شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
۰۹:۱۹:۵۹
فرمانداری شهرستان آران و بیدگل

شهرداری‌ها بازوان پرتوان اجرایی کشورند

آیین تکریم و معارفه شهرداران آران و بیدگل و ابوزیدآباد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری آران و بیدگل دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل در نشست شورای اداری این شهرستان و معارفه شهرداران آران و بیدگل و ابوزیدآباد گفت: «شهردار» فقط یک عنوان و «شهرداری» فقط یک جایگاه نیست، بلکه شهرداری به عنوان بازوان پرتوان اجرایی کشور، محلی برای انجام امورات حرفه‌ای، تخصصی […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری آران و بیدگل دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل در نشست شورای اداری این شهرستان و معارفه شهرداران آران و بیدگل و ابوزیدآباد گفت: «شهردار» فقط یک عنوان و «شهرداری» فقط یک جایگاه نیست، بلکه شهرداری به عنوان بازوان پرتوان اجرایی کشور، محلی برای انجام امورات حرفه‌ای، تخصصی و کارشناسی برای مردم و شهروندان است.

وی با بیان اینکه اشتغال در شهرداری‌ها، ادارات و دیگر دستگاه‌های اجرایی، یک کار نمایشی و تزئینی نیست، افزود: صندلی مدیریت در شهرستان آران و بیدگل، صندلی کام‌جویی از مسئولیت و جایگاه نیست؛ بلکه صندلی دوندگی برای مردم و شهروندان است.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل اظهار داشت: مسئولان با خدمت‌‎رسانی به مردم می‌توانند ضمن افزایش رضایتمندی شهروندان و تقویت حقوق شهروندی در بازآفرینی اعتماد و تحقق «حکمرانی خوب و مطلوب» گام‌های موثرتری بردارند.

دکتر بایبوردی تأکید کرد: شهرداران شهرهای آران و بیدگل، نوش‌آباد، سفیدشهر و ابوزیدآباد باید ضمن نظارت دقیق بر ساخت و سازهای مجاز و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در تقویت اقتصاد شهرهای خود فکرهای اساسی بکنند.

وی ادامه داد: شهرداران شهرستان آران و بیدگل باید بدانند «اقتصاد پویای شهری» یعنی اینکه بند ناف بودجه شهر و مدیریت شهری باید از بندناف مالیات بر ارزش افزوده و نفت جدا شود.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل اظهار داشت: شهرداران باید شهرساز، فرصت‌ساز و شهریار باشند نه اینکه شرسازی، فرصت‌سوزی و شهرسوزی بکنند و خدای ناکرده باری برای مردم شهر باشند.

وی خاطرنشان کرد: شهرداران امروز برای رفع مشکلات شهرها باید مثل مهندسان عمل‌کنند یعنی اینکه یا «راهی بسازند» یا «راهی بیابند».

وی در ادامه نشست شورای اداری شهرستان آران و بیدگل تاکید کرد: شهرداران و مدیران این شهرستان باید مهارکننده بحران‌ها و ناآرامی‌های شهری باشند و ابزاری برای تولید بحران‌ها و ناآرامی‌های شهری نشوند.

دکتر بایبوردی شفافیت در عملکرد و پاسخگویی به شهروندان از طریق خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های جمعی و فعالان شبکه‌های اجتماعی را از جمله وظایف شهرداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان آران و بیدگل نام برد و افزود: از جمله نهادها و موسسات عمومی که با آن می‌توانیم به حکمرانی «خوب، مطلوب و جهادی» برسیم، شهرداری‌ها هستند.

وی با بیان اینکه حدود ۳۰۰ ماموریت و وظیفه اجرایی بر عهده شهرداران است، گفت: شهرداران در تولید شهرهای زیبا، ایمن و امن نقش‌آفرینان اصلی‌اند.

فرماندار و نماینده عالی دولت در شهرستان آران و بیدگل تاکید کرد: شهرداران باید گوشه‌چشمی به ساخت و سازهای غیرمجاز هم داشته باشند و با نظارت‌های دقیق بر ساخت و سازهای مجاز در دستیابی شتاب‌زای شهرهای این شهرستان به شاخص‌های شهرهای توسعه‌یافته، هوشمند، سالم و زیبا بکوشند.

وی افزود: شهرداران شهرستان آران و بیدگل باید مجهز به واحدهای تحقیق و توسعه موسوم بهR&D در صنعت باشند تا بتوانند در انجام ماموریت‌ها و نیز ایجاد کسب و کارهای جدید اثرگذاری کنند.

دکتر بایبوردی در ادامه نشست شورای اداری، شهرستان آران و بیدگل را «پیشتاز و پیش‌قراول عرصه‌های» ایثار و شهادت نام برد و افزود: شهرستان آران و بیدگل «مرکز اکوسیستم کارآفرینی و فناوری فرش ماشینی و زیست‌بوم گردشگری کویر و نمک ایران»، «پایتخت دانش‌بنیان و قطب اول تولید فرش ماشینی در کشور» است و باید شهرداران در مناسب‌سازی شهری برپایه اصول شهرسازی مدرن و هوشمند و نیز توجه بیشتر به ظرفیت‌های گردشگری برنامه‌ریزی کنند.

گفتنی است در نشست شورای اداری شهرستان آران و بیدگل که به ریاست فرماندار شهرستان آران و بیدگل و با حضور مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان، امام جمعه آران و بیدگل، نماینده ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در شهرستان‌های مردم کاشان و آران و بیدگل و جمعی از مسئولان این شهرستان برگزار شد از خدمات احسان کوزه‌گر و محمدحسین فائض‌پور قدردانی و محسن صانعی به عنوان شهردار آران و بیدگل معرفی شد.

همچنین محسن قندی به عنوان شهردار جدید ابوزیدآباد معرفی و از خدمات رضا اسماعیل‌زاده تقدیر شد.

برچسب ها :
مطالب مشابه
مجمع عمومی شركت تعاونی دهياری‌های شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ جلسه مجمع عمومی شرکت تعاونی دهیاریهای شهرستان آران و بیدگل با حضور فرماندار، دادستان عمومی و انقلاب، مشاور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، بخشداران، دهیاران و روسای شورای اسلامی روستاها و جمعی از مسئولان شهرستان، شامگاه چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه برگزار شد. فرماندار شهرستان آران […]

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ یادواره شهدای کارگر و معلم شهرستان آران و بیدگل با عنوان “شب های پرستاره” شامگاه چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه، با حضور مسئولان، روحانیون معزز، خانواده معظم شهدا، ایثارگران و اقشار مختلف مردم در گلزار شهدای حرم مطهر حضرت هلال‌بن‌علی(ع)برگزار شد. سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین میر علی‌اکبری از راویان […]

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
طی مراسمی «محمدرضا توسلی‌نژاد» به عنوان سرپرست اداره تعاون روستایی شهرستان آران و بیدگل منصوب شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ صبح امروز پنج‌شنبه، آیین تکریم و معارفه سرپرست اداره تعاون روستایی شهرستان آران و بیدگل با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار، محسن حاج‌عابدی مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در محل سالن ۴دی فرمانداری برگزار شد. در این آیین از […]

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
فرماندار شهرستان آران و بیدگل با صدور پیامی فرارسیدن روز معلم را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ علی‌اکبر رضایی با صدور پیامی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهیدمرتضی مطهری، ۱۲ اردیبهشت‌ماه؛ روز بزرگداشت مقام معلم را به معلمان پرتلاش و ایثارگر شهرستان تبریک گفت. متن پیام علی‌اکبر رضایی به شرح ذیل است: بسم الله الرحمن الرحیم یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَالَّذِینَ […]

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =