جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۴:۳۱:۴۲
فرمانداری شهرستان آران و بیدگل

تبیین فلسـفه انتخاب حجـاب برای جلوگیـری از شبهـات ضـروری است

فرماندار شهرستان آران و بیدگل گفت: تبیین فلسفه و چرایی عفاف و حجاب برای انتخاب آگاهانه، علاقه‌مندانه و عاشقانه آن در راستای جلوگیری از ورود شبهات دشمن بر نوع پوشش ضروری است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل، دکتر علی اکبر رضایی فرماندار، در نشست اعضای قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان آران و بیدگل و آیین تجلیل از بانوان فعال و شاخص در عرصه عفاف و حجاب ادارات  و مراکز فرهنگی شهرستان گفت: دشمن تاکنون برنامه‌های متعددی برای شکست نظام جمهوری اسلامی ایران داشته […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل، دکتر علی اکبر رضایی فرماندار، در نشست اعضای قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان آران و بیدگل و آیین تجلیل از بانوان فعال و شاخص در عرصه عفاف و حجاب ادارات  و مراکز فرهنگی شهرستان گفت: دشمن تاکنون برنامه‌های متعددی برای شکست نظام جمهوری اسلامی ایران داشته که مهم‌ترین و اصلی‌ترین آن در حوزه فرهنگ به ویژه عرصه عفاف و حجاب و‌ غیرت بوده است.

وی افزود: وقتی در مورد عفاف و حجاب سخن گفته می‌شود الزامی ویژه بانوان و در باب پوشش نیست بلکه رعایت عفاف و حجاب درکنار گفتار و رفتار و کردار پسندیده و محجوب است.

وی اظهار داشت: ما متأسفانه باید بپذیریم که بحث عفاف و حجاب را خوب تبیین نکردیم هر چند عفاف و حجاب در شهرستان وضعیت نامطلوبی ندارد اما واقعیت اینست که آنچه که از وضعیت حجاب و عفاف وجود دارد با سطح ایده‌آل ما بسیار فاصله دارد.

فرماندار آران و بیدگل گفت: منشأ گرایش به عفاف و حجاب خیلی مطلوب نیست و حتی در برخی موارد مبانی اعتقادی در انتخاب نوع پوشش مورد توجه بانوان خیلی به فلسفه، چرایی و مبانی آن توجه نکرده است و این‌ همان نقطه و موضوع مورد هدف دشمن است که با ایجاد چند شبهه برای نوع پوشش در فضای مجازی روی آن کار می‌کند و با هجمه به مبانی اعتقادی، آنرا متزلزل می‌کند.

رضایی افزود: امروز انتظار ما از دستگاه متولی مقوله فرهنگی عفاف و حجاب، تبیین چرایی آن است تا خواهران و دختران آگاهانه و با عشق و علاقه تصمیم به انتخاب پوشش برتر بگیرند هر چند رعایت حجاب یک الزام شرعی و قانونی است.

وی با اشاره به اینکه امروز عده‌ای با روکش زیبای آزادی تمدن و نگاه بسیار زشت  ابزاری به زن سعی می‌کنند شأن عفاف و حجاب را پایین بیاورند گفت: نگاه ابزاری به زن بزرگترین توهین از سوی مدعیان آزادی تمدن و مطرح کننده این مباحث است که بدترین استفاده را به نام آزادی از زنان می‌کنند.

رضایی گفت: تبیین ماهیّت واقعی نگاه غرب به زن با نگاه ابزاری و زشت آن باید برای جامعه توسط دستگاه فرهنگی تبیین شود تا ارزش عفاف و حجاب بیشتر و بهتر مشخص و انتخاب آن علاقه‌مندانه‌تر و آگاهانه‌تر شود.

وی افزود: ارزش گران سنگ عفاف و حجاب و تأثیر فراوان آن بر جامعه را می‌توان از وصیتنامه شهیدی فهمید که  خطاب به مادرش می‌گوید” اگر خبر شهادت مرا شنیدی گریه نکن، در تشییع و تدفین من گریه نکن اما اگر شنیدی زنان، عفت و مردان، غیرت را از دست دادند آن موقع گریه کن.”

فرماندار آران و بیدگل با اشاره به اینکه جامعه با از دست دادن عفت زنان و غیرت مردان به سوی فساد و فحشا و تباهی می‌رود و دیگر برای متلاشی شدن نیاز به بمب ندارد گفت: نیازسنجی و تبیین برای دستگاه‌های متولی امر فرهنگ باید به گونه‌ای انجام شود که برای از بین رفتن غیرت و عفت پیشگیری و جلوگیری شود.

رئیس قرارگاه عفاف و حجاب شسهرستان افزود: به طور یقین هنرمندترین و توانمندترین زنان و دختران محجبه ما می‌توانند در کنار هنر، علم، کارآفرینی و توانمندی خود در حوزه‌ها و عرصه‌های مختلف به مراتب نسبت به دیگر زنان تاثیرگذارتر و الگو شوند.

رضایی گفت: همواره جمع محاسن و ارزش‌ها و توانایی‌ها در کنار یکدیگر زیباتر و اثرگذارتر است آنگونه که معرفی یک بانوی ورزشکار یا هنرمند محجبه به جامعه اثربخشی بیشتری دارد.

فرماندار آران و بیدگل افزود: امروز نیاز جامعه ما برای موفقیت در عرصه عفاف و حجاب تبیین ماهیّت آن در کنار موارد شکلی و تبلیغی است چرا که اگر غیر از این باشد دشمنان با روکش زیبا، باطن پنهان کار خود و نگاه ابزاری به زن اهداف خود را در جامعه عملیاتی می‌کنند و دختران و خواهران ما را در مقابل ما قرار می‌دهند.

وی افزود: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی چرایی حجاب و چرایی رفتار آنهایی که عفاف و حجاب و دستورات اسلامی را رعایت نمی‌کنند، تبیین جایگاه زن در دنیای غرب به معنای واقعی کلمه و تبیین نگاه دین اسلام به زن در موضوعات مختلف می‌تواند راهکار فعالیت در این عرصه باشد.

رضایی گفت: نباید با دست روی دست گذاشتن و وقوع اتفاق، همه بدنبال راهکار باشند بلکه هر نهاد و دستگاهی در هر منطقه‌ای به عنوان جزیی از کشور و کشور جزیی از دنیا  تدابیر پیشگیرانه را در برابر طرح‌های دشمن چاره اندیشی و برنامه ریزی کند.

رضایی افزود: باید بستری از آگاهی و عشق و علاقه را فراهم کرد تا حجاب برای کسانیکه می‌خواهند وارد این مسیر شوند یک ارزش تلقی شود.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل با تأکید بر همکاری جدی دستگاه‌های اجرایی و پیش بینی تمهیدات لازم با قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان گفت: خط مشی همه در این مسیر مشی رهبر معظم انقلاب اسلامی، عمل به توصیه و رهنمودهای معظم له و پرهیز از افراط و تفریط با رعایت موازین شرعی است.

مطالب مشابه
با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار، نخستین نشست کارشناسان و نمایندگان حقوقی دستگاه‌های اجرایی شهرستان به‌منظور تقویت جایگاه سرمایه‌های حقوقی و نظارت بر عملکرد واحدهای حقوقی دستگاه‌ها» در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ علی‌اکبر رضایی در این نشست با تأکید بر نقش مهم کارشناسان و نمایندگان حقوقی ادارات و دستگاه‌های اجرایی در دفاع از حقوق بیت‌المال، گفت: نمایندگان حقوقی ادارات وظیفه دارند در عین رعایت مرّ قانون، مانع از تضییع حقوق ارباب رجوع در مراجعه به دستگاه‌های اجرایی شوند. […]

۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صبح امروز (دوشنبه ۳ اردیبهشت‌ماه)، شماری از شهروندان آران و بیدگل در قالب ملاقات مردمی با فرماندار این شهرستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ این ملاقات‌ها با هدف تکریم ارباب رجوع برگزار شد و مردم شهرستان آران و بیدگل در دیدار چهره به چهره با علی‌اکبر رضایی فرماندار این شهرستان به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند. مردم شهرستان آران و بیدگل برای هماهنگی و تعیین وقت قبلی می‌توانند با […]

۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان در سال ۱۴۰۳ با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار و اعضای این شورا در محل سالن جلسات اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد. این نشست به منظور هماهنگی برگزاری امتحانات نهایی دوره دوم متوسطه و پایه نهم دوره […]

۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
فرماندار شهرستان آران و بیدگل با صدور پیامی سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان شجره طیبه برخاسته از نهضت اسلامی حضرت امام خمینی(ره) را به فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه این شهرستان تبریک گفت.

  به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ متن پیام علی‌اکبر رضایی به شرح ذیل است؛ وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّهٍ وَ مِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ   «سوره مبارکه الأنفال آیه ۶۰»   برادر ارجمند جناب سرهنگ ابوالفضل حسین‌دوست فرمانده محترم ناحیه مقاومت بسیج شهرستان آران و بیدگل با درود و صلوات بر […]

۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =