دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
۰۰:۴۵:۱۷
فرمانداری شهرستان آران و بیدگل

فرماندار آران بیدگل: خبرنگاران حق مردم را از مسئولان مطالبه کنند

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل و به نقل از خبرنگار خبرگزاری ایسنا؛ علی‌اکبر رضایی، شامگاه شب گذشته در آیین گرامیداشت روز خبرنگار، اظهار کرد: جایگاه خبر و خبرنگار در آموزه‌های دینی ما روشن است و اصحاب رسانه باید اصول صداقت، تعهد، ایمان، اخلاص و درک درست را رعایت کرده و با […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل و به نقل از خبرنگار خبرگزاری ایسنا؛ علی‌اکبر رضایی، شامگاه شب گذشته در آیین گرامیداشت روز خبرنگار، اظهار کرد: جایگاه خبر و خبرنگار در آموزه‌های دینی ما روشن است و اصحاب رسانه باید اصول صداقت، تعهد، ایمان، اخلاص و درک درست را رعایت کرده و با اطمینان از درستی خبر آن را با جرات و جسارت منتشر کنند.

وی افزود: مسوولان دستگاه‌های اجرایی باید به خبرنگاران در مقام نمایندگان مردم پاسخگو باشند و کوتاهی در این مسیر باعث می‌شود که بدخواهان مردم از خلا اطلاع‌رسانی، در جهت اهداف ناشایست خود استفاده کنند.

وی تأکید کرد: خبرنگاران باید حق مردم را از مسئولان مطالبه کنند و اخبار واقعی را به مردم منتقل کنند، اما مراقب باشند که اخبار ناامیدانه، آثار ناخوشایندی بر فضای جامعه و مردم دارد و اخبار نادرست و شبه‌ناک آرامش جامعه را ملتهب می‌کند.

وی تصریح کرد: همه ما با دریافت بازخود از عملکرد زندگی شخصی و کاری خود، برای رفع و اصلاح نقاط ضعف خود برنامه‌ریزی می‌کنیم و یکی از راه‌هایی که می‌توانیم از عملکرد حرفه‌ای خود آگاه شویم، اطلاع‌رسانی خبرنگاران است که در میان مردم هستند.

رضایی گفت: مسئولان باید تحمل انتقادهای سازنده و منصفانه را داشته باشند و نباید در برابر نقد جبهه‌گیری کنند، زیرا نقد دلسوزانه و منصفانه، در پیشبرد برنامه‌ها و اقدام‌های مدیران تأثیر مثبت خواهد داشت.

اطلاع‌رسانی درست، رسالت بزرگی بر دوش اصحاب رسانه است

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آران و بیدگل گفت: خبرنگاری حرفه و هنری است که با آرامش و سلامت روانی شهروندان جامعه ارتباط دارد که اطلاع رسانی درست، رسالت بزرگی بر دوش اصحاب رسانه است.

مرتضی باصریان اظهار کرد: انتشار اخبار پراکنده بر اساس حدس و گمان، مخل آسایش مردم بوده و باعث تشویش اذهان عمومی جامعه می‌شود، اما از انتقادهای سازنده و هر آنچه موجب آرامش مردم و حفظ حقوق عامه شود قطعأ حمایت می‌کنیم.

وی افزود: نقدهای اصولی و مطالبه گری جامعه خبر و رسانه موجب سازندگی و پیشرفت، شفاف سازی، آگاهی بخشی، امیدآفرینی و اصلاح عملکرد مسئولان و نزدیک شدن ارتباط مردم با مسئولان می شود.

وی ضمن تشکر از تعامل سازنده و نقدهای پاینده اصحاب رسانه گفت: نقش خبرنگاران در توسعه پایدار و پیشرفت جامعه انکارناپذیر است و عرصه دانایی، اعتمادسازی، انسجام و پویایی اجتماعی نقش بسیار مؤثری دارند.

باصریان  با اشاره به اخبار حوزه قضایی تصریح کرد: خبرنگاران حوزه قضایی با کسب اطلاعات دقیق از مسئولان می‌توانند افکار عمومی را روشن کرده و حقایق را به مردم ارائه کنند و باعث آگاهی جامعه شوند.

جامعه انسانی در هر زمان نیازمند خبرنگاران راستین است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران بیدگل گفت: جامعه انسانی در هر زمان نیازمند خبرنگارانی راستینی است که در کنار مردم بوده و حقوق واقعی آنها را به درستی مطالبه کنند.

روح الله قربانی اظهار کرد: رسالت خبرنگار، مطالبه‌گری حقوق همه شهروندان است، اما اصحاب رسانه نباید نسبت به این جایگاه، نگاه منفعت طلبانه داشته و منافع شخصی خود را برابر با منافع مردم تلقی کنند.

وی افزود: جایگاه خبرنگار یک موضع مقدس است، بنابراین در شرایطی که دشمنان مردم از هر سو اخبار یاس و ناامیدی را در جامعه پخش می‌کنند، انتظار است که  خبرنگاران، پیام‌آور امید و نشاط در جامعه باشند.

وی تصریح کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی با وجود خدماتی که انجام می‌دهند، اما ارتباط مناسب و مثبتی با رسانه‌ها ندارند و به مردم اطلاع‌رسانی نمی‌کنند.

مطالب مشابه
علی‌اکبر رضایی فرماندار در پیامی نهم اردیبهشت‌ماه، روز ملّی شوراها را به رئیس و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای این شهرستان تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ علی‌اکبر رضایی در این پیام آورده است: نهم اردیبهشت‌ماه، به فرمان مدبّرانه حضرت امام خمینی(ره) درتقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز ملّی شوراها در راستای تکریم هویّت انسانی و ایجاد پل ارتباطی بین مردم و دولت نامگذاری شده است. رضایی، عدالت‌محوری، قانون‌مداری و […]

۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ در نشستی با حضور معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و مسئولان ذیربط، میزان پیشرفت فیزیکی و عملیات اجرایی احداث پست برق  ۶۳کیلوولت ویگل در چهارمین جلسه هماهنگی و پیگیری امور عمرانی شهرستان بررسی شد. در این نشست ضمن ارائه گزارش مدیر امور برق شهرستان […]

۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار و اعضای این شورا در محل فرمانداری برگزار شد. در این نشست، آخرین اقدامات انجام شده از سوی دستگاه‌های مسئول در راستای پیشگیری و مبارزه با موادمخدر مورد […]

۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
فرماندار شهرستان آران و بیدگل بر لزوم مشارکت خیرین در ساخت و تجهیز پروژه‌های درمانی تأکید کرد و گفت: جلب مشارکت خیرین در امر سلامت، بهداشت و درمان ضروری است.

به گزارش روابط‌عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ با حضور دکتر معینی منتخب مردم شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، علی‌اکبر رضایی فرماندار، خانواده معظم شهدا، خیّرین و جمعی از مسئولان شهرستان، جشن گلریزان مجمع خیّرین سلامت بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد. فرماندار شهرستان آران و بیدگل در این نشست […]

۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + هفت =