یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
۰۲:۱۳:۰۲
فرمانداری شهرستان آران و بیدگل

اطلاعیه شماره ۱۶ستاد انتخابات کشور

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ١۶، چگونگی فعالیت جبهه های سیاسی را در تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی یادآوری کرد.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور، متن اطلاعیه شماره ١۶ به شرح زیر است: به آگاهی ملت شریف ایران و نامزدهای محترم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می رساند: در راستای اجرای ماده (۸) «قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی» و «آیین نامه اجرایی» مصوب آن، در خصوص نحوه فعالیت جبهه ها و […]

به گزارش کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور، متن اطلاعیه شماره ١۶ به شرح زیر است:

به آگاهی ملت شریف ایران و نامزدهای محترم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می رساند: در راستای اجرای ماده (۸) «قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی» و «آیین نامه اجرایی» مصوب آن، در خصوص نحوه فعالیت جبهه ها و ائتلاف‌های سیاسی جهت اعلام فهرست های انتخاباتی، بدین وسیله ضمن تشکر از رعایت چارچوب های قانونی در عرصه رقابت ها توسط احزاب، گروهها، جبهه های سیاسی، فهرست های ائتلافی و نامزدهای حاضر در صحنه، ضوابط فعالیت ائتلاف ها و جبهه های مذکور در ارائه فهرست های انتخاباتی به شرح ذیل اعلام می شود:

  1. صرفاً احزاب و جبهه‌های سیاسی می‌توانند پس از تأیید صلاحیت داوطلبان، فهرست انتخاباتی خود را به‌صورت مجزا برای حوزه‌های انتخابیه دارای بیش از یک کرسی و تا سقف کرسی­‌های آن حوزه انتخابیه تنظیم و با توجه به سطح فعالیت ملی و یا استانی آن حزب و جبهه به ستاد انتخابات کشور یا فرمانداری‌ها اعلام کنند.
  2. احزاب و جبهه‌های سیاسی مکلفند، فهرست خود را جهت ارائه به ستاد انتخابات و یا فرمانداری، با قید عنوان فهرست، طی نامه مکتوب با امضای دبیر­کل یا نماینده قانونی آن حزب یا جبهه‌ و به ضمیمه موافقت کتبی نامزدها برای عضویت در فهرست، ارسال نمایند. آگهی اسامی نامزدها و فهرست‌های یاد شده پس از تأیید ستاد انتخابات کشور یا فرمانداری‌ها منتشر می شود.
  3. پس از اعلام رسمی حمایت گروه ها، مجامع و اقشار مختلف از نامزد مورد نظر، وی می تواند حمایت آنان را در آثار تبلیغاتی مجاز خود، درج و منتشر کند.
  4. چنانچه نامزدهای انتخابات بخواهند در آثار تبلیغاتی خود از اعلام نظر، نام، تصویر یا نماد شخصیت‌ها، مقامات اشخاص حقیقی حقوقی، احزاب و گروه‌ها در تایید خود استفاده کنند، لازم است اعلام نظر کتبی و امضا شده ایشان تسلیم هیات استانی بررسی تبلیغات گردد. البته اعلام نظر شخصیت ها به شرطی مجاز است که بدون ذکر عنوان و مسوولیت آنها باشد.

وزارت کشور انتظار دارد در راستای شاخص های چهارگانه انتخابات؛ مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت، همه فعالان سیاسی در عرصه انتخابات نسبت به رعایت چارچوب های قانونی در تبلیغات و فهرست های انتخاباتی دقت نظر داشته باشند.

لازم به ذکر است، منظور از احزاب و جبهه های سیاسی در این اطلاعیه، موضوع ماده ۱ قانون «نحوه فعالیت احزاب و گروههای سیاسی» مصوب ١٣٩۴/١١/۴ است که آخرین فهرست آنها در پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ منتشر شده است.

ستاد انتخابات کشور

مطالب مشابه
مهلت ثبت‌نام طرح بیمه اجتماعی رایگان مادر غیرشاغل روستائی و عشایری تا پایان اردیبهشت‌ماه تمدید شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ مادران ساکن در مناطق روستایی و عشایری دارای ۳ فرزند و بیشتر که تاریخ تولد فرزند سوم آن‌ها فروردین ۱۳۹۶ به بعد باشد تا پایان اردیبهشت‌ماه میتوانند با مراجعه به کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سراسر کشور و یا با مراجعه به […]

۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
فرماندار شهرستان آران و بیدگل با صدور پیامی سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان شجره طیبه برخاسته از نهضت اسلامی حضرت امام خمینی(ره) را به فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه این شهرستان تبریک گفت.

  به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ متن پیام علی‌اکبر رضایی به شرح ذیل است؛ وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّهٍ وَ مِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ   «سوره مبارکه الأنفال آیه ۶۰»   برادر ارجمند جناب سرهنگ ابوالفضل حسین‌دوست فرمانده محترم ناحیه مقاومت بسیج شهرستان آران و بیدگل با درود و صلوات بر […]

۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
فرماندار شهرستان آران و بیدگل در پیامی درگذشت مرحومه حاجیه خانم تاج خیمه‌کبود، مادر بزرگوار شهید والامقام مجید قاسمی را به مردم شهیدپرور روستای حسین‌آباد بخش کویرات و خانواده محترم آن مرحومه تسلیت گفت.

  به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ متن پیام علی‌اکبر رضایی به شرح زیر است: بسم‌الله الرحمن الرحیم إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ درگذشت مرحومه حاجیه خانم تاج خیمه‌کبود، مادر بزرگوار شهید والامقام مجید قاسمی، موجب تأثر خاطر گردید. این اسوه فداکاری و مقاومت که در سایه ارادت خالصانه به خاندان عصمت […]

۳۰ فروردین ۱۴۰۳
فرماندار شهرستان آران و بیدگل در پیامی به سرهنگ حیدر معظمی‌گودرزی فرمانده گروه ۸۴۰ موشکی پادگان شهید کبریایی نزاجا، فرا رسیدن روز ارتش را تبریک گفت.

به گزارش روابط‌عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ متن پیام علی‌اکبر رضایی به شرح زیر است: برادر ارجمند؛ جناب سرهنگ حیدر معظمی گودرزی فرمانده محترم گروه ۸۴۰ موشکی پادگان شهید کبریایی نزاجا سلام‌علیکم؛ بیست و نهم فروردین ماه، روز ارتش و روز بزرگداشت ایثارگری‌های و دلاورمردی‌های رزمندگان سلحشوری است که با دفاع از حریم ولایت […]

۳۰ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + یک =