جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۹:۴۲:۴۹
فرمانداری شهرستان آران و بیدگل

زیربنای کتابخانه‌های عمومی در شهرستان آران و بیدگل ۳۵۰۰ مترمربع است

هر جامعه‌ای برای توسعه و تعالی و پیشرفت باید در ترویج و اشاعه فرهنگ کتابخوانی بکوشد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری آران و بیدگل دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی با صدور پیامی از خدمات رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی این شهرستان تقدیر و با تبریک این هفته به وی و کتابداران، بر ارتقای سرانه مطالعه مردم تاکید کرد. وی در این پیام آورده […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری آران و بیدگل دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی با صدور پیامی از خدمات رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی این شهرستان تقدیر و با تبریک این هفته به وی و کتابداران، بر ارتقای سرانه مطالعه مردم تاکید کرد.

وی در این پیام آورده است: کتابخانه‌ها ابزارهای دانایی و کتابداران از عاملان دانایی و حاملان توانایی به حساب می‌آیند.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل بر ضرورت فرهنگ‌سازی بیشتر جهت علاقمند کردن نوجوانان و جوانان به کتاب و کتابخوانی تاکید و خاطرنشان کرده است: در کنار توسعه شهرستان آران و بیدگل و شهرسازی، نیازمند انسان‌سازی و تقویت روح بلند انسان‌ها از طریق کتاب و کتابخوانی نیز هستیم.

وی راه‌اندازی اتوبوس سیار کتاب در شهرها و روستاهای شهرستان آران و بیدگل را در جبران کمبود فضای کتابخانه و ترغیب و ترویج فرهنگ کتابخوانی به‌خصوص برای نوجوانان و جوانان اثرگذار خوانده و آورده است: برای اینکه افراد پرسشگر، مطالبه‌گر و پژوهش‌گری در این شهرستان داشته باشیم و از حالت شنیداری به حالت تحلیلی و مطالبه‌گری تبدیل شویم، ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز است.

وی در ادامه اضافه کرده است: شیوع بیماری کرونا، نه تنها نتوانسته مانع از کتابخوانی عمومی مردم شود؛ بلکه افزایش کتابخوانی مردم را زمینه‌سازی کرده و کتابخوانی الکترونیک نیز در شهرستان آران و بیدگل با استقبال خوبی مواجه شده است.

دکتر بایبوردی اذعان داشت: هر جامعه‌ای برای توسعه و تعالی و پیشرفت باید در ترویج و اشاعه فرهنگ کتابخوانی بکوشد و نقش کتابخانه‌ها نیز در انتقال علوم به افراد، بسیار سازنده است.

وی کتابخانه را به‌ عنوان کانون و اتاق فکر و اندیشه صاحب‌نظران نام برده و آورده است: کتابخانه می‌تواند بالندگی و شکوفایی استعدادهای دانش‏ آموزان و دانشجویان را به ارمغان آورده و درنتیجه به تولید اندیشه، دانش و رشد فرهنگ مطالعاتی جامعه منجر شود.

وی به راه‌های علاقمند کردن کودکان، نوجوانان، جوانان و دیگر اقشار مردم برای اهدای کتاب به یکدیگر اشاره کرده و آورده است: می‌توان با راه‌اندازی پویش اهدای یک کتاب از سوی شهروندان به یک کتابخانه، زمینه‌های تکمیل مخزن کتابخانه‌ها را فراهم کرد.

فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان آران و بیدگل به ۹ باب کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: زیربنای کتابخانه های عمومی در شهرستان آران و بیدگل ۳۵۰۰ مترمربع است.

گفتنی است ۲۴ آبان لغایت اول آذر ماه به عنوان هفته کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است.

برچسب ها :
مطالب مشابه
مجمع عمومی شركت تعاونی دهياری‌های شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ جلسه مجمع عمومی شرکت تعاونی دهیاریهای شهرستان آران و بیدگل با حضور فرماندار، دادستان عمومی و انقلاب، مشاور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، بخشداران، دهیاران و روسای شورای اسلامی روستاها و جمعی از مسئولان شهرستان، شامگاه چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه برگزار شد. فرماندار شهرستان آران […]

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ یادواره شهدای کارگر و معلم شهرستان آران و بیدگل با عنوان “شب های پرستاره” شامگاه چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه، با حضور مسئولان، روحانیون معزز، خانواده معظم شهدا، ایثارگران و اقشار مختلف مردم در گلزار شهدای حرم مطهر حضرت هلال‌بن‌علی(ع)برگزار شد. سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین میر علی‌اکبری از راویان […]

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
طی مراسمی «محمدرضا توسلی‌نژاد» به عنوان سرپرست اداره تعاون روستایی شهرستان آران و بیدگل منصوب شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ صبح امروز پنج‌شنبه، آیین تکریم و معارفه سرپرست اداره تعاون روستایی شهرستان آران و بیدگل با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار، محسن حاج‌عابدی مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در محل سالن ۴دی فرمانداری برگزار شد. در این آیین از […]

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
فرماندار شهرستان آران و بیدگل با صدور پیامی فرارسیدن روز معلم را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ علی‌اکبر رضایی با صدور پیامی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهیدمرتضی مطهری، ۱۲ اردیبهشت‌ماه؛ روز بزرگداشت مقام معلم را به معلمان پرتلاش و ایثارگر شهرستان تبریک گفت. متن پیام علی‌اکبر رضایی به شرح ذیل است: بسم الله الرحمن الرحیم یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَالَّذِینَ […]

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =