جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۳:۴۴:۱۴
فرمانداری شهرستان آران و بیدگل

فرماندار:دانشجوی ایرانی باید دانش‌پژوه، پرسشگر، مطالبه‌گر، تلاشگر، خلاق، مبتکر، نوآور و مستقل باشد

فرماندار شهرستان آران و بیدگل در پیامی روز دانشجو را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل با صدور پیامی ۱۶ آذر ماه؛ روز دانشجو را به بیش از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از دانشجویان ایران اسلامی به خصوص دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های پیام نور، جامع علمی کاربردی، آزاد اسلامی، فرهنگیان […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل با صدور پیامی ۱۶ آذر ماه؛ روز دانشجو را به بیش از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از دانشجویان ایران اسلامی به خصوص دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های پیام نور، جامع علمی کاربردی، آزاد اسلامی، فرهنگیان و پردیس علوم پزشکی این شهرستان تبریک گفت.

وی در این پیام با گرامیداشت نام و یاد شهدای دانشجوی ۱۶ آذر ماه آورده است: نقش دانشجو و دانشگاه در توسعه همه‌جانبه و پایدار ایران عزیز ما در کنار دیگر اقشار و کارگزاران نظام مهم، تاثیرگذار و کلیدی بوده است.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل نقش دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه را در شناسایی نقاط قوت و ضعف بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی کشور برجسته‌تر از دیگر نهادها خوانده و افزوده است: دستیابی و تحقق آرمان‌های متعالی نظام آموزش عالی کشور و احیای تمدن عظیم اسلامی، حضور سازنده، فعال و پیشرو در میان ملت‌ها در گرو پیشرفت همه‌جانبه در علم، پژوهش، فناوری و نوآوری است که دانشجویان با درکی هوشمندانه از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود توانسته‌اند و می‌توانند گام‌های مناسبی بردارند.

وی با بیان اینکه دانشجوی ایرانی باید دانش‌پژوه، پرسشگر، مطالبه‌گر، تلاشگر، خلاق، مبتکر، نوآور، مستقل و انقلابی باشد، آورده است: باید پرسشگری و مطالبه‌گری دانشجویان برای کشور سودمند، ثمربخش و نتیجه‌بخش باشد و دانشجو و دانشگاه، امیدآفرینی را به بخش‌های مختلف جامعه تزریق کند.

دکتر بایبوردی ادامه داد: یکی از ضعف‌های نظام آموزشی عالی شهرستان آران و بیدگل عدم ارتباط دانشجو و دانشگاه با بدنه جامعه و بخش‌های مختلف جامعه از صنعت فرش ماشینی تا صنعت توریسم و گردشگری، کشاورزی و مباحث فرهنگی و اجتماعی است.

وی نقش دانشجویان و دانشگاه را در تولید علم و فناوری مهم برشمرده و آورده است: باید نهاد دانشگاه، «علم را به پژوهش»، «پژوهش را به ایده» و «ایده را به محصول» و با «تجاری سازی محصول» تولید ثروت کند.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل ادامه داد: با تلاش دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و فناوری و نیز بخش‌های مختلف جامعه، «نظام دانایی» باید به «نظام دارایی» تبدیل شود؛ یعنی از علم، تولید ثروت، عزت، منزلت، اعتبار و اعتماد به نفس زایش شود.

وی یادآور شد: دانشجو باید در کنار علم‌اندوزی، دانش‌اندوزی و تولید علم، تولید و ترویج فرهنگ «خواستن، توانستن است» را تمرین کند و بیاموزد.

دکتر بایبوردی دراین پیام، «اندیشه اقتدار ملی» از طریق «اعتلای علمی» را امکانپذیر دانسته و افزوده است: دانشجو باید فرصت‌سازی و امید آفرینی کند نه فرصت‌سوزی و یأس‌آفرینی.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل در خاتمه این پیام آورده است: امیدوارم با استعانت از الطاف الهی بتوانیم گام‌های مستحکم و موثرتری در ارتقای جایگاه علم، پژوهش و فناوری شهرستان آران و بیدگل و کشور برداریم و در آینده ای نزدیک شاهد قرار گرفتن ایران عزیز در میان کشورهای برتر جهان از نظر علم و دانش، فناوری و نوآوری باشیم.

 

مطالب مشابه
مجمع عمومی شركت تعاونی دهياری‌های شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ جلسه مجمع عمومی شرکت تعاونی دهیاریهای شهرستان آران و بیدگل با حضور فرماندار، دادستان عمومی و انقلاب، مشاور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، بخشداران، دهیاران و روسای شورای اسلامی روستاها و جمعی از مسئولان شهرستان، شامگاه چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه برگزار شد. فرماندار شهرستان آران […]

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ یادواره شهدای کارگر و معلم شهرستان آران و بیدگل با عنوان “شب های پرستاره” شامگاه چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه، با حضور مسئولان، روحانیون معزز، خانواده معظم شهدا، ایثارگران و اقشار مختلف مردم در گلزار شهدای حرم مطهر حضرت هلال‌بن‌علی(ع)برگزار شد. سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین میر علی‌اکبری از راویان […]

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
طی مراسمی «محمدرضا توسلی‌نژاد» به عنوان سرپرست اداره تعاون روستایی شهرستان آران و بیدگل منصوب شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ صبح امروز پنج‌شنبه، آیین تکریم و معارفه سرپرست اداره تعاون روستایی شهرستان آران و بیدگل با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار، محسن حاج‌عابدی مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در محل سالن ۴دی فرمانداری برگزار شد. در این آیین از […]

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
فرماندار شهرستان آران و بیدگل با صدور پیامی فرارسیدن روز معلم را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ علی‌اکبر رضایی با صدور پیامی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهیدمرتضی مطهری، ۱۲ اردیبهشت‌ماه؛ روز بزرگداشت مقام معلم را به معلمان پرتلاش و ایثارگر شهرستان تبریک گفت. متن پیام علی‌اکبر رضایی به شرح ذیل است: بسم الله الرحمن الرحیم یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَالَّذِینَ […]

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =