جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۵:۳۹:۰۷
فرمانداری شهرستان آران و بیدگل

سرپرست فرمانداری در گفتگو با جهاد تبیین: رویکرد دولت سیزدهم، استفاده از مدیران جوان انقلابی با رویکرد جهادی است

بخش گردشگری و صنعت باید پیوست فرهنگی و زیست‌محیطی داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل علی اکبر رضایی سرپرست فرمانداری این شهرستان در گفتگو با جهاد تبیین در گام دوم انقلاب گفت: رویکرد دولت سیزدهم استفاده از مدیران جوان انقلابی با رویکردی جهادی است و شهرستان آران و بیدگل هم  نمی‌تواند از این قاعده مستثنی باشد. وی اذعان داشت: اطلاق اینکه […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل علی اکبر رضایی سرپرست فرمانداری این شهرستان در گفتگو با جهاد تبیین در گام دوم انقلاب گفت: رویکرد دولت سیزدهم استفاده از مدیران جوان انقلابی با رویکردی جهادی است و شهرستان آران و بیدگل هم  نمی‌تواند از این قاعده مستثنی باشد.

وی اذعان داشت: اطلاق اینکه تمام مدیران فاقد این ویژگی هستند ادعای جامع و کاملی نیست و امیدواریم در ادامه با استفاده از نیروهای انقلابی، خواسته جریان انقلابی و قاطبه مردم را که خواسته بسیار بجا و درستی است را محقق کنیم.

علی اکبر رضایی در پاسخ به بحث مرکزگریزی شهرها و روستاهای شهرستان آران و بیدگل و پیوستن به شهرستان کاشان گفت: پس از مستقل شدن و انتزاع شهرستان آران و بیدگل از شهرستان کاشان، به دلیل عدم برخی زیرساخت‌ها از جمله راههای ارتباطی روستاهای آران و بیدگل به مرکز شهرستان مشکلاتی وجود داشت که با اتخاذ تدابیری برخی مشکلات تا حدودی برطرف شده است.

عدالت به معنای توزیع مساوی بین همه افراد، اقشار و شهرها و روستاها نیست

وی تاکید کرد: عدالت به معنای توزیع مساوی بین همه افراد، اقشار و شهرها و روستاها نیست بلکه بر اساس نیازمندی‌ها، شایستگی‌ها و شرایطی است که از قبل و اکنون وجود داشته است.

سرپرست فرمانداری شهرستان آران و بیدگل یادآور شد: اگر دریک مکان، اعتبار و هزینه‌ای بیشتر یا کمتر اختصاص یافته، به خاطر شرایط و محدودیت‌ها بوده است.

گفتگو

بخش گردشگری و صنعت باید پیوست فرهنگی و زیست‌محیطی داشته باشد

وی به اهمیت حفظ و حراست محیط زیست در بخش گردشگری و صنعت  با پیوست فرهنگی و زیست‌محیطی اشاره کرد و گفت: اگر برنامه‌های زیست‌محیطی بر اساس طرح آمایش سرزمینی و همچنین بر اساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص پروژه‌های عمرانی و زیرساختی و پیوست‌های فرهنگی و زیست محیطی و حتی پدافند غیر عامل تهیه و تدوین می‌شد بسیاری از مشکلات امروز وجود نداشت.

رضایی، خطوط مرزی و تقسیمات کشوری را از حساس‌ترین موضوعات مدیریت شهری خواند و گفت: شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل به دلیل قرابت و نزدیکی با یکدیگر و شرایط قبل از انتزاع شهرستان آران و بیدگل، بخشی از اراضی کشاورزی و مسکونی این شهرستان در شهرستان کاشان قرار گرفته و برخی بالعکس در آران و بیدگل قرار گرفته که رفع این مشکلات به تنهایی امکانپذیر نیست و باید با همفکری، هماهنگی، همراهی و همدلی بین مدیران دو شهرستان مرتفع شود.

وی ادامه داد: این گونه مسائل باید در چارچوب کار کارشناسی حل شود و این مهم، مورد نظر همه مدیران بوده و هست.

سرپرست فرمانداری شهرستان آران و بیدگل نهادهای مذهبی را نهادهای خودجوش مردمی نام برد که مرکز ارادت مردم به اهلبیت(ع) است و در این شهرستان نیز مشکل خاصی به عملکرد این نهادها نیست.

پروژه کنارگذر و گرمسار یکی از ضروری‌ترین پروژه‌هایی است که می‌تواند در پیشرفت و توسعه شهرستان آران و بیدگل موثر باشد

وی در ادامه این گفتگو بیان داشت: اولویت‌های شهرستان آران و بیدگل بر اساس نیازسنجی‌، مشخص می‌شود که پروژه کنارگذر گرمسار یکی از ضروری‌ترین پروژه‌هایی است که می‌تواند در پیشرفت و توسعه شهرستان آران و بیدگل و حتی منطقه کاشان بزرگ هم موثر باشد و اجرای پروژه کنارگذر، منافاتی با اجرای پروژه حیاتی گرمسار ندارد و نیاز و ضرورت آن توسط کارشناسان ذیربط تایید شده است.

رضایی با تاکید بر اهمیت موضوع فرهنگ گفت: برای مدیریت شایسته در تمام ابعاد زندگی مردم، توجه به حوزه فرهنگ به عنوان اولویت نخست لازم است.

وی تاکید کرد: یکی از کارهای بسیار موثری که در حوزه فرهنگ می‌شود انجام داد آموزش و ارتقاء فرهنگی و دادن غنای فرهنگی به جامعه است.

تمام امورات اجتماعی و فرهنگی ما باید با محوریت مساجد و محلات صورت پذیرد

سرپرست فرمانداری با اشاره به فعالیت‌های محله محور و مسجد محور گفت: تمام امورات اجتماعی و فرهنگی ما باید با محوریت مساجد و محلات صورت پذیرد تا  اثربخشی لازم را داشته باشد.

وی اظهار امیدواری کرد تا با حضور در مساجد و محلات شهرستان همان نقشی را که در دهه ۶۰ از مساجد شاهد بودیم را دوباره احیا بکنیم و بسیاری از مشکلات مردم و معضلات فرهنگی و اجتماعی را در مساجد حل و فصل کنیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان آران و بیدگل در ادامه این گفتگو به ورود گردشگران و صنعت  گردشگری و رونق آن در این شهرستان اشاره کرد و گفت: باید با ایجاد بسترها و زیرساخت‌های لازم گردشگری بتوانیم فرهنگ سالم و مومنانه و انقلابی شهرستان آران و بیدگل را به گردشگران منتقل کنیم.

مطالب مشابه
مجمع عمومی شركت تعاونی دهياری‌های شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ جلسه مجمع عمومی شرکت تعاونی دهیاریهای شهرستان آران و بیدگل با حضور فرماندار، دادستان عمومی و انقلاب، مشاور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، بخشداران، دهیاران و روسای شورای اسلامی روستاها و جمعی از مسئولان شهرستان، شامگاه چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه برگزار شد. فرماندار شهرستان آران […]

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ یادواره شهدای کارگر و معلم شهرستان آران و بیدگل با عنوان “شب های پرستاره” شامگاه چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه، با حضور مسئولان، روحانیون معزز، خانواده معظم شهدا، ایثارگران و اقشار مختلف مردم در گلزار شهدای حرم مطهر حضرت هلال‌بن‌علی(ع)برگزار شد. سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین میر علی‌اکبری از راویان […]

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
طی مراسمی «محمدرضا توسلی‌نژاد» به عنوان سرپرست اداره تعاون روستایی شهرستان آران و بیدگل منصوب شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ صبح امروز پنج‌شنبه، آیین تکریم و معارفه سرپرست اداره تعاون روستایی شهرستان آران و بیدگل با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار، محسن حاج‌عابدی مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در محل سالن ۴دی فرمانداری برگزار شد. در این آیین از […]

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
فرماندار شهرستان آران و بیدگل با صدور پیامی فرارسیدن روز معلم را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ علی‌اکبر رضایی با صدور پیامی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهیدمرتضی مطهری، ۱۲ اردیبهشت‌ماه؛ روز بزرگداشت مقام معلم را به معلمان پرتلاش و ایثارگر شهرستان تبریک گفت. متن پیام علی‌اکبر رضایی به شرح ذیل است: بسم الله الرحمن الرحیم یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَالَّذِینَ […]

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 5 =