شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
۰۰:۵۷:۳۲
فرمانداری شهرستان آران و بیدگل

تصویب سه طرح بازنگری روستایی در شهرستان آران و بیدگل

فرماندار شهرستان آران و بیدگل: مهمترین هدف از اجرای طرح هادی روستاها، آبادانی و ارتقای کیفیت زندگی ساکنان و رونق سرمایه گذاری است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ جلسه کمیته بازنگری طرح‌ هادی روستاهای بخش مرکزی با حضور دکتر علی اکبر رضایی فرماندار، مهندس خانی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی در سالن جلسات اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تشکیل شد. فرماندار شهرستان آران […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ جلسه کمیته بازنگری طرح‌ هادی روستاهای بخش مرکزی با حضور دکتر علی اکبر رضایی فرماندار، مهندس خانی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی در سالن جلسات اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تشکیل شد.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل در حاشیه این جلسه اظهار کرد: طرح‌ هادی و بهسازی روستاها در راستای تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه کشور توانسته به روستاها هویّت بخشد و به عنوان یکی از پروژه‌های توسعه روستایی در بهبود وضعیت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، تأمین عادلانه امکانات و ایجاد تسهیلات به منظور بهبود مسکن روستائیان تأثیر به‌سزایی داشته باشد.

رضایی مهم‌ترین هدف طرح هادی روستایی را تجدید حیات روستا دانست و افزود: این طرح‌ها به منظور ساماندهی بافت موجود، میزان و مکان گسترش محدوده و نحوه استفاده از زمین برای کاربری‌هایی همچون مسکونی، تولیدی، تجاری، آموزشی، درمانی، بهداشتی در قالب مصوبات طرح‌های ساماندهی فضا و سکونتگاه‌های ‌ روستایی یا طرح‌های جامع ناحیه‌ای تهیه می‌شود.

وی با اشاره به اهمیّت و ضرورت تهیه و اجرای طرح هادی به عنوان سند توسعه روستایی، گفت: روستاهای دارای طرح هادی از شرایط ویژه‌ای در عمران وآبادی از قببل خدمات زیربنایی، اجرای طرح‌های عمرانی و تخصیص منابع مالی نسبت به روستاهای فاقد طرح هادی است، لذا تهیه طرح و اجرای آن با توجه به ورود امکانات و خدمات زیربنایی و روبنایی بر کیفیّت و بهبود زندگی روستائیان در بلند مدت مؤثر است و منجر به ترویج پروژه‌های عمرانی و رونق سرمایه گذاری در روستاها می شود.

فرماندار آران و بیدگل افزود: باید با انجام برنامه‌ریزی‌های مناسب در جهت توسعه روستاها، فضای زندگی شایسته‌ای برای ساکنان روستاها فراهم کرد تا از این طریق روستاییان نیز فرصت زندگی و رشد و توسعه را داشته باشند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در راستای اجرای بند ۵ ماده ۲۶ قانون برنامه ششم توسعه، در این جلسه بازنگری طرح هادی روستاهای علی آباد کویر، محمدآباد و یزدل در بخش مرکزی شهرستان آران و بیدگل که مراحل کارشناسی و کمیته فنی‌های تخصصی خود را گذرانده بود، پس از بازبینی موارد اصلاحی به تصویب رسید.

مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ شامگاه چهارشنبه ۲۹ فروردین‌ماه؛ نخستین جلسه انجمن پاسداران شاهد در سال ۱۴۰۳ با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار، خانواده معظم شهدا و ایثارگران به میزبانی فرمانداری برگزار شد. برنامه‌هایی از جمله تلاوت قرآن، قرائت زیارت عاشورا، خاطره‌گویی پیشکسوتان دفاع مقدس و سخنرانی، بخشی از برنامه‌های این محفل […]

۳۰ فروردین ۱۴۰۳

صبحگاه مشترک نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در شهرستان آران و بیدگل همزمان با ۲۹ فروردین‌ماه روز ارتش با حضور نماینده محترم ولی‌فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان، علی‌اکبر رضایی فرماندار، امام جمعه، نیروهای نظامی و انتظامی و جمعی از مسئولان شهرستان در گروه ۸۴۰ موشکی پادگان شهید کبریایی نزاجا برگزار شد.

۳۰ فروردین ۱۴۰۳

دومین جلسه قرارگاه تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» در شهرستان آران و بیدگل با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی و جمعی از مسئولان شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.

۳۰ فروردین ۱۴۰۳
فرماندار آران‌وبیدگل گفت: آمادگی میزبانی مسافران علاقمند‌ به حوزه کویر در ماه ارديبهشت و فصل بهار را داریم.

علی‌اکبر رضایی، فرماندار آران‌وبیدگل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آران‌وبیدگل با بیان اینکه عمده جامع هدف گردشگری این شهرستان مرتبط با کویر است، اظهار داشت:ماه اردیبهشت و فصل بهار پیک ورود گردشگران به کویر این منطقه است و ما میزبان مسافران علاقمند به حوزه کویر هستیم. وی افزود: بر این اساس تمهیدات لازم جهت […]

۳۰ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 14 =