جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۲:۵۰:۳۰
فرمانداری شهرستان آران و بیدگل

هدف اصلی مناسب‌سازی محیط‌های شهری و روستایی، دستیابی افراد معلول به تساوی فرصت‌ها و ایجاد «اجتماعی بدون موانع برای همگان» است

باید هر پروژه عمرانی و اداری فقط با «پیوست مناسب‌سازی» اجرایی شود

به گزارش روابط عمومی فرمانداری آران و بیدگل دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل در نشست مناسب‌سازی معابر معلولان و جانبازان گفت: جهت دسترسی راحت و آسان معلولان جسمی- حرکتی، جانبازان و سالمندان این شهرستان به ساختمان‌های اداری، آموزشی، تجاری، درمانی و درمانگاهی مناسب‌سازی ورود و خروج ضرورت دارد. وی با اشاره به […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری آران و بیدگل دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل در نشست مناسب‌سازی معابر معلولان و جانبازان گفت: جهت دسترسی راحت و آسان معلولان جسمی- حرکتی، جانبازان و سالمندان این شهرستان به ساختمان‌های اداری، آموزشی، تجاری، درمانی و درمانگاهی مناسب‌سازی ورود و خروج ضرورت دارد.

وی با اشاره به ۱۳۵۱ جانباز، ۱۲ هزار و ۳۴۱ سالمند و ۲۰۰۰ تن از شهروندان تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان آران و بیدگل که بیش از ۳۰۰ تن از آنان را ویلچرسوار تشکیل می دهد، گفت: دستگاه‌های اجرایی و غیراجرایی این شهرستان موظفند برای افراد معلول و جانبازی که از ویلچر استفاده می‌کنند و قصد تردد به ادارات یا مراکز خدمت‌رسان را دارند، مناسب‌سازی معبر انجام دهند.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل تاکید کرد: مدیران ادارات و دستگاه‌های اجرایی این شهرستان باید نسبت به مناسب سازی معابر و ساختمان های خود اقدام کنند که در صورت عدم اجرای مناسب‌‌سازی برای تردد معلولان و جانبازان، نه تنها حقوق شهروندی آنان را مخدوش می کنند بلکه در صورت وقوع حادثه‌ای در تردد برای این افراد، مسئولیت ناشی از ترک فعل مناسب‌سازی، مشمول حال مدیر، مهندس یا طراح متخلف نیز می شود.

وی اذعان داشت: میزان انطباق معابر شهری و روستایی با نیازهای جامعه جانبازان و معلولان فاصله زیادی دارد.

دکتر بایبوردی با اشاره به اینکه نباید از نقش مدیران دستگاه‌های اجرایی و غیراجرایی از یک سو و نیز نقش مهندس و طراحان مبلمان شهری، روستایی و ساختمان‌ها از سوی دیگر در مناسب‌سازی برای معلولان غافل شویم، افزود: با مناسب‌سازی معابر شهری و روستایی می‌توانیم زمینه‌های استقلال نسبی و تنها و بدون همراه بیرون از خانه آمدن برای معلولان را فراهم کنیم و از این طریق به شکوفایی فردی و خودشکوفایی آنان کمک کنیم.

وی هدف اصلی از مناسب‌سازی محیط‌های شهری و روستایی را، دستیابی افراد معلول به «تساوی فرصت‌ها» و ایجاد «اجتماعی بانشاط بدون موانع برای همگان» عنوان کرد.

دکتر بایبوردی بیان داشت: تحقق حکمرانی خوب و مطلوب در حوزه بهینه زیستن، با مناسب‌سازی معابر شهری و روستایی در عرصه بهزیستی برای افراد معلول و جانباز فراهم می‌شود.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل خود را حامی حقوق معلولان و جانبازان دانست و افزود: فرمانداری برای اجرایی شدن حقوق معلولان در شهرستان از هر برنامه‌ای حمایت حداکثری می‌کند.

وی با بیان اینکه یک فرد کم‌توان، ناتوان، معلول یا جانباز از حقوق اجتماعی مساوی با دیگر شهروندان برخوردار است، افزود: احداث و ساخت مراکز اداری و همچنین معابر شهری و روستایی و هرگونه پروژه عمرانی، پارک و فضای سبز باید «پیوست مناسب‌سازی» را به همراه داشته باشد.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل تأکید کرد: برای ساختن شهرها و روستاهای استاندارد و مناسب برای تردد معلولان و جانبازان نیازمند بهره‌گیری از تجارب «روانشناسان» و به خصوص « روانشناسان شهری و روستائی از منظر ساختمان سازی» هستیم.

وی افزود: با برنامه‌ریزی شهری و روستایی می‌توانیم غول شکست‌ناپذیر مناسب‌سازی معابر را برای معلولان و ناتوانان بشکنیم که می‌شکنیم.

مناسب سازی ادارات

برچسب ها :
مطالب مشابه
با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار، نخستین نشست کارشناسان و نمایندگان حقوقی دستگاه‌های اجرایی شهرستان به‌منظور تقویت جایگاه سرمایه‌های حقوقی و نظارت بر عملکرد واحدهای حقوقی دستگاه‌ها» در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ علی‌اکبر رضایی در این نشست با تأکید بر نقش مهم کارشناسان و نمایندگان حقوقی ادارات و دستگاه‌های اجرایی در دفاع از حقوق بیت‌المال، گفت: نمایندگان حقوقی ادارات وظیفه دارند در عین رعایت مرّ قانون، مانع از تضییع حقوق ارباب رجوع در مراجعه به دستگاه‌های اجرایی شوند. […]

۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صبح امروز (دوشنبه ۳ اردیبهشت‌ماه)، شماری از شهروندان آران و بیدگل در قالب ملاقات مردمی با فرماندار این شهرستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ این ملاقات‌ها با هدف تکریم ارباب رجوع برگزار شد و مردم شهرستان آران و بیدگل در دیدار چهره به چهره با علی‌اکبر رضایی فرماندار این شهرستان به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند. مردم شهرستان آران و بیدگل برای هماهنگی و تعیین وقت قبلی می‌توانند با […]

۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان در سال ۱۴۰۳ با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار و اعضای این شورا در محل سالن جلسات اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد. این نشست به منظور هماهنگی برگزاری امتحانات نهایی دوره دوم متوسطه و پایه نهم دوره […]

۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
فرماندار شهرستان آران و بیدگل با صدور پیامی سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان شجره طیبه برخاسته از نهضت اسلامی حضرت امام خمینی(ره) را به فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه این شهرستان تبریک گفت.

  به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ متن پیام علی‌اکبر رضایی به شرح ذیل است؛ وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّهٍ وَ مِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ   «سوره مبارکه الأنفال آیه ۶۰»   برادر ارجمند جناب سرهنگ ابوالفضل حسین‌دوست فرمانده محترم ناحیه مقاومت بسیج شهرستان آران و بیدگل با درود و صلوات بر […]

۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =