پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
۰۵:۲۷:۱۵
فرمانداری شهرستان آران و بیدگل

آغاز پیش ثبت‌نام غیر حضوری متقاضیان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

پیش ثبت‌نام غیر حضوری متقاضیان داوطلبی نمایندگی مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور از امروز در آغاز شد.

بر اساس قانون جدید انتخابات، پیش ثبت‌نام غیرحضوری متقاضیان داوطلبی نمایندگی مجلس شورای اسلامی از امروز دوشنبه ۱۶ مرداد آغاز و تا روز یکشنبه ۲۲ مرداد ماه ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت. متقاضیان می‌توانند تا ۲۲مرداد با مراجعه به تارنمای وزارت کشور به نشانی keshvar.moi.ir برای پیش ثبت‌نام اقدام کنند.   عدم اقدام در موعد تعیین […]

بر اساس قانون جدید انتخابات، پیش ثبت‌نام غیرحضوری متقاضیان داوطلبی نمایندگی مجلس شورای اسلامی از امروز دوشنبه ۱۶ مرداد آغاز و تا روز یکشنبه ۲۲ مرداد ماه ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

متقاضیان می‌توانند تا ۲۲مرداد با مراجعه به تارنمای وزارت کشور به نشانی keshvar.moi.ir برای پیش ثبت‌نام اقدام کنند.

 

عدم اقدام در موعد تعیین شده مانع ثبت‌نام نهایی خواهد شد.

 

مدارکی که داوطلبان نمایندگی باید در تارنمای وزارت کشور بارگزاری کنند:

الف – تکمیل فرم اطلاعات درخواست شده؛

ب – بارگذاری تصویر آخرین مدرک تحصیلی معتبر؛

جبارگذاری تصویر کارت یا گواهی پایان خدمت وظیفه عمومی و یا کارت معافیت دائمی برای آقایان با سن کمتر از ۵۰ سال (در صورت عدم دریافت برخط پاسخ استعلام)

دبارگذاری تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفاء و عدم اشتغال در پست و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی؛

  • به استناد قانون، متقاضیانی که در مهلت مقرر در سامانه مذکور، درخواست خود را ثبت نکنند، یا شناسه رهگیری دریافت ننمایند و یا مطابق بررسی­ دستگاه­ های مربوطه، شرایط داوطلب شدن را نداشته باشند؛ نمی‌توانند در مرحله بعد، به‌ عنوان داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام خود را نهایی نمایند.

 

مدارک و شرایط لازم برای ثبت درخواست داوطلبی مجلس شورای اسلامی:

۱داشتن حداقل سن (۳۰) سی سال و حداکثر (۷۵) هفتاد و پنج سال تمام؛

۲داشتن مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی ارشد یا معادل آن؛

۳ممنوعیت ثبت درخواست توسط اتباع ایرانی که اقامت دائم کشور دیگری را دارند؛

۴ممنوعیت ثبت درخواست توسط اتباع ایرانی که تابعیت کشور دیگری را داشته یا دارند؛

۵ممنوعیت ثبت درخواست برای افرادی که تابعیت ایرانی کسب نموده­ اند.

بنابر اعلام سخنگوی شورای نگهبان: شورای نگهبان در مرحله پیش ثبت‌نام وارد بحث بررسی صلاحیت‌ها نخواهد شد و تنها مدارک شکلی و عینی افراد توسط نهاد‌های مورد استعلام بررسی خواهد شد.

نکات قابل توجه:

  • کلیه­ جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا و رزمندگانی که حداقل شش ماه سابقه­ حضور در جبهه را دارند، از یک مقطع تحصیلی بالاتر برخوردار می­گردند.

 

بر اساس اعلام وزارت کشور، انتخابات ششمین مجلس خبرگان رهبری و انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به صورت همزمان روز جمعه ۱۱ اسفندماه امسال برگزار خواهد شد.

مطالب مشابه
فرماندار شهرستان آران و بیدگل با صدور پیامی فرارسیدن روز معلم را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ علی‌اکبر رضایی با صدور پیامی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهیدمرتضی مطهری، ۱۲ اردیبهشت‌ماه؛ روز بزرگداشت مقام معلم را به معلمان پرتلاش و ایثارگر شهرستان تبریک گفت. متن پیام علی‌اکبر رضایی به شرح ذیل است: بسم الله الرحمن الرحیم یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَالَّذِینَ […]

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

همزمان با آغاز هفته بزرگداشت مقام معلم؛ علی‌اکبر رضایی فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان با حضور در مدرسه شهید هاشمیان از تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت در این آموزشگاه تجلیل و قدردانی کرد.

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ آیین‌های هفته گرامیداشت مقام معلم در شهرستان آران و بیدگل با نواخته شدن زنگ «سپاس معلم» در مدارس این شهرستان آغاز شد.  این آیین با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار و جمعی از مسئولان به صورت نمادین در مدرسه شهید مطهری  برگزار و مسئولان شهرستان از ایثارگری‌ها […]

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
علی‌اکبر رضایی فرماندار شهرستان آران و بیدگل با همراهی بخشدار کویرات، شهردار و اعضای شورای اسلامی ابوزیدآباد از پروژه در حال ساخت مرکز خدمات جامع سلامت ابوزیدآباد بازدید و روند پیشبرد این پروژه را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ علی‌اکبر رضایی در حاشیه این بازدید، بر لزوم تکمیل این مرکز درمانی تأکید کرد و گفت: پروژه ساخت  و تکمیل مرکز خدمات جامع سلامت ابوزیدآباد یکی از مهم‌ترین و جدی‌ترین مطالبه شهرستان است که با بهره‌برداری از آن، شاهد ارتقای شاخص‌های سلامت در بخش کویرات خواهیم […]

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =