جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۴:۱۱:۳۸
فرمانداری شهرستان آران و بیدگل

آیین تکریم محسن تاج‌افروز و معارفه امیرحسین رزاقی رئیس دادگستری شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

عدالت‌گستری از مولفه‌های اصلی تحقق حکمرانی خوب، مطلوب و جهادی محسوب می‌شود ولازمه حکمرانی خوب در جامعه اسلامی، رساندن حق به حق‌دار است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل در آیین تکریم محسن تاج‌افروز و معارفه امیرحسین رزاقی رئیس دادگستری این شهرستان گفت: عدالت‌گستری از مولفه‌های اصلی تحقق حکمرانی خوب، مطلوب و جهادی محسوب می‌شود ولازمه حکمرانی خوب در جامعه اسلامی، رساندن حق به حق‌دار است. وی […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل در آیین تکریم محسن تاج‌افروز و معارفه امیرحسین رزاقی رئیس دادگستری این شهرستان گفت: عدالت‌گستری از مولفه‌های اصلی تحقق حکمرانی خوب، مطلوب و جهادی محسوب می‌شود ولازمه حکمرانی خوب در جامعه اسلامی، رساندن حق به حق‌دار است.

وی ماموریت اصلی دستگاه‌های قضایی را رساندن حق به حق‌داران عنوان کرد و افزود: نقش قوه قضاییه و دادگستری‌ها در توسعه و پیشرفت کشور نیز بسیار مهم بوده و است.

دکتر بایبوردی خاطرنشان کرد: نقش قوه قضاییه و دادگستری‌ها در حفظ و احقاق حقوق مردم، اجرای عدالت و توسعه و ترویج آن، توسعه و گسترش آزادی‌های مشروع و حل و فصل دعاوی مهم ارزیابی می‌شود.

وی افزود: صیانت از حاکمیت، صیانت از جان و ناموس و مال مردم، صیانت از منافع ملی، صیانت از ارزشهای ملی و بسترسازی برای توسعه پایدار ایران عزیز از ماموریت‌های مهم قوه دستگاه قضا است.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل تصریح کرد: دستگاه قضا به خوبی می‌داند که حمایت از فعالان اقتصادی و توسعه کسب و کارها و حمایت از سرمایه‌گذاران، بهبود فضاهای کسب و کار و استقرار نظم عمومی و امنیت، زمینه‌های پیشرفت و توسعه کشور را فراهم می‌کند.

وی عملیاتی شدن «شعار مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر دشمنان ملت ایران» را ایجاد اشتغال و کسب و کار، تولید ثروت و توزیع عادلانه ثروت و همچنین تولید منزلت برای عموم مردم ایران برشمرد و خاطرنشان کرد: قوه قضاییه و دادگستری‌ها هم در استمرار تولید و اشتغال‌، تولید ثروت و منزلت عمومی مردم نقش غیرمستقیمی دارند.

دکتر بایبوردی تصریح کرد: قضات دادگاه‌ها با اجرای عدالت و احقاق حقوق عامه مردم، نقش مهمی در تولید منزلت و شخصیت مردم از یکطرف و افزایش رضایتمندی شهروندان از طرف دیگر ایفا می‌کنند.

وی در ادامه به نقش مهم قوه قضاییه و دادگستری‌ها در پیشگیری از بزهکاری‌ها، ناهنجاری‌ها، انحرافات و آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: تحقق حقوق شهروندی، پیشگیری از پیدایش فساد، پیشگیری از ایجاد شکاف اجتماعی و تقویت روابط بین مردم و دولت توسط دستگاه قضا مهم تلقی می‌شود.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل گفت: قوه قضاییه و دادگستری‌ها به طور عام و فردی که به عنوان قاضی و یا کارمند در دستگاه قضا کار می‌کند، باید بداند و البته که می‌داند قضاوت فقط یک جایگاه یا یک عنوان صرف نیست بلکه جایگاهی برای انجام کارهای تخصصی، حرفه‌ای و کارشناسی است.

وی تصریح کرد: قوه قضاییه و دادگستری‌ها می‌دانند که صندلی قضاوت، صندلی کام‌جویی از عنوان و جایگاه و مسئولیت نیست، بلکه بالعکس صندلی دوندگی برای ملت و رساندن حق به حق‌دار و توسعه عدالت است.

دکتر بایبوردی به نقش مهم اعتمادسازی و بازآفرینی اعتماد توسط قضات و کارکنان دادگستری اشاره کرد و گفت: نقش قوه قضاییه و قضات دادگاه‌ها فرصت‌سازی برای پیشرفت، اعتمادسازی، دادیاری و توسعه‌سازی است نه فرصت‌سوزی، اعتمادسوزی، دادسوزی و توسعه‌سوزی.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل در پایان این آیین که با حضور رئیس کل دادگستری استان اصفهان، امام جمعه آران و بیدگل، اعضای شورای تامین، مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی و جمعی از قضات و کارکنان دادگستری‌ این شهرستان برگزار شد، با اهدای لوحی از خدمات چندین ساله محسن تاج‌افروز تقدیر کرد.

گفتنی است در این آیین ، امیرحسین رزاقی به عنوان رئیس دادگستری شهرستان آران و بیدگل معرفی شد.

برچسب ها :
مطالب مشابه
مجمع عمومی شركت تعاونی دهياری‌های شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ جلسه مجمع عمومی شرکت تعاونی دهیاریهای شهرستان آران و بیدگل با حضور فرماندار، دادستان عمومی و انقلاب، مشاور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، بخشداران، دهیاران و روسای شورای اسلامی روستاها و جمعی از مسئولان شهرستان، شامگاه چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه برگزار شد. فرماندار شهرستان آران […]

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ یادواره شهدای کارگر و معلم شهرستان آران و بیدگل با عنوان “شب های پرستاره” شامگاه چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه، با حضور مسئولان، روحانیون معزز، خانواده معظم شهدا، ایثارگران و اقشار مختلف مردم در گلزار شهدای حرم مطهر حضرت هلال‌بن‌علی(ع)برگزار شد. سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین میر علی‌اکبری از راویان […]

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
طی مراسمی «محمدرضا توسلی‌نژاد» به عنوان سرپرست اداره تعاون روستایی شهرستان آران و بیدگل منصوب شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ صبح امروز پنج‌شنبه، آیین تکریم و معارفه سرپرست اداره تعاون روستایی شهرستان آران و بیدگل با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار، محسن حاج‌عابدی مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در محل سالن ۴دی فرمانداری برگزار شد. در این آیین از […]

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
فرماندار شهرستان آران و بیدگل با صدور پیامی فرارسیدن روز معلم را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ علی‌اکبر رضایی با صدور پیامی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهیدمرتضی مطهری، ۱۲ اردیبهشت‌ماه؛ روز بزرگداشت مقام معلم را به معلمان پرتلاش و ایثارگر شهرستان تبریک گفت. متن پیام علی‌اکبر رضایی به شرح ذیل است: بسم الله الرحمن الرحیم یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَالَّذِینَ […]

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + چهارده =