جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۱:۴۴:۰۸
فرمانداری شهرستان آران و بیدگل

فرماندار شهرستان آران و بیدگل: آموزش و مانورهای مداوم و مستمر برای آمادگی دانش‌آموزان در برابر زلزله، امری ضروری است

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ همزمان با سراسر کشور، صبح امروز سه‌شنبه، بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنیِ مدارس، با حضور دکتر علی اکبر رضایی فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان در آموزشگاه امام حسین علیه السلام آران و بیدگل برگزار شد. دکتر علی اکبر رضایی فرماندار شهرستان آران […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ همزمان با سراسر کشور، صبح امروز سه‌شنبه، بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنیِ مدارس، با حضور دکتر علی اکبر رضایی فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان در آموزشگاه امام حسین علیه السلام آران و بیدگل برگزار شد.

دکتر علی اکبر رضایی فرماندار شهرستان آران و بیدگل با اشاره به اهمیّت ارائه آموزش‌ها در زمینه مبارزه با زلزله اظهار کرد: دانش آموزان، چه در محیط مدرسه و چه در محیط منزل از جمله گروههای جامعه هستند و همواره در معرض خطرات ناشی از زلزله قرار دارند که آموزش و مانورهای مداوم و مستمر برای آمادگی این عزیزان، امری ضروری است.

وی تأکید کرد: انجام مانور زلزله در مدرسه باید به صورت مداوم، جدی و هدفمند در برنامه‌های مدارس و مراکز آموزشی قرار بگیرد چرا که ایجاد آمادگی در دانش‌آموزان می تواند باعث کاهش تلفات انسانی زیادی بشود و همچنین نیروهای فعال و قوی را پرورش دهد.

وی سرعت عمل و افزایش مهارت‌های دانش‌آموزان را از ویژگی مهم مانور زلزله و ایمنی مدارس نام برد و افزود: هدف از اجرای این مانور، افزایش سطح آگاهی دانش‌‌آموزان در مورد زلزله و ایجاد آمادگی برای انجام واکنش ‌های صحیح و سریع در برابر آن، آشنایی دانش‌‌آموزان با حوادث طبیعی و چگونگی مقابله با آن برای ایجاد آرامش روانی است.

رضایی افزود: شبیه سازی صحنه زلزله‌های گذشته و انجام تمرینات و مانورهای دوره ای و مداوم توسط آحاد مردم وعلی الخصوص دانش آموزان و نیز ارزیابی نتایج حاصله از آن و شناسایی نقاط ضعف و قوت آن با بهره گیری از تجربیات افراد در کاهش مخاطرات زلزله بسیار موثر است.

وی در پایان گفت: جدی گرفتن، هدفمند بودن، تداوم و استمرار مانورهای زلزله و ایمنی در مدارس و افزایش کیفی و کمی آنها به ویژه در مناطق و نقاط زلزله‌خیز همواره می تواند به عنوان یک موضوع مهم در برنامه‌های مسئولین مراکز آموزشی شهرستان قرار گیرد.

مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس شهرستان آران و بیدگل با به صدا درآمدن زنگ زلزله و ایمنی به طور همزمان در سراسر کشور در فاصله زمانی ساعت ۱۰ صبح امروز – سه شنبه – تا ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه با دستورالعمل پناه‌گیری ایمن، خروج اضطراری ایمن، تخلیه مجروحین و مصدومین احتمالی، اطفای حریق و اسکان اضطراری برگزار شد.

در این مانور، دانش‌ آموزان با شنیدن زنگ (آژیر) زلزله که از رادیو سراسری و رادیوهای استانی به مدت یک دقیقه به منزله زلزله فرضی عکس‌ العمل صحیح و سریع را در طبق سناریوی تعریف شده اجرا و پس از آن به فضای باز و حیاط مدرسه رفتند.

گفتنی است این مانور با همکاری مدیریت بحران فرمانداری و اعضای شورای پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران به طور همزمان در مدارس شهرهای آران و بیدگل، نوش آباد، سفیدشهر و ابوزیدآباد برگزار و دانش‌آموزان با به صدا درآمدن زنگ زلزله و ایمنی با نحوه پناهگیری صحیح در مقابل اثرات زلزله آشنا شدند.

شایان ذکر است: مانور سراسری زلزله و ایمنیِ مدارس از سال ۱۳۷۵ به پیشنهاد پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله در مهدکودک‌ها و مدارس ابتدایی تهران، به اجرا درآمد و از سال ۱۳۷۸ به سراسر کشور تسری یافت.

مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ با حضور حجت‌الاسلام سلیمانی امام‌جمعه، علی‌اکبر رضایی فرماندار و جمعی از مسئولان جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت روز جهانی قدس در محل سالن ۴ دی فرمانداری برگزار شد.

۹ فروردین ۱۴۰۳
فرماندار شهرستان آران و بیدگل از دهکده اقتصاد مقاومتی این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ علی‌اکبر رضایی فرماندار به همراه مسئول قرارگاه جهادی بسیج سازندگی از روند اجرای دهکده اقتصاد مقاومتی این شهرستان بازدید کرد. ساخت نیروگاه خورشیدی، کاشت نخل خرما و احداث باغ زیتون از جمله پروژه‌های قرارگاه جهادی و محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی است که به منظور توانمندسازی اقشار کم‌برخوردار […]

۹ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ صبح امروز چهارشنبه ۸ فروردین‌ماه، با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار و جمعی از مسئولان، دومین جلسه قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان در سالن ۴دی فرمانداری برگزار شد. بررسی آخرین وضعیت عفاف و حجاب در اماکن و مراکز گردشگری شهرستان و ارائه گزارش اعضاء در خصوص وضعیت […]

۸ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ صبح امروز سه‌شنبه ۷ فروردین‌ماه، علی‌اکبر رضایی فرماندار به همراه رؤسای ادارات شهرستان آران و بیدگل به مناسبت عید نوروز، با حجت‌الاسلام ابوالفضل سلیمانی امام جمعه این شهر، دیدار و گفت‌وگو کردند.

۷ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 10 =