق فرهنگ مقدس صلح وسازش و خدمت‌رسانی به مردم مورد تأیید شارع مقدس و از تأکیدات رهبری معظم انقلاب(مدظله العالی)بوده و از طریق نهاد مقدس شورای حل اختلاف برکات و آثار دنیوی و اخروی بسیاری دارد.

وی استفاده از ظرفیت معتمدین و اقشار در حل و فصل دعاوی را تأثیرگذار دانست و تصریح کرد: استفاده از ظرفیت اقشار مختلف مانند نخبگان، معتمدین و روحانیون  به منظور نهادینه کردن توسعه فرهنگ صلح و سازش و اصلاح ذات البین و آشتی در جامعه بسیار مؤثر است.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل در پایان این پیام از تلاش‌ها و زحمات بی‌بدیل کارکنان و قضات شوراهای حل اختلاف شهرستان آران و بیدگل که با عزمی راسخ در زمینه برقرای صلح و سازش و در عرصه خدمت‌رسانی به نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش می کنند، قدردانی کرده است.

مطالب مشابه
صبح امروز (دوشنبه ۳ اردیبهشت‌ماه)، شماری از شهروندان آران و بیدگل در قالب ملاقات مردمی با فرماندار این شهرستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ این ملاقات‌ها با هدف تکریم ارباب رجوع برگزار شد و مردم شهرستان آران و بیدگل در دیدار چهره به چهره با علی‌اکبر رضایی فرماندار این شهرستان به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند. مردم شهرستان آران و بیدگل برای هماهنگی و تعیین وقت قبلی می‌توانند با […]

۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان در سال ۱۴۰۳ با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار و اعضای این شورا در محل سالن جلسات اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد. این نشست به منظور هماهنگی برگزاری امتحانات نهایی دوره دوم متوسطه و پایه نهم دوره […]

۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
فرماندار شهرستان آران و بیدگل با صدور پیامی سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان شجره طیبه برخاسته از نهضت اسلامی حضرت امام خمینی(ره) را به فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه این شهرستان تبریک گفت.

  به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ متن پیام علی‌اکبر رضایی به شرح ذیل است؛ وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّهٍ وَ مِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ   «سوره مبارکه الأنفال آیه ۶۰»   برادر ارجمند جناب سرهنگ ابوالفضل حسین‌دوست فرمانده محترم ناحیه مقاومت بسیج شهرستان آران و بیدگل با درود و صلوات بر […]

۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ شامگاه چهارشنبه ۲۹ فروردین‌ماه؛ نخستین جلسه انجمن پاسداران شاهد در سال ۱۴۰۳ با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار، خانواده معظم شهدا و ایثارگران به میزبانی فرمانداری برگزار شد. برنامه‌هایی از جمله تلاوت قرآن، قرائت زیارت عاشورا، خاطره‌گویی پیشکسوتان دفاع مقدس و سخنرانی، بخشی از برنامه‌های این محفل […]

۳۰ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 7 =