پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۶:۱۲:۱۷
فرمانداری شهرستان آران و بیدگل

همزمان با « هفته ملی مهارت»؛ فرماندار شهرستان آران و بیدگل درپیامی راه‌اندازی «دپارتمان ‌آموزش‌های نوین مهارت فنی و حرفه‌ای صنعت نساجی در حوزه تخصصی فرش ماشینی» را گامی مهم در توسعه و اشتغال پایدار منطقه ذکر کرد

آموزش فنی و حرفه‌ای یکی از مکانسیم‌های پرورش متخصصان کاربلد و پنجه‌های کارآفرین است

به گزارش روابط عمومی فرمانداری آران و بیدگل دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل با صدور پیامی «روز کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه ای» و «هفته ملی مهارت» را به رئیس و کارکنان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای و همچنین مربیان و تلاشگران عرصه مهارت‌آموزی این شهرستان  و دیگر مراکز فنی و […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری آران و بیدگل دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل با صدور پیامی «روز کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه ای» و «هفته ملی مهارت» را به رئیس و کارکنان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای و همچنین مربیان و تلاشگران عرصه مهارت‌آموزی این شهرستان  و دیگر مراکز فنی و حرفه‌ای کشور تبریک گفته و آورده است: گسترش و توسعه آموزش‌های مهارتی و توانمندی منابع انسانی زمینه ساز تحقق توسعه پایدار و همه‌جانبه است.

وی در این پیام تلفیق علم با مهارت و خلاقیت را زمینه‌ساز اشتغال و تولید پایدار در این شهرستان نام برده و افزوده است: مهارت‌آموزی نوعی تلاش برای رسیدن به کارآفرینی و معیشت پایدار و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل در ادامه این پیام اخذ مجوز راه‌اندازی «دپارتمان ‌آموزش‌های نوین مهارت فنی و حرفه‌ای صنعت نساجی در حوزه تخصصی فرش ماشینی» در این شهرستان را گامی مهم برای تعامل بیشتر کارفرمایان و افزایش جذب نیروی کار ذکر کرده است.

وی با بیان اینکه پیشرفت تکنولوژی و فناوری‌های جدید مستلزم مجموعه جدیدی از مهارت‌های نیروی کار است، آورده است: دپارتمان ‌آموزش‌های نوین مهارت فنی و حرفه‌ای صنعت نساجی در شهرستان آران و بیدگل می‌تواند با تربیت نیروی انسانی متعد و کارآمد متناسب با بازار کار و اهداف توسعه پایدار منطقه گام بردارد.

دکتر بایبوردی در ادامه این پیام، آموزش فنی و حرفه‌ای را یکی از مکانسیم‌های کارآمد برای آموزش نیروی کار متخصص، کاربلد و پنجه‌های کارآفرین برشمرده و افزوده است: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای یکی از محورهای توسعه و پیشرفت در حوزه‌های اقتصادی و راه‌اندازی کسب و کاراست.

وی در این پیام سرمایه‌گذاری در امر آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای شهرستان آران و بیدگل را نوعی سرمایه‌گذاری کلان در حوزه اشتغال و کارآفرینی جوانان نام برده و گفته است: این مهم می‌تواند در حوزه‌های مهمی چون صنعت نساجی، فرش ماشینی و صنایع دستی نظیر میناکاری، ترمه‌دوزی و مباحثی از این قبیل باشد.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل همچنین بر تشکیل و توسعه دوره‌های آموزشی قالی بافی، گلیم‌بافی، ساخت مجسمه‌های نمکی و ماسه‌ای، تولید گلاب و عرقیات، توریست و گردشگری، رصد ستارگان و نجوم، کاشت و تولید محصولات کشاوری کم‌آب‌بر، دوخت لباس‌های محلی، طراحی فرش ماشینی و تعمیر و نگهداری ماشین‌آلات فرش ماشینی در این شهرستان تاکید کرد.

وی به را‌ه‌اندازی سرای نوآوری و خلاقیت در راستای آینده‌پژوهی توسعه شهرستان آران و بیدگل  اشاره کرده و آورده است: سرای نوآوری و خلاقیت با حضور هیئت‌های اندیشه‌ورز شهرستان و تشکیل میز توسعه اقتصادی شهرها و روستاها، میز توسعه فرش ماشینی و دستبافت، میز توسعه گردشگری کویر و اکوتوریسم، میز توسعه صنایع وابسته به نمک و ماسه(ریگ)، میز توسعه صنایع وابسته به اسانس، عرقیجات و عطریات، میز توسعه انرژی خورشیدی و میز توسعه محصولات کشاورزی نظیر پسته، زعفران، گل محمدی، گیاهان دارویی، عناب و سنجد در این خصوص راهگشاست.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل با تقدیر از زحمات رئیس و کارکنان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای و همچنین مربیان و تلاشگران عرصه مهارت‌آموزی این شهرستان اظهار امیدواری کرد با استعانت از الطاف الهی و همکاری‌های مربیان و کارآفرینان گام‌های موثرتری در معرفی و  پیشرفت  ایران اسلامی و توسعه شتاب زا و اعتلای این شهرستان  برداشته شود؛ ان‌شاءاللّه.

برچسب ها :
مطالب مشابه
با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار، نخستین نشست کارشناسان و نمایندگان حقوقی دستگاه‌های اجرایی شهرستان به‌منظور تقویت جایگاه سرمایه‌های حقوقی و نظارت بر عملکرد واحدهای حقوقی دستگاه‌ها» در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ علی‌اکبر رضایی در این نشست با تأکید بر نقش مهم کارشناسان و نمایندگان حقوقی ادارات و دستگاه‌های اجرایی در دفاع از حقوق بیت‌المال، گفت: نمایندگان حقوقی ادارات وظیفه دارند در عین رعایت مرّ قانون، مانع از تضییع حقوق ارباب رجوع در مراجعه به دستگاه‌های اجرایی شوند. […]

۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صبح امروز (دوشنبه ۳ اردیبهشت‌ماه)، شماری از شهروندان آران و بیدگل در قالب ملاقات مردمی با فرماندار این شهرستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ این ملاقات‌ها با هدف تکریم ارباب رجوع برگزار شد و مردم شهرستان آران و بیدگل در دیدار چهره به چهره با علی‌اکبر رضایی فرماندار این شهرستان به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند. مردم شهرستان آران و بیدگل برای هماهنگی و تعیین وقت قبلی می‌توانند با […]

۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان در سال ۱۴۰۳ با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار و اعضای این شورا در محل سالن جلسات اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد. این نشست به منظور هماهنگی برگزاری امتحانات نهایی دوره دوم متوسطه و پایه نهم دوره […]

۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
فرماندار شهرستان آران و بیدگل با صدور پیامی سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان شجره طیبه برخاسته از نهضت اسلامی حضرت امام خمینی(ره) را به فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه این شهرستان تبریک گفت.

  به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ متن پیام علی‌اکبر رضایی به شرح ذیل است؛ وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّهٍ وَ مِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ   «سوره مبارکه الأنفال آیه ۶۰»   برادر ارجمند جناب سرهنگ ابوالفضل حسین‌دوست فرمانده محترم ناحیه مقاومت بسیج شهرستان آران و بیدگل با درود و صلوات بر […]

۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 10 =