شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۱:۳۰:۱۸
فرمانداری شهرستان آران و بیدگل

با حضور فرماندار شهرستان آران و بیدگل برگزار شد: نشست صمیمی ۲ تن از استادان برجسته علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی دکتر مهدخت بروجردی علوی و دکتر محمد مهدی فرقانی با تعدادی از مدیران روابط عمومی ادارات و خبرنگاران رسانه‌های جمعی شهرستان آران و بیدگل

فرماندار گفت: یکی از اصول تحقق حکمرانی خوب یا حکمرانی مطلوب، پاسخگویی حاکمان و مسئولان به افکار عمومی از طریق روابط‌عمومی‌ها و رسانه‌های جمعی است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری آران و بیدگل نشست صمیمی ۲ تن از استادان برجسته رشته علوم ارتباطات، روابط عمومی و خبرنگاری دانشگاه علامه طباطبایی، دکتر مهدخت بروجردی علوی و دکتر محمد مهدی فرقانی با تعدادی از مدیران روابط عمومی دستگاه‍‌های اجرایی و غیراجرایی و خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های جمعی شهرستان آران و بیدگل با […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری آران و بیدگل نشست صمیمی ۲ تن از استادان برجسته رشته علوم ارتباطات، روابط عمومی و خبرنگاری دانشگاه علامه طباطبایی، دکتر مهدخت بروجردی علوی و دکتر محمد مهدی فرقانی با تعدادی از مدیران روابط عمومی دستگاه‍‌های اجرایی و غیراجرایی و خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های جمعی شهرستان آران و بیدگل با حضور فرماندار و جمعی دیگر از مسئولان ادارات این شهرستان در فرمانداری برگزار شد.

دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل در این نشست گفت: روابط‌عمومی‌ها می‌توانند با اطلاع‌رسانی شفاف، به‌موقع و به‌هنگام از دستاوردهای دولت و نظام، هم پیام‌آور صلح و آرامش در جامعه باشند و هم با تاخیر در اطلاع‌رسانی، زمینه‌ساز ناآرامی، عدم اعتماد و بحران باشند.

وی یکی از اصول تحقق حکمرانی خوب یا حکمرانی مطلوب را پاسخگویی حاکمان و مسئولان به افکار عمومی از طریق روابط‌عمومی‌ها و رسانه‌های جمعی برشمرد و افزود: شفاف‌سازی و شفافیت در امور، روشنگری در جامعه و تنویر افکار و اذهان عمومی از وظایف روابط‌عمومی‌ها از یکسو و رسانه‌های جمعی و اجتماعی از سوی دیگر است.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل به جایگاه مهم و تاثیرگذار کارگزاران شاغل در روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی و غیراجرایی و نیز عکاسان، تصویربرداران و خبرنگاران رسانه‌های جمعی و رسانه‌های اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: اشتغال در روابط‌عمومی‌ها و خبرنگاری در ایران، کاری تزیینی، ویترینی و نمایشی نیست و از طرف دیگر یک عنوان و جایگاه صِرف در یک دستگاه اجرایی و غیراجرایی نیست.

وی گفت: اشتغال در روابط عمومی‌ها و رسانه‌های جمعی و اجتماعی محلی برای انجام امور حرفه‌ای، کارشناسی و تخصصی در حوزه اطلاع‌رسانی و تبلیغات است.

وی اضافه کرد: روابط عمومی‌ها باید با استفاده از زبان و ادبیات وحدت‌آفرین و امیدآفرین در افزایش همدلی‌ها و هم‌زبانی‌ها بین مردم از یک طرف و دولت و مسئولان از طرف دیگر تلاش کنند و برانگیزنده حس امیدواری مردم نسبت به آینده باشند.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل، مطالبه‌گری و پیگیری خبرنگاران از طرف افکار عمومی را ستودنی برشمرد و پاسخگویی مسئولان را هم خوب عنوان کرد.

وی قدرت تشخیص مشکلات از یکسو و توانمندی برای حل مشکلات از سوی دیگر را از وظایف مهم کارگزاران شاغل روابط‌عمومی‌ در دستگاه‌های اجرایی و غیراجرایی برشمرد و افزود: روابط‌عمومی‌ دستگاه‌های اجرایی و غیراجرایی برای موفقیت در حوزه کاری خود باید مثل واحدهای صنعتی که مجهز به واحدهای تحقیق و توسعه موسوم به R&D هستند، باشند و بتوانند در ارتقای شاخص‌های توسعه‌ای و ماموریتی خودشان، در بخش‌های مختلف، تاثیرگذاری کنند.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل در پایان این نشست صمیمی، از زوج موفق علوم ارتباطات دکتر محمد مهدی فرقانی و دکتر مهدخت بروجردی علوی تقدیر کرد.

گفتنی است دکتر محمد مهدی فرقانی رئیس سابق دانشکده علوم ارتباطلت دانشگاه علامه طباطبایی و دکتر مهدخت بروجردی علوی استاد برجسته رشته علوم ارتباطات نیز پاسخگوی سوالات کارگزاران شاغل در روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی و غیراجرایی از یک طرف و اصحاب رسانه‌های جمعی و اجتماعی از طرف دیگر بودند.

 روابط عمومی‌ها و خبرنگاران

برچسب ها :
مطالب مشابه
مجمع عمومی شركت تعاونی دهياری‌های شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ جلسه مجمع عمومی شرکت تعاونی دهیاریهای شهرستان آران و بیدگل با حضور فرماندار، دادستان عمومی و انقلاب، مشاور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، بخشداران، دهیاران و روسای شورای اسلامی روستاها و جمعی از مسئولان شهرستان، شامگاه چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه برگزار شد. فرماندار شهرستان آران […]

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ یادواره شهدای کارگر و معلم شهرستان آران و بیدگل با عنوان “شب های پرستاره” شامگاه چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه، با حضور مسئولان، روحانیون معزز، خانواده معظم شهدا، ایثارگران و اقشار مختلف مردم در گلزار شهدای حرم مطهر حضرت هلال‌بن‌علی(ع)برگزار شد. سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین میر علی‌اکبری از راویان […]

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
طی مراسمی «محمدرضا توسلی‌نژاد» به عنوان سرپرست اداره تعاون روستایی شهرستان آران و بیدگل منصوب شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ صبح امروز پنج‌شنبه، آیین تکریم و معارفه سرپرست اداره تعاون روستایی شهرستان آران و بیدگل با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار، محسن حاج‌عابدی مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در محل سالن ۴دی فرمانداری برگزار شد. در این آیین از […]

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
فرماندار شهرستان آران و بیدگل با صدور پیامی فرارسیدن روز معلم را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ علی‌اکبر رضایی با صدور پیامی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهیدمرتضی مطهری، ۱۲ اردیبهشت‌ماه؛ روز بزرگداشت مقام معلم را به معلمان پرتلاش و ایثارگر شهرستان تبریک گفت. متن پیام علی‌اکبر رضایی به شرح ذیل است: بسم الله الرحمن الرحیم یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَالَّذِینَ […]

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 15 =