یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۶:۳۱:۲۲
فرمانداری شهرستان آران و بیدگل

فرماندار شهرستان آران و بیدگل: با هرگونه تعطیلی خودسرانه واحدهای نانوایی برخورد می شود

جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان به ریاست فرماندار آران و بیدگل و اعضای این کارگروه در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل، علی اکبر رضایی فرماندار، درکارگروه آرد و نان این شهرستان گفت: نانوایانی که به صورت خودسرانه و خارج از دستورالعمل صنف نانوایان، اقدام به تعطیلی واحد صنفی خود نموده و عدم پخت نان داشته باشند، با آنان برخورد قاطع قانونی می‌شود. ­وی با هشدار به این […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل، علی اکبر رضایی فرماندار، درکارگروه آرد و نان این شهرستان گفت: نانوایانی که به صورت خودسرانه و خارج از دستورالعمل صنف نانوایان، اقدام به تعطیلی واحد صنفی خود نموده و عدم پخت نان داشته باشند، با آنان برخورد قاطع قانونی می‌شود.

­وی با هشدار به این دسته از نانوایان گفت: در صورت گزارش از سوی شهروندان و مشاهده این تخلّف از سوی بازرسان، به ازای هر روز تعطیلی خودسرانه سه روز از سهمیه آرد اختصاصی نانوای متخلف کسر و به سهمیه دیگر نانوایان اضافه می‌شود.

وی با تأکید بر اعمال نظارت لازم بر پخت نان با کیفیت در نانوایی‌ها و جلوگیری از هرگونه تخلف احتمالی از سوی صنف نانوایان گفت: کنترل و نظارت مستمر بر کیفیت آرد و فعالیت نانوایی‌ها و آموزش مهارت‌های لازم به نانوایان از ضروریات است.

 فرماندار شهرستان آران و بیدگل با اشاره به ۹۷ مورد بازرسی از نانوایی‌های این شهرستان در فروردین و اردیبهشت ماه سال‌جاری گفت: ساز و کار بازرسی از نانوایی‌‌ها توسط دستگاه‌های نظارت باید به گونه‌ای باشد که بازدیدها در بازه‌های زمانی کوتاهتر و پرتعدادتر انجام و رسیدگی به گزارشات تخلف و برخورد قاطع با متخلفان دراولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به تشکیل ۲۰ پرونده تخلف تعطیلی خودسرانه و کم فروشی نانوایی‌های شهرستان آران و بیدگل از ابتدای سال‌جاری تاکنون هشدار داد: با نانوایی‌هایی که گران‌فروشی، کم‌فروشی، تعطیلی خودسرانه و فروش آرد خارج از شبکه توزیع آرد را انجام دهند، برخورد قانونی می‌شود و از سهمیه ماهیانه آردشان کسر می‌شود.

وی بر ضرورت مشارکت جدی دستگاه‌های متولی به ویژه جهاد کشاورزی، صمت، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، مراکز بهداشت، اتحادیه نانوایان و بسیج اصناف تأکید و خاطرنشان کرد: نصب تابلو اطلاعات ضروری از قبیل ساعات کار و تعطیلی نانوایی‌ها، قیمت و وزن نان و شماره تماس رسیدگی به شکایات مردمی، در ورودی نانوایی‌ها و در معرض دید مشتریان یک ضرورت به شمار می رود و جهاد کشاورزی و اتاق اصناف، مسئولیت نظارت مستمر و برخورد قانونی با متخلفان را برعهده دارد.

رضایی با بیان اینکه در راستای نظارت حداکثری برکار نانوایان، در طول هفته و به خصوص روزهای جمعه، گروه بازرسی متشکل از دستگاه‌های ذیربط به بازرسی از نانوایی‌های بخش مرکزی و کویرات می‌پردازند، خاطرنشان کرد: با هر واحدی که تخطی کند و سلامت مردم را با خطر مواجه کند برخورد قانونی می‌شود.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل افزود: شهروندان در راستای تقویت مسئولیت اجتماعی خودشان، در صورت مشاهده هرگونه تخلف احتمالی از سوی نانوایان، موارد را به اداره جهاد کشاورزی،صنعت، معدن و تجارت، شبکه بهداشت و درمان،اتاق اصناف، تعزیرات و یا فرمانداری این شهرستان اطلاع دهند و یا شکایت خود را از طریق سامانه ۱۲۴ به گوش مسئولان برسانند.

مطالب مشابه
آئین گرامیداشت و قدردانی از اساتید و مدرسین مرکز علمی و کاربردی شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ شامگاه شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه و به مناسبت هفته‌ی معلم، طی مراسمی با حضور دکتر معینی منتخب مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی و علی‌اکبر رضایی فرماندار با اهدای لوح از اساتید و مدرسین مرکز علمی و کاربردی این شهرستان قدردانی شد. […]

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
راهکارهای مشارکت مردم در پروژه‌های آبخیزداری در کمیته منابع طبیعی قرارگاه تحقق شعار سال شهرستان آران و بیدگل بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ در نشستی با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار و جمعی از مسئولان؛ کمیته منابع طبیعی قرارگاه تحقق شعار سال با هدف شناسایی و ارزیابی پروژه‌های آبخیزداری و ارائه راهبرد و راهکار مناسب جهت توسعه آنها در مناطق مستعد کویر، در محل فرمانداری برگزار شد. توسعه و احیاء […]

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
"جمشید شیره" از شهرستان آران و بیدگل، کارگر نمونه بخش کشاورزی در سی‌و‌پنجمین جشنواره امتنان استان اصفهان شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ در سی‌و‌پنجمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان اصفهان؛ “جمشید شیره” از شرکت دشت کشاورزی محمدصالح شهر ابوزیدآباد شهرستان آران و بیدگل به عنوان کارگر نمونه بخش کشاورزی و مخترع دستگاه کنترل میزان مصرف ( کارت خوان آب مصرفی کشاورزان ) معرفی و […]

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
نحوه اجرای طرح احداث انرژی خورشیدی در کمیته انرژی قرارگاه تحقق شعار سال شهرستان آران و بیدگل بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ در راستای تحقق شعار سال و سیاست‌‌گذاری دولت سیزدهم مبنی بر تأمین برق از طریق نیروگاه‌های تجدید‌پذیر؛ کمیته انرژی قرارگاه تحقق شعار سال، صبح امروز با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار و جمعی از مسئولان برگزار و در جریان آن، آخرین وضعیت شهرستان در این حوزه مورد […]

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 3 =